Saxo Bank Group face publice rezultatele operationale pe 2016. Dupa un 2015 marcat de criza francului elvetian, Saxo Bank a inregistrat un profit net de 40,6 milioane euro. Depozitele colaterale ale clientilor au atins un nivel record de 12,41 miliarde de euro.
Banca face publice mai multe date remarcabile, printre care inregistrarea unui numar record de tranzactii in ziua imediat urmatoare alegerilor americane din 2016: 490.000!


Saxo Bank publica raportul anual pe 2016

Saxo Bank Group face astazi publice rezultatele pe intreg anul 2016. Venitul operational al Grupului a crescut la 2,9 miliarde DKK (390 milioane EUR), fata de 2,1 miliarde DKK in 2015 (282 milioane EUR). Depozitele colaterale ale clientilor au atins un nivel record, de la 15 miliarde DKK (2,01 miliarde EUR) in 2015, la 92,3 miliarde DKK (12,41 miliarde EUR) la finele lui 2016, o dovada mai mult decat graitoare a increderii clientilor in banca. Profitul net pe anul trecut a fost de 302 milioane DKK (40,6 milioane EUR), fata de o pierdere neta de 645 milioane DKK (86,7 milioane EUR) in 2015 – an cu un puternic impact negativ asupra pietelor din cauza crizei francului elvetian.

Pozitionarea capitalului in banca e consolidata, cu un raport de 14,9% capital Common Equity Tier 1, 17,1% capital Tier 1 si 19,5% capital total. Bufferul pe capitalul Common Equity Tier 1 a fost de 1,0 miliarde DKK (134,5 milioane EUR), adica 6,4% din totalul riscului de expunere.

Saxo Bank Group nu are informatii despre un posibil eveniment negativ care sa afecteze trendul rezultatelor pe anul 2017.

Rezultatele cheie pe 2016 (comparate cu cele pe 2015)
  • Venit operational: DKK 2.9 billion – 390 milioane EUR (DKK 2.1 billion)
  • EBITDA: (profit) DKK 845 million – 113,6 milioane EUR (DKK 109.4 million - pierdere)
  • EBITDA ajustat: DKK 954.5 million – 128,3 milioane EUR (DKK 864.7 million)
  • Profit net: DKK 302.4 million – 40,6 milioane EUR (DKK 645 million - pierdere)
  • Depozite colaterale clienti: DKK 92.3 billion - 12,41 miliarde EUR (DKK 77.6 billion)
  • Total equity: DKK 4.2 billion – 565 milioane EUR (DKK 3.9 billion)
Saxo Bank Group s-a concentrat in 2016 pe cresterea profitului si extinderea bazei de clienti, prin investitii si dezvoltarea ofertei produselor multi-asset. 2016 a fost marcat de evenimente politice importante, cum ar fi referendumul de la 23 iunie privind iesirea Marii Britanii din Uniunea European si alegerile prezidentiale din SUA, la 8 noiembrie. Cu un numar de 490.000 de tranzactii la 9 noiembrie 2016, a doua zi dupa anuntarea noul Presedinte al SUA, Saxo Bank a inregistrat un nou record in istoria volumelor de tranzactii.

Costul a fost un alt domeniu pe care ne-am concentrat atentia: costurile au fost reduse in 2016 si am reusit sa investim mai mult in eficienta si servicii de calitate. Costurile legate de personal pentru Saxo Bank in 2016 au fost de 2,1 miliarde DKK (282,4 milioane EUR), in scadere cu 9% fata de 2015 – reducere datorata mai ales unor cheltuieli mai scazute pe marketing, sponsorizari si servicii juridice.

Kim Fournais, CEO si co-fondator Saxo Bank, a declarat:
"Suntem multumiti de rezultatele pe 2016 care reflecta determinarea noastra de a democratiza tranzactionarea si investitiile pe burse, pentru a permite clientilor nostri sa aiba acces la orice piata financiara de pe glob. Ne asteptam la o crestere a businessului in 2017. Investitiile noastre de anul trecut in tehnologie si produse au consolidat oferta si ne-au permis sa atingem noi segmente de clienti: exemple in acest sens sunt lansarea primei solutii integral digitala de tranzactionat obligatiuni si SaxoSelect – serviciul nostru digital de automatizare a investitiilor, destinat clientilor care doresc o participare mai discreta pe pietele financiare globale.

Multi legiuitori au emis propuneri legate de consultarea si protejarea clientilor care tranzactioneaza cu leverage. Din multe puncte de vedere, noi am fost inaintea acestor politici si am aratat cat se poate de limpede strategia noastra de a nu concura in zona de high leverage. Unele dintre propunerile la care fac referire se concentreaza pe un mediu concurential mai egal, cu focus pe servicii, platforme si oferta pentru clienti. Consideram aceste initiative binevenite si credem ca vor avea un impact benefic asupra clientilor Saxo Bank
".

Raportul integral poate fi consultat aici: https://www.home.saxo/about-us/investor-relations

Sursa: Saxo Bank