Portalul financiar FinZoom.ro, prin vocea analistului Stefan Belloiu, a realizat un interviu in exclusivitate cu Søren Kyhl, Global Chief Operating Officer, Saxo Bank, care a avut amabilitatea sa raspunda la cateva intrebari privind experienta digitala oferita clientilor Saxo Bank prin platforma SaxoTraderGO. Interviul a fost realizat in luna aprilie a acestui an.
FinZoom.ro: Care sunt cele 3 puncte cheie ale experientei utilizatorului pe care Saxo le ofera clientului?
Saxo Bank: Experienta utilizatorului oferita de Saxo clientilor sai este inradacinata in misiunea noastra, aceea de a democratiza tranzactiile si investitiile prin utilizarea tehnologiei pentru a echilibra conditiile de joc pe pietele financiare. Suntem mandri sa oferim investitorilor si traderilor Saxo acces la aceleasi instrumente si piete precum ofera institutiile mari si managerii de fonduri. Aceasta inseamna, in termeni reali, ca experienta oferita utilizatorilor este de asa natura incat clientii nostri au un acces fara egal la piata mondiala de capital pentru tranzactionarea si investitiile multi-active.
Ca lider in facilitarea accesului la pietele globale de capital, clientii privati si institutionali Saxo Bank se conecteaza cu mai mult de 100 de furnizori globali de lichiditate si burse si acceseaza mai mult de 35.000 de instrumente financiare pe diferite tipuri de active. Clientii au acces la ETF-uri, actiuni, obligatiuni, CFD-uri, Forex, futures si optiuni care sunt administrate in marja dintr-un singur
cont.
De asemenea, cunoastem de la clientii nostri ca platforma este punctul focal al tot ceea ce facem. Acest feedback a stat la baza crearii premiatei platforme SaxoTraderGO, care a fost construita de la inceput, cu accent pe usurinta in utilizare. Utilizarea HTML5 si a Open API pentru SaxoTraderGO permit dezvoltarea rapida a functionalitatilor si asigura o experienta a consumatorului unificata in cadrul tuturor dispozitivelor si serviciilor de pe platforma, cum ar fi continutul, tranzactionare si serviciile de
cont.
In concluzie, putem spune ca cele trei puncte-cheie ale experientei utilizatorilor pe care Saxo le ofera clientului sunt accesul de neegalat la pietele globale, tranzactionarea pe mai multe tipuri de active si gradul ridicat de usurinta in folosire.
FinZoom.ro: Cum reuseste SaxoTraderGO sa ofere clientilor sai o experienta unitara?
Saxo Bank: Experienta unitara oferita de SaxoTraderGO se refera la usurinta in utilizare, performanta si capacitatea de a comuta intre mediile desktop si cele mobile. Saxo Bank a fost printre primii care ofera o experienta unitara intre dispozitive de cand a fost lansat SaxoTraderGO in mai 2015, dupa ce am observat inceputurile schimbarii comportamentului de tranzactionare catre dispozitive mobile. In luna august a anului trecut, am vazut aceasta tendinta confirmata cand mobilele si tabletele au depasit desktop-urile printre clientii nostri de retail pe SaxoTraderGO.
Experienta unitara oferita de SaxoTraderGO este completata de asemenea, de accesul la peste 30.000 de produse financiare, precum si la o gama larga de instrumente si functionalitati de gestionare a riscurilor care permit clientilor sa execute tranzactii rapid si intuitiv de pe orice dispozitiv aleg.
In timp ce SaxoTraderGO continua sa raspunda nevoilor unei game largi de investitori de retail, vom lansa in curand o noua platforma de tranzactionare profesionista, usor de utilizat, pentru traderi activi si clienti institutionali, numita SaxoTraderPRO. Aceasta va fi lansata pe diferite piete in urmatoarele cateva saptamani si va fi disponibila in Romania incepand cu data de 15 mai.
Noua aplicatie este o platforma avansata de tranzactionare ce suporta mai multe ecrane si ofera un spatiu de lucru complet personalizabil atat pentru Windows cat si pentru Mac, fara taxe lunare. SaxoTraderPRO isi are fundatia in accesul de neegalat pe pietele globale de capital pe care il are Saxo Bank. Vom fi bucurosi sa impartasim mai multe informatii despre platforma odata cu lansarea locala din luna mai.
FinZoom.ro: Care sunt avantajele Saxo in ceea ce priveste operatiunile, comparativ cu concurenta?
