• Peste 217.000 de persoane si-au deschis la BCR conturi curente cu costuri zero si cu carduri de debit gratuite, de la introducerea acestei oferte comerciale, in februarie 2016
  • Tranzactiile cu cardurile BCR au crescut, in mod semnificativ, in ultimul an, odata cu eliminarea comisioanelor tranzactionale pentru cele mai importante operatiuni
  • Peste 84% dintre tranzactiile clientilor persoane fizice s-au realizat in mediul on-line, la nivelul sistemelor POS instalate la comercianti, precum si prin cele 2.600 de ATM-uri si multifunctionale BCR disponibile in intreaga tara
  • Numarul de clienti, persoane fizice, care folosesc Internet Banking, a crescut cu 30%, iar cei care utilizeaza Mobile Banking cu peste 150%
  • BCR va continua sa se implice in imbunatatirea nivelului de educatie financiara in Romania, oferind proactiv solutii comerciale sustenabile pentru accesul tot mai larg al clientilor la produsele bancare
BCR a inregistrat, in acest an, o crestere substantiala a operatiunilor efectuate de persoanele fizice, odata cu eliminarea comisioanelor pentru cele mai importante tranzactii si introducerea contului curent gratuit. Cele mai importante evolutii 2016 vs. 2015:
  • Clientii BCR au beneficiat de peste 44 de milioane de tranzactii gratuite de la implementarea ofertei, in octombrie 2015, prin ATM-urile si multifunctionalele instalate in intreaga tara;
  • Peste 84% din tranzactii se realizeaza in mediul on-line, la nivelul sistemelor POS instalate la comercianti sau prin sistemele automate. BCR a investit in cea mai mare retea de ATM-uri, multifunctionale, echipamente de schimb valutar si aparate de plati, 2.600 de astfel de echipamente fiind disponibile clientilor in toata tara;
  • Numarul tranzactiilor efectuate prin sistemele POS instalate la comercianti, de catre clientii BCR, a crescut cu 20%, in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut;
  • Din februarie 2016, peste 217.000 de persoane si-au deschis conturi curente la BCR, cu costuri zero si avand carduri de debit gratuite, dintre care aproape 54.000 sunt elevi si studenti;
  • Peste 300.000 de clienti noi au ales sa-si deschida conturi la BCR, in 2016, ceea ce confirma nevoia populatiei Romaniei de a accesa serviciile bancare;
  • Nivelul utilizatorilor, persoane fizice, de servicii de Internet Banking (24 Banking) a crescut cu 30% in ultimul an;
  • Numarul de clienti BCR, persoane fizice, care folosesc serviciile bancare prin Mobile Banking (Touch 24 Banking) a cunoscut un avans spectaculos de nu mai putin de 150%;
  • Indicele de satisfactie a clientilor BCR, in raport cu serviciile bancii, a crescut cu peste 10%, comparativ cu anul 2015, conform celui mai recent studiu al Erste Grup, care analizeaza gradul de multumire a clientilor. In ultimii ani, BCR a investit semnificativ in optimizarea retelei de unitati, a proceselor din cadrul acestora, precum si in digitalizarea serviciilor si accesul mai facil la produsele bancare. Toate acestea au condus la identificarea tot mai buna a nevoilor clientilor si la oferirea unor solutii flexibile la nivelul tuturor canalelor disponibile.
"Suntem extrem de bucurosi ca strategia noastra de crestere a gradului de accesibilitate a populatiei la produsele bancare da roade. Consideram ca educatia financiara incepe, in primul rand, prin acces gratuit la servicii bancare. Contul curent cu comision zero si cardul de debit gratuit atasat acestuia sunt principalele instrumente prin care oricine poate beneficia de astfel de servicii, de la elevi, pana la salariati sau pensionari. In plus, masura eliminarii comisioanelor tranzactionale pentru cele mai importante tranzactii cu cardul a dus la cresterea vizibila a operatiunilor si, suntem convinsi, la o reasezare a increderii clientilor nostri. Este responsabilitatea noastra, ca cea mai mare banca din Romania, sa sustinem prosperitatea clientilor nostri si sa contribuim la constructia unui sistem stabil si de incredere intr-o piata imprevizibila", a declarat Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail BCR.

Introdus in oferta comerciala in februarie 2016, contul curent BCR cu comisioane zero ofera posibilitatea oricarei persoane sa-si deschida un cont curent bancar cu card de debit gratuit, fara niciun fel de taxe bancare. Astfel, oferta comerciala vine cu zero comision de administrare a contului curent, zero comision de administrare a cardului de debit atasat, zero comision de retragere la bancomatele BCR si zero comision de interogare la bancomatele BCR.

BCR este prima banca din Romania care a decis sa ofere, in mod proactiv, solutii comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de catre clientii sai. Aproape 200.000 de clienti ai BCR au beneficiat, incepand cu 2009, de refinantari, restructurari sau ajustari de costuri, aceasta fiind si una dintre solutiile gasite de banca pentru optimizarea bugetului personal. Practic, in ultimii sapte ani, in volum de peste 4,5 miliarde lei au intrat intr-un proces de reducere de costuri.

Programul de educatie financiara se extinde

BCR a inaugurat, pe 20 octombrie, Centrul de Dialog Financiar la Bucuresti, un concept nou de sucursala care reprezinta concretizarea unui altfel de model de comunicare bancara, bazata pe educatie financiara, care urmareste dezvoltarea unui dialog mult mai apropiat cu fiecare client. Deschiderea acestei sucursale reprezinta o etapa in cadrul strategiei bancii de abordare a clientilor bazata pe principii de educatie financiara. De altfel, conceptul de Dialog Financiar a fost demarat si in alte orase din tara, Clujul si Iasul fiind urmatoarele orase dupa Bucuresti in care BCR ofera saptamanal ore de educatie financiara in sucursale tuturor celor care doresc sa participe, atat clientilor BCR, cat si altor persoane.

Potrivit celui mai recent studiu realizat de BCR in octombrie 2016, intitulat "Romanii si educatia financiara", 42% dintre romani se asteapta ca educatia financiara sa fie oferita de banci si specialisti in finante, in timp ce numai 18% cred ca ar trebui sa fie predata in scoala si familie (13%). Conform aceleiasi cercetari, romanii inteleg prin educatia financiara sa imprumute bani numai atunci cand sunt siguri ca ii pot da inapoi (75%), sa nu cheltuiasca mai mult decat castiga (66%), sa isi prioritizeze cheltuielile curente (61%). Totodata, sondajul mai arata ca doar 1 din 5 romani declara ca are un cont de economii sau un depozit bancar si doar 1 din 4 isi face un plan de cheltuieli amanuntit, in scris.

Sursa: Comunicat BCR