Litigiul dintre o consumatoare din Bucuresti si banca la care avea un de nevoi personale in lei s-a stins amiabil in doar 9 zile. Este vorba despre o doamna de 69 de ani care a depus o cerere la sediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar, prin care a solicitat eliminarea unui comision de administrare aplicat la soldul creditului si recuperarea sumelor platite pe acest comision in ultimii 3 ani. In urma procedurii SAL cu solutie propusa, conciliatorul CSALB a obtinut eliminarea comisionului din contractul de si plata unor despagubiri in valoare de 3.200 de lei, suma cu care a fost achitat creditul in avans (consumatoarea mai avea de platit rate lunare inca un an si jumatate).

Citeste si: Afla cum poti rezolva gratuit orice problema cu banca. Intrebari si Raspunsuri

Solutionarea acestui dosar a fost cea mai rapida de pana acum. Precedentele recorduri au fost inregistrate in lunile iulie si august 2016. In 17 zile, litigiul dintre o consumatoare din Botosani si banca la care avea un s-a stins amiabil. Schimbul de documente si informatii a fost doar pe e-mail si la telefon, deci clienta nu a fost nevoita sa vina la Bucuresti. In acest caz, rata lunara i-a scazut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractul de , iar consumatoarea din Botosani a primit si 800 de euro despagubire de la banca.

Citeste si: Cum m-a ajutat CSALB sa rezolv problemele cu banca

In alt caz, in 21 de zile, unui domn din Bucuresti i-a fost eliminat comisionul de administrare aplicat la soldul creditului si a primit inapoi o parte din banii platiti pe acest comision, bani cu care si-a achitat ulterior tot creditul in avans.

Pana acum, aproape 40 de consumatori au reusit, prin intermediul CSALB, sa-si rezolve amiabil si favorabil litigiile cu bancile si IFN-urile cu care aveau o relatie contractuala. Dintre acestia, niciun consumator nu a contestat pana acum solutia propusa de conciliator. Deciziile au fost pronuntate, in medie, intre 30 – 40 de zile, fata de termenul maximal de 90 de zile. In acest moment sunt 275 de cereri trimise de consumatori, aflate in diverse stadii de analiza sau solutionare. De retinut este faptul ca procedurile SAL sunt GRATUITE pentru consumatori.

"La Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar vin din ce in ce mai multe solicitari de rezolvare amiabila a diferendelor aparute in contractele in CHF. Ne asteptam la acest trend si suntem pregatiti din punct de vedere logistic sa le facem fata. Sper ca si consumatorii si comerciantii sa aiba maturitatea sa se aseze, in sfarsit, la masa negocierilor prin intermediul unui conciliator CSALB. Dupa tot ce s-a intamplat in ultimii ani, cred ca bancile vor fi dispuse sa ajunga la o intelegere, avand in fata perspectiva preluarii catorva mii de apartamente in contul datoriilor. De asemena, dupa constatarea impreviziunii in cazul darii in plata, bancile ar putea gasi alternative mai avantajoase pentru clienti, poate chiar reducerea soldului. Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar ar putea avea un rol important in renegocierea contractelor si in gasirea unei solutii care sa fie acceptata atat de clienti, cat si de banci", a declarat presedintele CSALB, Alexandru Paunescu.

Citeste si: Centrul SAL Bancar este functional

Cele mai frecvente solicitari adresate de consumatori sunt legate de comisioanele aplicate la soldul creditului, de dobanzile considerate de consumatori ca fiind marite in mod abuziv sau mult peste nivelul actual, de clauze calificate de catre consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobanzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobanzilor sau din reducerea marjei si inghetarea cursului valutar la data incheierii contractului de (in CHF).

Sursa: CSALB