Acum mai putin de 20 de ani, pentru fiecare transfer de bani, indiferent de valoare, trebuia sa mergem la banca. Asa ceva este, in prezent, aproape de neconceput. Stilul nostru agitat de viata necesita ca operatiunile bancare sa fie disponibile oriunde. Din fericire, tehnologia a tinut pasul cu nevoile noastre si ne permite astazi sa facem tranzactii aproape oriunde ne-am afla: la piata, la gara, in spitale, aeroporturi si chiar in avion sau in masina in timp ce asteptam sa se elibereze traficul. Astfel de tehnologii sunt bancomatele, echipamentele POS pentru plata cu cardul, dispozitivele electronice de plata si sistemele de internet banking.

In ultimii ani am fost martorii unei astfel de schimbari. Datorita dezvoltarii tehnologiei, sistemul bancar poate oferi servicii oriunde. In plus, mediul economic si politic instabil, ratele mari ale somajului, au impins generatiile mai tinere, dar nu numai, catre un altfel de comportament fata de serviciile bancare. Da, ati inteles corect, vorbim despre serviciile bancare mobile. Folosim mai mult servicii bancare de baza si vrem sa ne putem face treaba mai simplu, mai si mai ieftin, in orice moment si, daca e posibil, in orice loc.

Modul traditional in care functionau serviciile bancare devine incet-incet demodat: prin agentii, sucursale, formulare tipizate, scrisori postale, analiza anuala financiara si conturi bancare verificate ocazional de consilieri bancari. Intr-o lume conectata la internet, unde granitele conteaza din ce in ce mai putin, sistemul traditional de a oferi servicii bancare inca mai pune restrictii geografice si temporare propriilor clienti, care trebuie sa-si faca timp sa mearga pana la un punct de lucru al bancii lor locale si sa astepte pana cand nevoile lor sunt rezolvate in sucursala bancara.

Prin comparatie, bancile mobile sunt mult mai capabile sa indeplineasca nevoile nesatisfacute de sistemele bancare traditionale. Bancile mobile livreaza non-stop servicii bancare utilizatorilor dinamici, moderni, care pot deschide oricand depozite, pot face plati, tranferuri si retrageri de la bancomate.

In timp ce unii isi gestioneaza mai bine bugetul personal cu ajutorul consultantului bancar de la o banca traditionala si ar putea prefera sfaturile financiare fata-in-fata, altii vor opta pentru comunicarea cu banca via email, telefon sau social media. Astazi, avansul tehnologic permite o apropiere mai mare intre institutiile bancare si clientii lor si salveaza timp pretios, mai ales pentru cei care au acelasi program cu cel al bancilor.

Servicii precum relatiile cu clientii sunt, de fapt, exemple in care doar bancile mobile exceleaza, comparativ cu echivalentul lor traditional. De ce? Sistemul bancar fara sucursale sau puncte fixe de lucru permite furnizorilor de astfel de servicii sa se concentreze pe imbunatatirea serviciilor, prin eliminarea multor costuri traditionale cum ar fi chiria si intretinerea cladirii in care opereaza sucursala bancara. De asemenea, in acest fel, clientul beneficiaza de reducerea cheltuielor cu transportul si elimina timpul pierdut la coada la banca.

Tehnologia de azi permite oferirea de servicii bancare mobile in siguranta. Cum aleg furnizorii de asemenea servicii sa protejeze datele si banii clientilor este, insa, strict la latitudinea lor. Dar acelasi lucru este valabil si pentru o banca traditionala. Ambele tipuri de banci se bazeaza pe centre de date mari, care sunt vulnerabile la furtul de date si atacuri cibernetice.

In vreme ce majoritatea furnizorilor interesati exclusiv de servicii mobile ofera cele mai importante operatiuni bancare (retrageri si depuneri de numerar, plata facturilor, transferuri bancare, interogarea soldului curent, etc.) mai exista inca unele servicii mai putin bine acoperite de bancile mobile (cumpararea de asigurari, investitiile, etc.).

Serviciile bancare mobile sunt un concept intimidant pentru multi din cauza faptului ca se afla inca la inceput. Cu toate acestea, incep sa dea incet-incet bancile traditionale la o parte, prin eliminarea limitelor geografice si temporare, oferirea posibilitatii de a face tranzactii bancare oriunde si oricand, reducerea costurilor, oferirea de servicii 24 din 24 ore, 7 zile pe saptamana si prin excelenta asistenta oferita clientilor.

Daca vreti sa incercati serviciile unei banci exclusiv mobile, va recomandam europeone. Aruncati o privire la serviciile pe care le ofera si luati parte la concursul lor. Puteti castiga conturi bancare gratuite pe viata, conturi bancare speciale (Gold) si alte premii.
http://europeone.com/ro/welcome.html