DIGITAL BANKING - o noua era a bankingului: Impact & Tendinte 22.03.2017 1 2456 Digitalizarea are un impact major in banking si afecteaza conceptul clasic al banilor. Astazi, cand tehnologia isi depaseste parca propriile limite si acapareaza tot mai multe industrii traditionale, bancile trebuie sa iasa din zona de confort in care s-au obisnuit sa opereze si sa adopte strategii digitale. O conferinta despre bani si siguranta lor.Evolutia rapida a tehnologiei schimba in mod structural industria serviciilor financiar-bancare. Cuvantul cheie este "disruption". Suntem intr-o era in care accesul la tehnologiile care pareau de domeniul SF sunt la indemana celor mai multi dintre noi. Este deja imposibil sa ne imaginam societatea fara internet sau telefoane mobile. Fie ca ne place sau nu, acestea au devenit parte din viata noastra, au devenit normalitate. Rodica Tuchila, consilier ARB, moderatoarea conferintei considera ca "transformarea mediului bancar romanesc prin inovatie nu este doar un trend ce trebuie urmarit de bancile romanesti ci mai ales un mijloc prin care investitiile in tehnologie duc la maximizarea rezultatelor in obtinerea unor cresteri seminificative si organice de asset-uri si cota de piata"."Internetul si tehnologia au revolutionat modul in care oamenii desfasoara activitatile de zi cu zi: comunicare, munca, recreere, cumparaturi si chiar banking. Este tot mai evident ca oamenii au imbratisat tehnologia, astfel ca nevoia de digitalizarea a servciilor bancare este de necontestat. In acest context, asigurarea securitatii serviciilor bancare trebuie sa ia in considerare noi tipuri de vulnerabilitati, amenintari si riscuri", afirma si Catalin Patrascu de la Cert.ro.Pe langa provocarile generate de amenintarile cibernetice din ce in ce mai sofisticate, coroborate cu o crestere semnificativa in complexitate a infrastructurilor IT care sustin industria bancara, specialistii in securitate din domeniul bancar se confrunta si cu provocari fara precedent in domeniul legislativ. Prevederile GDPR, PSD2 si Directivei NIS sunt doar cateva exemple de normative care pun o presiune semnificativa asupra acestora, atat din perspectiva adaptarii business-ului pentru asigurarea conformitatii, cat si din perspectiva costurilor pe care le genereaza implementarea acestor acte normative.Cateva dintre cele mai importante momente ale conferintei pe care le recomandam: Reglementarea serviciilor de plata - o abordare de actualitate a PSD2 prezentata de Denisa Iatan de la Banca Nationala a Romaniei, Studiul recent realizat de Roland Berger si prezentat de Alina Florean "FinTechs in Europa: Competitori sau Parteneri" analizeaza perspectiva noilor jucatori si impactul pe care considera ca il vor avea asupra mediului competitiv din sectorul bancar european, Proiectul realizat de Allevo care rezolva problema conformitatii corporatiilor la regulamentul 260 prin oferirea unei aplicatii de tip “white label” si care asigura conversia din format intern in formatul ISO 20022 iar Sorina Bera CEO Allevo va arata cum un parteneriat care intelege nevoile clientului poate crea o aplicatie ce este foarte usor distribuita oricarui client de business, fara a afecta sistemele si mediile de lucru sau Focusul prezentat de psyhologul Paul Herinean de la IceU Training Group "Counter Inteligence - Inginerie Sociala" si care va vorbi despre prevenirea actiunilor de inginerie sociala de patrundere in sistemele informatice prin exploatarea vulnerabilitatilor umane dar, in nici un caz, nu trebuie sa ratati Demo-ul Joc: Digital Identity prezentat de Stefan Belloiu de la Nova IT Solutions in Ultimele 5 minute. Te va identifica si pe tine.Cum evolueaza cerintele clientilor ? Cum se adapteaza bancile evolutiei tehnologiei, cerintelor clientilor si competitiei ? Cum va arata banca in lumea digitala? Cum va arata modelul de business digital ? FinTech – parteneri sau competitori ai bancilor ? Cum se transforma cerintele de securitate ? Care sunt solutiile pentru diminuarea riscurilor legate de securitatea cibernetica? Iata doar cateva intrebari pentru care vom incerca sa gasim raspunsuri. Astfel,"cele mai bune practici si expertiza profesionala devin valori relevante, un efort comun de intelegere a contextului prin care trecem, precum si o cooperare apropiata cu piata, discutii si dezbateri sincere intr-un format cat mai larg sunt de natura sa aduca beneficii tuturor partilor participante la acest business", subliniaza Eduard Bisceanu, CSO de la Unicredit, moderatorul sesiunii CyberSecurity.Sursa: Oxygen Events Articole similare Financiar Economie Subiecte relevante clienti servicii financiare servicii financiar bancare cota de piata plata cu cardul banci Q & A