Cel putin trei solutii are un consumator la indemana pentru a-si reduce rata la si anume:
  • sa refinanteze creditul
  • sa negocieze cu banca
  • sa apeleze la CSALB (unde negociaza cu banca gratuit, prin intermediul unui conciliator de la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar).
CSALB: Peste 1 milion euro obtinuti din negocierile consumatorilor cu bancile in 2018

Printr-o refinantare se poate obtine o rata mai mica la sau bani in plus, cu aceeasi rata

Pe FinZoom.ro sunt comparate toate ofertele de refinantare de la toate bancile, atat Credite de Nevoi Personale, cat si pentru Credite Ipotecare (este suficient sa se aleaga "Refinantare" in casuta denumita "Tip credit").

FinZoom.ro pune la dispozitie pe site si un calculator de refinantare, pentru a vedea daca refinantarea este oportuna. Se poate face o simulare la soldul creditului ramas de rambursat, pe aceeasi perioada ramasa si sa vedeti daca rata lunara este semnificativ mai mica.

Atentie: Nu uitati sa tineti cont si de costurile de refinantare (comision pentru scrisoarea de refinantare de la banca initiala, comision de rambursare anticipata la creditele cu dobanda fixa/ daca exista si, in cazul creditelor cu garantie imobiliara – costurile cu notar, evaluare garantie, schimbarea ipotecii).


Sursa video: RealitateaTV

Ce solutii poate oferi banca?

Orice comunicare cu banca se face in scris. Cererile de solutionare se depun la banca si se cere numar de inregistrare (si o copie a cererii depuse). Banca are obligatia sa raspunda solicitarii in maxim 30 zile.

Banca poate oferi: refinantarea creditului, reducerea costurilor, reducerea soldului, perioada de gratie, marirea perioadei creditului (atentie: in acest caz se maresc costurile totale ale creditului).

CSALB : Eliminare si returnare comisioane, diminuarea soldului creditului

Cu un million de euro, cu atat si-au redus romanii creditele la banci dupa ce si-au renegociat contractele de , cu ajutorul unui conciliator de la CSALB (Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul bancar).

Consumatorul care apeleaza la CSALB, trebuie sa demonstreze ca a incercat mai intai sa solutioneze problema direct cu banca (de aceea mentionam mai sus de corespondenta in scris derulata cu banca).

Record 2018 obtinut prin CSALB: aproape 39.000 euro stersi din suma totala de rambursat al unui ipotecar. In acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare si restituirea comisionului de acordare a creditului. Acelasi consumator a obtinut, tot prin intermediul CSALB, stergerea soldului de 18.000 EUR pentru un incheiat cu o alta banca.

Avantajele CSALB sunt majore:
  • problema se rezolva rapid (obligatoriu in maxim 3 luni) – recordul este de doar o zi!
  • consumatorul nu are absolut niciun cost
  • toata procedura de solutionare se poate desfasura si exclusiv (prin email) iar cererea se poate depune rapid in aplicatia online de pe site
  • nu exista limita minima de suma pentru care este acceptat dosarul
Ghid FinZoom.ro: Afla cum poti rezolva gratuit orice problema cu banca prin CSALB. Intrebari si raspunsuri

Desi majoritatea cererilor catre CSALB se refera la , rate si comisioane, oamenii gasesc cu ajutorul conciliatorilor rezolvare in multe alte spete. Iata aici cateva exemple: plati , dare in plata, opriri asupra sumelor exceptate de la executare, plati eronate sau probleme cu transferurile bancare, desfiintari de depozite inainte de scadenta, probleme referitor la asigurari financiar-bancare sau la cardurile de .