REZULTATELE GLOBALE AGER 2018
- 49% dintre respondentii la nivel global isi doresc sa isi deschida propria afacere
- 43% dintre respondentii la nivel global au incredere ca au abilitatile necesare pentru a a dezvolta un business
- 50% nu ar renunta la visul lor, in ciuda presiunii sociale.
Evolutia mediului de lucru si a asteptarilor pe care forta de munca le are de la societatea in care se dezvolta dicteaza politicile publice si sociale. Studiul Amway Global Enterpreneurship Report (AGER), o cercetare stiintifica comandata de Amway si realizata la nivel international, scoate in evidenta apetenta oamenilor pentru dezvoltarea unor proiecte de antreprenoriat.
Primul raport AGER a fost lansat in Europa in anul 2010 si a ajuns la cea de-a opta editie in 2018. Raportul de anul acesta cuprinde 44 de tari din Europa, Asia, America Latina si America de Nord, si a fost facut prin interviuri, fata in fata sau la telefon, cu 48.998 de barbati si femei, cu varste cuprinse intre 14 si 99 de ani. Raportul AGER 2018 pentru Europa a fost realizat la solicitarea Amway, in baza unui parteneriat stiintific cu Prof. Dr. Isabell M. Welpe de la Scoala de Management din cadrul Universitatii Tehnice din Munich, Germania. Activitatea de teren a fost realizata de catre Gesellschaft fur Konsumforschung din Nuremberg, iar rezultatele sunt impartasite cu comunitatea stiintifica, inclusiv cu cei 44 de experti academici AGER si cu toate institutiile universitare si publice care sunt interesante.
In cadrul AGER, se utilizeaza indicele AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index), care masoara 1). dorinta de a initia o afacere proprie, 2). increderea in sine si 3). capacitatea de a rezista presiunii sociale care descurajeaza eventualii antreprenori.
REZULTATE EUROPENE AGER 2018
- 41% dintre europeni isi doresc deschiderea unei afaceri proprii
- 37% au incredere in ei ca pot face primul pas in a deveni independenti
- 48% sunt rezistenti in fata presiunii sociale
In cazul comunitatii europene, indicele AESI arata o diferenta majora de opinie intre cetatenii din UE si cei din restul lumii. Spre exemplu, doar 29% dintre europenii care au raspuns la studiul comandat de Amway considera ca situata financiara a tarilor lor este benefica pentru a-si porni o afacere propire.
Rezultatele AGER mentioneaza ca procesul de digitalizare a afacerilor si serviciilor la nivel mondial este in discordanta cu preferintele oamenilor: 77% din cetatenii Uniunii Europene si 75% dintre cetatenii intervievati la nivel global, isi doresc un contact direct mai degraba decat unul digital cind isi deschid un business propriu. Antreprenorii europeni considera ca cel util pentru dezvoltarea unei afaceri este capacitatea de a identifica clientii potriviti (UE: 56%; Global: 54%), angajarea personalului potrivit (UE: 54%; Global: 57%) si localizarea afacerilor in mediul urban (UE: 62%; Global: 64%).
"Raportul arata ce cred oamenii despre antreprenoriat, cat de pregatiti sunt sa porneasca un business pe
cont propriu si unde au nevoie cel mai mult de sustinere", spune prof. Isabell M. Welpe, directorul comisiei stiitifice AGER.
Indicele AESI abordeaza si diferentele dintre genuri. Femeile din Uniunea Europeana par tentate sa porneasca pe
cont propriu, iar 38% dintre ele spun ca si-ar deschide un business. In comparatie, 48% din barbati au raspuns pozitiv la intrebarea: "Ai vrea sa devii antreprenor?"
REZULTATE AGER2018 IN ROMANIA
- 39% dintre tinerii sub 35 de ani doresc sa-si porneasca propria afacere
- 43% dintre romani spun ca nu ar renunta la visul lor de a-si deschide o afacere
- 21% dintre femeile si 26% dintre barbatii din tara noastra doresc sa devina antreprenori
Analizand rezultatele AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index), se observa un grad considerabil de entuziasm in randul tinerilor sub 35 de ani, dintre care 39% doresc sa-si porneasca propria afacere. La polul opus se afla generatia peste 50 de ani, din randul careia doar 12% doresc sa devina antreprenori. O alta concluzie demna de luat in seama este faptul ca 43% dintre toti romanii intervievati spun ca nu ar renunta la visul lor de a-si deschide o afacere, in ciuda presiunii sociale.
Cand vine vorba despre nivelul de educatie, rezultatele AGER 2018 pentru Romania scot in evidenta o diferenta consistenta de opinii cu privire la nivelul de fezabilitate a unui proiect de antreprenoriat . Astfel, 35% dintre respondentii cu studii superioare considera fezabila initierea unei afaceri proprii, in timp ce doar 16% dintre respondentii fara studii superioare au aceasi parere.
"Probabil cel mai important rezultat se refera la faptul ca in Romania exista inca un scor foarte bun AESI pentru tinerii sub 35 de ani, care urmeaza trendul european si pe cel mondial. Pe de alta parte, se observa o scadere generala a dorintei romanilor de a deveni antreprenori. Acesta poate fi un rezultat al lipsei de politici sociale, de educatie in domeniul antreprenorial, mai ales in randul populatiei adulte", spune prof. dr. Carmen Paunescu, specialistul academic al studiului AGER in Romania si profesor de antreprenoriat in cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti.
In Romania, indicele AESI arata o mica diferenta intre barbati si femei. Comparativ cu anii trecuti, barbatii au un procent usor mai crescut decat femeile, cand vine vorba de dorinta de antreprenoriat. Sumarizand rezultatele, cand vine vorba de initierea unei afaceri proprii in Romania, barbatii arata ceva mai multa incredere in sine decat femeile (26% vs. 21%). In schimb, atat femeile cat si barbatii romani plaseaza valorile AESI in aceeasi ordine: stabilitate, dorinta si fezabilitate.
"Incurajam antreprenoriatul, care poate aduce un plus de siguranta financiara si creste nivelul de competitivitate al populatiei. Avem in Romania foarte multe modele de succes, femei si barbati, care au propriul business Amway si care reusesc sa le ofere familiilor un nivel de trai mai bun. Vom sustine intotdeauna deschiderea romanilor spre antreprenoriat", spune Ioana Enache, General Manager Amway Romania, Bulgaria si Grecia.
In concluzie, din studiul AGER reiese ca romanii au incredere in propriile forte. Vor sa fie stapanii propriului destin si vor sa porneasca un proiect antreprenorial, dar se tem de inceputuri si ar dori mai multe politici care sa incurajeze antreprenoriatul local.
Sursa: Amway