Saxo Bank: Saxo Bank are clienti din peste 170 de tari si ofera acces fara egal la pietele globale de capital si la multiple clase de active prin intermediul platformelor sale de tranzactionare premiate. A putea sa tranzactionezi ieftin si eficient pe pietele globale in 28 de limbi, in orice moneda, de pe orice dispozitiv alegi este pur si simplu o revolutie pentru democratizarea investitiilor si a tranzactionarii.
In acelasi timp, Saxo Bank ofera Banking ca serviciu altor institutii financiare iar infrastructura de tranzactionare si modelul nostru de colaborare reprezinta coloana vertebrala a peste 120 de institutii financiare din intreaga lume.
In ceea ce priveste noua platforma SaxoTraderPRO, vom oferi o alternativa mai complexa decat aplicatiile si site-urile de tranzactionare utilizate de catre investitorii retail, dar la o fractiune din costul oferit in mod traditional de catre institutiile financiare mari.
FinZoom.ro: Din feedback-ul pe care-l primesti, ce apreciaza cel mai mult clientii Saxo?
Saxo Bank: Lansand prima platforma de tranzactionare online in 1998, Saxo Bank a devenit efectiv un Fintech cu mai mult de un deceniu inainte ca termenul sa fie inventat. De atunci, nucleul Saxo au fost tehnologiile si platformele noastre de tranzactionare. Clientii nostri nu numai ca ne iubesc produsele, ci asteapta chiar un grad ridicat de usurinta in utilizare si performanta ridicata atunci cand tranzactioneaza. De asemenea, acestia doresc acces la cat mai multe clase si instrumente de active si la instrumente pentru a-si gestiona riscurile.
FinZoom.ro: Ce se pot astepta clientii Saxo pe viitor in ceea ce priveste experienta digitala?
Saxo Bank: Desi Saxo Bank a fost intotdeauna cu un pas inainte in ce priveste implementarea tehnologiei pentru a veni cat mai bine in ajutorul clientilor din sectorul financiar, nu ne culcam deloc pe laurii victoriei. Initiativele recente in domeniul robotizarii si inteligentei artificiale (IA) vor asigura ca suntem din ce in ce mai relevanti pentru clientii nostri si oferim o experienta digitala de cea mai inalta clasa. In paralel, am lansat Saxo Select, solutia noastra digitala de gestionare a activelor si prima solutie complet digitalizata pentru tranzactionarea obligatiunilor corporative, cat si a celor guvernamentale.
De asemenea, suntem incantati de posibilitatile oferite de Open Banking, chiar si dincolo de cerintele PSD2. Consideram ca deschiderea va conduce la o concurenta sporita, la o mai mare inovare si in cele din urma, la o mai buna experienta a utilizatorilor. Ne-am construit afacerea cu aceasta noua lume a Open Banking in minte. Inca de cand am semnat primul nostru acord de tip White Label in 2001, am avut viziunea de a realiza o integrare cursiva intre platforma noastra si afacerile clientilor, ca baza pentru succesul parteneriatului nostru.
Dezvoltarea a continuat cu lansarea platformei SaxoTraderGO in mai 2015, construita pe Open API si sase luni mai tarziu a fost deschisa partenerilor importanti din portofoliu cat si celor noi. Astfel, am devenit unul dintre pionierii Open Banking si am oferit, de asemenea, o propunere atractiva catre partenerii nostri. Prin furnizarea accesului la infrastructura cloud-based Banking as a Service, am devenit mai relevanti pentru o baza de clienti sporita, care ar putea oferi o experienta mai buna pentru utilizatori. Credem ca exista un potential mult mai mare in Open Banking, care merge chiar mai departe decat PSD2.
FinZoom.ro: Avand in vedere succesul bancilor exclusiv digitale (Revolut, N26 si asa mai departe), va rugam sa impartasiti ideile dumneavoastra despre viitorul serviciilor financiare.
Saxo Bank: Consideram ca parteneriatele ar putea deveni unul dintre factorii care vor schimba cel mai mult sectorul financiar in urmatorii ani si vor deveni fundamentul unui progres semnificativ in utilizarea tehnologiei in acest sector. Atunci cand bancile nu mai au nevoie sa-si dezvolte propriile sisteme, pot fi dezlantuite resurse semnificative pentru a oferi servicii si produse mai bune.
Consideram ca parteneriatele si externalizarea sunt solutiile atat pentru bancile mari, cat si pentru cele mici, pentru furnizarea solutiilor relevante intr-un mod eficient si flexibil catre clienti. O banca trebuie sa-si concentreze eforturile asupra competentelor sale principale, in timp ce incheie parteneriate care sa sprijine tehnologia care sta la baza restului lantului valoric.