Un nou studiu dezvaluie de ce romanii sunt atat de entuziasmati de aceste noi metode de plata si la ce sunt folosite

O cercetare recenta realizata pentru Luno, platforma globala care permite tranzactionarea de criptomonede, ofera informatii atat captivante, cat si valoroase despre modul in care romanii se raporteaza la criptomonede, cunoscute si ca valute digitale, un mijloc de schimb din ce in ce mai popular pe glob, in egala masura apreciat si contestat. Deci, ce cred romanii despre criptomonede?

In numar coplesitor, romanii sunt familiarizati cu termenul de criptomonede. Bitcoin, liderul necontestat.

"Sunteti constient de conceptul de criptomonede sau monede digitale?" V-ati putea gandi ca o astfel de intrebare simpla nu poate scoate la lumina prea multe lucruri legate de acest subiect, cu toate acestea ati gresi.


In mod remarcabil, 97% din totalul respondentilor romani au spus ca sunt fie familiarizati (58%), fie au auzit (39%) despre conceptul de criptomonede, in timp ce 9% din total, reprezentand unul din zece romani, detin o moneda digitala!

Mai mult decat atat, doua treimi dintre respondentii familiarizati cu criptomonedele, dar care nu detin in prezent una, respectiv 33% din totalul respondentilor, au declarat ca sunt interesati sa cumpere criptomonede in viitor!

Rugati sa precizeze monedele digitale pe care le detin, 72% dintre respondenti au mentionat Bitcoin si / sau Ethereum (29%) si Ripple (14%).

"Rezultatele cercetarii demonstreaza inca o data ca romanii au un grad ridicat de alfabetizare digitala si un entuziasm nelimitat fata de noile tehnologii si inovatii. Preferinta pentru Bitcoin este evidenta in cazul romanilor, devenind sinonim pentru monedele digitale, cu o pondere de aproape doua treimi din piata", comenteaza Magdalena Golebiewska, Country Manager al companiei Luno, initiatorul cercetarii.

Investitia ca principal motiv al achizitionarii de criptomonede.

De ce cumpara romanii criptomonede? Proprietarii lor spun ca sunt o investitie (68%) sau un instrument de plata online (23%). Un numar mai mic de respondenti folosesc criptomonedele pentru a transfera familiei sau prietenilor (7%).

In plus, 63% dintre respondenti admit ca le-ar placea sa plateasca cu monede digitale in magazine, daca ar fi disponibila o astfel de optiune.



Criptomonedele sunt considerate investitii profitabile si relativ sigure. Persista perceptia riscurilor si lipsa increderii.

Jumatate dintre romani, care stiu ce sunt criptomonedele, le considera o investitie profitabila, in timp ce un sfert dintre ei admit ca sunt dificil de folosit.

Securitatea criptomonedelor reprezinta un aspect important pentru romani. 31% dintre respondenti considera ca monedele digitale reprezinta o investitie sigura, 27% au ales alte variante de raspuns, in timp ce 43% au indoieli cu privire la ce sa raspunda.

Cum pot criptomonedele castiga increderea romanilor? Potrivit respondentilor, ar trebui abordate urmatoarele aspecte: reducerea riscului de pierdere a banilor prin prevenirea atacurilor hackerilor (45%), existenta unui furnizor de incredere (35%), o volatilitate scazuta a valorii criptomonedelor (34%) si o pozitie clara a guvernului si a institutiilor financiare privind legalitatea acestora (21%).



Surse de informare: Facebook, prietenii si familia

Lipsa informarii este un alt factor care ii impiedica pe romani sa cumpere criptomonede. 38% dintre cei care stiu ce sunt acestea spun ca stiu suficient pentru a le comercializa in siguranta, 21% au optat pentru alte variante de raspuns, in timp ce 40% nu sunt siguri de raspuns.

Respondentii se educa de obicei cu privire valutele digitale in social media (56%), in presa si portalurile specializate (38%). Familia si prietenii sunt, de asemenea, o sursa populara de informatii despre acest subiect (34%), in timp ce 23% au mentionat campaniile sociale.

"Educatia este fundamentul oricarei initiative de succes si criptomonedele nu fac exceptie. De aceea, incurajam toate partile interesate, mass-media, organizatiile non-profit, autoritatile de reglementare sa contribuie la educarea si diseminarea informatiilor corecte, astfel incat cineva sa poata face o alegere in cunostinta de cauza atunci cand investeste in aceste noi instrumente de plata digitala", a declarat Magdalena Golebiewska, reprezentantul Luno.



Sursa: Luno