ASF A Solicitat Astra Asigurari Clarificari privind Modul de Despagubire prin Polite RCA Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 08.07.2013 0 713 Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a luat act de comunicatul de presa al Asociatiei Societatilor de Service Independente (ASSAI) cu privire la nemultumirile legate de modul de despagubire prin polite RCA emise de societatea Astra Asigurari.Facem precizarea ca ASSAI nu intra sub sfera de reglementare sau supraveghere a Autoritatii de Supraveghere Financiara si ca orice litigiu izvorat intre ASSAI si vreo societate de asigurari este strict un litigiu comercial de natura sa fie rezolvat intre parti sau prin instanta. Prin urmare, solicitarile oricaror organizatii de tip ASSAI nu intra sub incidenta ASF, care nu poate arbitra litigii contractuale intre service-uri auto si societatile de asigurari.Independent de sesizarea ASSAI, Autoritatea de Supraveghere Financiara informeaza publicul ca a solicitat deja clarificari de la Astra Asigurari in privinta modului in care intelege sa instrumenteze dosarele de dauna, societatea aflandu-se inca in termenul de raspuns pentru aceste clarificari.In functie de calitatea, obiectivitatea si legalitatea acestor clarificari, Autoritatea de Supraveghere Financiara poate face demersuri de verificare a modului in care societatea Astra Asigurari intelege sa ii despagubeasca pe cei care fac obiectul dosarelor de dauna.Urmare a demersurilor de verificare si control, ASF poate aplica sanctiuni gradual si progresiv, care merg de la avertisment si amenda, pana la suspendarea si interzicerea emiterii de polite RCA de catre societatile de asigurari, potrivit Legii nr.32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor.In cazul Astra Asigurari, compania se afla in termenul de a raspunde la clarificari. Ulterior, in functie de raspuns, ASF poate dispune control pentru verificarea modului de instrumentare a daunelor (daca dosarele de daune nu au fost instrumentate conform normelor ASF).In privinta modalitatii de despagubire utilizata de Astra Asigurari, aceasta nu face obiectul avizarii de catre ASF, ci doar al verificarii pentru conformitate de incadrare in normele ASF. Normele ASF se refera in principal la plata despagubirilor juste si corecte in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii ultimului document in dosarul de dauna, dar nu mai mult de 3 luni de la momentul deschiderii dosarului de dauna.In plus, referitor la cazurile semnalate prin petitii individuale, ASF face urmatoarele precizari: In cazul in care asiguratorul a formulat o oferta de despagubire "in evaluare proprie" (respectiv inainte de efectuarea reparatiilor), oferta cu care persoana pagubita nu este de acord, aceasta poate depune documente fiscale prin care sa arate marimea prejudiciului si sa solicite plata diferentei de despagubire cuvenite. Societatea de asigurari trebuie sa plateasca diferenta de suma in cel mult 10 zile de la depunerea documentelor suplimentare. ASF poate verifica daca suma oferita de asigurator (pe baza evaluarii proprii a asiguratorului care trebuie sa se transpuna intr-o OFERTA facuta de asigurator si ACCEPTATA de catre pagubit) este platita in cel mult 10 zile de la momentul depunerii ultimului document, dar nu mai mult de 3 luni de la deschiderea dosarului de dauna.Reamintim ca in cazul in care ASF are indiciile unui comportament abuziv fata de clienti, autoritatea poate dispune control la societatile de asigurare autorizate. Controlul poate avea ca efect sanctionarea astfel: de la avertisment pana la suspendarea si retragerea autorizatiei de emitere de RCA (in cazul politelor de asigurare de raspundere civila).Sursa: Comunicat de Presa ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiara) Articole similare Asigurari Subiecte relevante RCA Companii de Asigurari Despagubiri ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiara) Q & A TTavi ASTRA ASIGURARI – societate de inselatorie-reinselatorie Cazul ASTRA ASIGURARI este unul cat se poate de elocvent. De la centru s-a dat unda verde la o campanie agresiva de promovare, care are ca scop atragerea unui numar cat mai mare de clienti si cat mai naivi. Mai mult, pentru a convinge si pe cei mai reticenti, se supraliciteaza cu promisiunea unei proceduri cat se poate de lejere de constatare a pagubelor. Se creaza o atmosfera de inducere in eroare foarte bine ticluita, acoperita de un document cat se poate de avantajos, sub forma politei de asigurare. Contractul in sine, este prezentat ca o anexa, ceva fara prea mare importanta, dar care in realitate vine sa submineze pas cu pas fiecare favoare fluturata in polita de asigurare. ASTRA asigura cam orice risc poate aparea, dar daca intr-o casa de vacanta sa zicem, se sparge un racord de apa, iar proprietarul revine abia in weekendul viitor si gaseste totul umflat, prabusit, mucegait, atunci intervine partea nespusa a inselatoriei. ASTRA te incurajeaza sa dai bani mai multi pentru a asigura o locuinta in care nu stai permanent, dar daca se intimpla ceva, despagubirea e refuzata pentru ca nu ai fost acolo sa raportezi. Mai mult, unii au relatii bune cu vecinii si lasa in grija lor casele de vacanta. Asta nu ajuta prea mult deoarece daca te cheama un vecin si te duci val virtej si gasesti casa inundata, peretii cazuti, totul distrus si te apuci sa evacuezi apa, salti mobila, opresti aparatura, etc, vine ASTRA si zice ca daca nu erai acolo in momentul producerii evenimentului, ei nu au de unde sa stie cind s-a produs si pentru asta nu te despagubesc desi este evident ca refuzul este abuziv. Oricat de bine citesti contractul, in momentul in care intervine un eveniment nedorit, iti dai seama cate prevederi sunt formulate cu talc, pentru a prosti clientii. Poate ca e bine ca lumea sa stie aceste lucruri si sa se orienteze spre societatile care nu promit marea cu sarea. Constientizarea riscului de inselatorie pe care il are o polita incheiata la ASTRA , ar putea fi argumentul cel mai important pentru descurajarea acestor abuzuri. Apoi, la fel de important este ca cei de la Comisia de Supraveghere sa-si faca treaba cu profesionalism, sa apere pagubitii si sa sanctioneze societatea. 00 0 17.07.2013