In 2016 ING Bank a inregistrat o crestere comerciala solida a rezultatelor financiare si a portofoliului de clienti:

- creditarea a crescut cu 3,1 miliarde RON, totalizand 17,6 miliarde RON la sfarsitul anului 2016 (cota de piata in creditare a fost de 7,7%), iar volumul depozitelor a continuat sa creasca, fiind cu 20% mai mare comparativ cu luna decembrie 2015 (cota de piata in depozite a fost de 7,7%).
- in 2016 a fost atins pragul istoric de 1 milion de clienti individuali
- s-au facut progrese in domeniul digital: clientii pot achizitiona de si fonduri mutuale direct de pe telefonul mobil sau computer, in aproximativ 10 minute, fara a fi necesara vizita la banca
- a fost lansat un nou serviciu de plati mobile prin POS ce permite comerciantilor mici, mijlocii si mari sa accepte plati cu cardul oriunde s-ar afla, dar si puncte mobile de vanzare cu ING mPOS (un aparat mobil care poate intra într-un buzunar si care, conectat la o aplicatie de telefon mobil, permite plati cu cardul de debit sau credit).

Citeste si: ING ROMANIA - 22% CRESTEREA CREDITARII IN 2016 SI 1 MILION DE CLIENTI ACTIVI

In anul 2016 ING a lansat programe atat in zona antrepenoriala, cat si in zona de educatie financiara.

Startarium este o platforma educationala pentru antrepenori care ii ajuta sa invete cum sa inceapa sau sa creasca o afacere.

Banometru este un program gratuit destinat oricarei persoane care se confrunta cu datorii si alte dificultati financiare. Scopul acestui program este de a obtine informatii si de a invata tehnici fundamentale pentru o cat mai buna gestionare a banilor, de a analiza in mod obiectiv situatia financiara, cauzele care au condus la respectiva situatie si care sunt solutiile ce pot fi aplicate. In cadrul acestui program 200 de persoane au fost ajutate sa scape de datorii si sa isi gestioneze mai bine bugetul personal sau al familiei.

ING a continuat si sutinerea Urbaniadei, un concurs de proiecte ce au ca obiectiv principal imbunatatirea calitatii vietii in spatiul urban. Competitia isi propune sa identifice si sa sustina implementarea unor proiecte de arhitectura, de urbanism sau a unor interventii publice, care pot deveni exemple de bune practici.

O premiera pentru ING a fost introducerea optiunii de donatie in ING Home-Bank, prin intermediul careia, in trei luni de campanie, 3.700 de clienti au donat in total 110.000 RON pentru sustinerea adapostului de noapte Odessa, pentru oamenii strazii.

Totodata, in cadrul conferintei au fost prezentate prioritatile strategice ale ING Bank pentru 2017 si anume: experienta clientilor, mai multi clienti activi, dar si digitalizare, automatizare si scalabilitate.

Alte informatii

Reprezentantii ING declarau ca Legea Darii in plata a avut un impact marginal.

In ceea ce priveste cotele de piata acestea au fost de 15% pentru creditele ipotecare si de 8% pentru creditele noi acordate prin Programul Prima Casa.

ING Bank a ales sa intre in Programul Prima Casa in urma cu trei ani, nefiind interesata de acesta in perioada in care se acordau in euro.

Totodata, in cadrul conferintei s-a precizat ca banca nu depinde de Prima Casa, insa chiar si cu avansul marit (de la 5% la 10%) tot mai exista clienti interesati de acest program. La o eventuala crestere a dobanzilor, clientii programului Prima Casa sunt mai vulnerabili decat cei cu ipotecare standard.