Incepand cu 25 mai, odata cu intrarea in vigoare a noului regulament GDPR, persoanele inregistrate in baza de date a Biroului de Credit pot solicita stergerea datelor.


Conform informatiilor furnizate de Biroul de Credit, o persoana care prezinta informatii in aceasta baza de date poate obtine de la Participant (creditorul, banca / IFN-ul in cauza) stergerea datelor, fara intarzieri nejustificate, in urmatoarele situatii:
  • datele nu mai sunt necesare scopului pentru care au fost colectate sau prelucrate;
  • persoana vizata se opune prelucrarii si nu exista motive legitime care sa prevaleze (dreptul la opozitie);
  • datele au fost prelucrate ilegal;
  • datele trebuie sterse pentru indeplinirea unei obligatii legale a bancii / IFN-ului.
Ce pasi trebuie sa urmezi?

Stergerea datelor din Biroul de Credit se poate face doar de creditorul (banca / IFN) in cauza.

Persoana in cauza poate solicita stergerea infomatiilor din Biroul de Credit:

1) prin accesarea in mod securizat a site-ului Biroului de Credit (www.birouldecredit.ro – Sectiunea Inrolare)

Vezi in acest articol informatii despre aplicatia online a Biroului de Credit si pasii ce trebuie urmati.

2) personal / pe cale electronica, la banca / IFN-ul care detine calitatea de creditor/potential creditor al persoanei vizate.


In cazul in care exista motive temeinice pentru stergerea lor aveti posibilitatea de a solicita bancii / IFN-ului care le-a inregistrat si de a obtine, stergerea datelor, in mod GRATUIT.

In urma verificarii, banca / IFN-ul va decide fie ca solicitarea este intemeiata si, astfel, va sterge datele, fie ca solicitarea nu este intemeiata si nu va sterge datele respective. Banca / IFN-ul va inregistra decizia in Aplicatie si doar creditorul care a inregistrat datele le poate sterge.

Creditorul va comunica decizia sa persoanei vizate fie prin posta, fie prin mijloace electronice, in functie de optiunea acesteia, folosind mijloacele proprii.

3) Pentru stergerea din Biroul de Credit, consumatorii se pot adresa in mod gratuit si Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), avand in vederea ca la inceputul acestei luni CSALB a pus la dispozitia clientilor o aplicatie online unde consumatorii pot transmite solicitarile de conciliere sau arbitraj, iar durata va fi redusa semnificativ, de la o zi, la aproximativ o ora.

"Aplicatia CSALB permite incarcarea directa a documentelor, inclusiv de pe telefon, prin scanarea acestora. Astfel, consumatorii au posibilitatea sa uploadeze documentele in aplicatie, iar acestea vor putea fi vazute direct de banca si conciliator, fara a mai fi necesara trimiterea separata a documentelor", se mentioneaza in comunicatul de presa.