finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Industria bancara are un nou Cod de Conduita, cu accent pe sprijinirea consumatorilor care au

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Industria bancara are un nou Cod de Conduita, cu accent pe sprijinirea consumatorilor care au dificultati financiare

06.11.2018
0 936

Industria bancara din Romania a adoptat noul Cod de Conduita, document ce evidentiaza respectarea principiilor eticii bancare in raport cu toti stakeholderii sistemului bancar si pune accentul pe protectia consumatorului prin conlucrarea cu debitorii
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
care se confrunta cu dificultati financiare, inclusiv pentru a preintampina iminenta aparitiei unor astfel de situatii.

Codul de Conduita al industriei bancare, care revizuieste Codul de Etica Bancara aprobat in anul 2009, este implementat de fiecare institutie de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
din Romania. Acesta urmareste cresterea atentiei acordate intereselor clientilor in relatia cu bancile si a increderii publice in sistemul financiar-bancar, prin uniformizarea standardelor de integritate si etica aplicabile intre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
si partenerii acestora precum clientii, autoritatile si angajatii. In cursul desfasurarii activitatii, bancile vor urmari sa asigure un echilibru intre interesele clientilor, utilizatori de produse de creditare sau deponenti, ale actionarilor, ale investitorilor, ale angajatilor, precum si ale colaboratorilor.

Codul de Conduita include pentru prima data un capitol special denumit "Principii de Bune Practici Bancare si de Conduita a Bancilor in Relatia cu Debitorii Consumatori confruntati cu situatii de Dificultate de plata ori reprezentand un Caz Social", destinat protectiei consumatorilor. In elaborarea acestor principii, comunitatea bancara a luat in considerare recomandari primite de la asociatii pentru protectia consumatorilor de servicii financiare.

"Noul Cod de Conduita a aparut din intelegerea si dorinta asumarii responsabilitatilor pe care sistemul bancar le are fata de clientii sai si, in sens larg, fata de societatea romaneasca. Asistam astazi, la 9 ani de la lansarea primului Cod de Etica al industriei, la reasezarea, in baza preluarii celor mai inalte standarde de etica si profesionalism, a modului in care ne raportam la toti partenerii nostri si in special la clienti, dar mai ales la clientii aflati in dificultate. Codul stabileste noi standarde de etica si reguli de conduita, care vor fi respectate la nivelul intregii industrii bancare. Sunt reglementate, intr-o abordare completa, de 360 de grade, relatiile inter-banci, dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
si clienti, dintre institutiile de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
si autoritati, dintre acestea si angajati si intre angajatii din cadrul sistemului bancar. Se creeaza astfel un cadru unic, transparent si predictibil de desfasurare a activitatilor de relationare interna si externa a sistemului bancar
" a declarat Sergiu Oprescu, Presedintele Consiliului Director al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).

"Suntem determinati sa ne angajam intr-un dialog substantial si constructiv in relatia cu clientii, iar noul Cod de Conduita sprijina aceasta directie. Romania are nevoie de o infuzie masiva de incredere si credem ca sistemul financiar bancar poate contribui mai activ la cresterea nivelului de incredere in societate, prin asumarea trecutului, acceptarea prezentului si implicarea in crearea de prosperitate in Romania" a declarat Sergiu Manea, Presedintele Consiliului Director al Consiliului Patronatelor Bancare din Romania (CPBR).

Prin intermediul principiilor cuprinse in noul Cod de Conduita, se stabileste un cadru general de conduita a bancilor in relatia cu debitorii aflati intr-o situatie de dificultate de plata sau in privinta carora este iminenta aparitia unei asemenea situatii, precum si in relatia cu debitorii reprezentand cazuri sociale. Bancile vor conlucra cu debitorii
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si le vor oferi sprijin si sfaturi in vederea identificarii de solutii pentru depasirea impasului in care se afla. Codul de Conduita prevede de altfel si obligatia bancilor de a asigura pregatirea continua si specializarea personalului acestora.

Debitorii sunt incurajati sa adreseze proactiv situatiile/ modificarea situatiei de viata cu care se confrunta, sa raspunda cu promptitudine solicitarilor bancii, in special, in ceea ce priveste furnizarea de informatii pentru solutionarea cazului, inclusiv informatii despre situatia lor financiara si sa manifeste deschidere pentru discutarea diverselor solutii propuse de catre banca.

Sistemul bancar contribuie la bunastarea economica a consumatorului si la dezvoltarea economiei prin cresterea incluziunii financiare, a intermedierii financiare, reducerea riscurilor si barierelor din sistemul financiar - bancar si consolidarea increderii in utilizarea produselor si serviciilor bancare. Noul Cod de Conduita adoptat de intreaga comunitate bancara se bazeaza pe principii fundamentale precum: reciprocitate, incredere, impartialitate,
nediscriminare, competenta si profesionalism, respectul fata de legislatie si regulile de etica profesionala, integritate, confidentialitate si protejarea datelor cu caracter personal. Aceste principii fundamentale vor guverna activitatea membrilor industriei bancare in toate relatiile mentionate.

Pentru punerea in aplicare a prevederilor Codului si monitorizarea modului in care acesta este respectat, ARB a constituit un Juriu de Onoare. Juriul de Onoare va solutiona cazurile de incalcare a prevederilor Codului de Conduita de catre oricare dintre membri, cele provenite din relatiile dintre bancile membre, precum si dintre acestea si autoritati.

* * *
Principiile de Bune Practici Bancare si de Conduita a Bancilor in Relatia cu Debitorii Consumatori confruntati cu situatii de Dificultate de plata ori reprezentand un Caz Social, parte integranta a Codului de Conduita,  pot fi descarcate atat de pe site-ul ARB cat si de pe site-ul CPBR.

Sursa: ARB
Articole similare
Financiar
Subiecte relevante
legislatie CPBR (Consiliul Patronatelor Bancare din Romania) ARB (Asociatia Romana a Bancilor)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#