Consumatorii pot apela la CSALB pentru probleme diverse: de la plati online, la procedura de dare in plata 23.08.2018 3 1569 Iata si un mic talc pentru campania noastra Salvati creioanele de la stres! Pe langa faptul ca reprezinta salvarea creioanelor, bomboanele de diferite culori le spun oamenilor ca la CSALB pot gasi solutii pentru cele mai diverse solicitari ale lor, in relatia cu institutiile financiare. Desi majoritatea cererilor catre CSALB se refera la credite, rate si comisioane, oamenii gasesc cu ajutorul conciliatorilor rezolvare in multe alte spete.Iata cateva exemple:1. Rezervarea unei vacante a dat batai de cap unui client: contul i-a fost debitat, desi site-ul de rezervari il anuntase ca are un card invalid. Banca la care avea cardul i-a restituit suma achitata. 2. Pentru cei care fac constant achizitii online, diferenta de curs dintre momentul platii si momentul procesarii platilor poate fi solicitata bancii, prin intermediul CSALB. Mai multi clienti au cerut bancilor banii rezultati din aceste diferente. 3. Exista dosare ale clientilor care au facut cerere de dare in plata a locuintei. Scopul acestora a fost ca, prin negocierea cu banca, intermediata de CSALB, sa isi poata pastra apartamentul. 4. Un consumator din Maramures ne-a cerut ajutorul pentru eliberarea unor sume de la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura. Solutia propusa a fost eliberarea acelor sume.5. Nu in ultimul rand, unor consumatori, ca urmarea a cererii depuse prin intermediul CSALB, le-au fost strese, de catre comerciant, datele inregistrate, in mod eronat, la Biroul de Credit.In concluzie, consumatorii se pot adresa CSALB daca au:- Popriri asupra sumelor exceptate de la executare (de exemplu, asupra banilor alocati prin programe finantate din fonduri europene)- Plati eronate sau probleme cu transferurile bancare- Desfiintari de depozite inainte de scadenta sau alte probleme legate de depozitele bancare- Probleme referitor la asigurari financiar-bancare sau la cardurile de creditCentrul devine o alternativa pentru tot mai multi romani: in primele sase luni ale anului, numarul celor care si-au rezolvat neintelegerile cu banca sau IFN-ul prin intermediul CSALB a crescut de peste 12 ori, la 188. In aceeasi perioada, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Pentru a atrage atentia asupra solutiei reprezentate de CSALB in rezolvarea unor probleme care cauzeaza multor romani un stres continuu, CSALB a lansat in luna iulie campania "Salvati creioanele de la stres!". CSALB isi propune astfel sa sa devina prima optiune, in ajutorul consumatorilor in neintelegerile cu banca sau IFN-ul, prin intermediul rezolvarii litigiilor pe cale amiabila. Sursa: CSALB Articole similare Credite Subiecte relevante CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) Q & A