Bucuresti, decembrie 2008 – Banca Comerciala Romana (BCR) modifica, incepand
de vineri, 26 decembrie 2008, politica de comisioane pentru operatiunile desfasurate
prin intermediul contului curent, de catre persoanele fizice si persoanele
fizice autorizate.
„Unul din principalele obiective ale BCR este garantarea
competitivitatii prin adaptarea in permanenta a preturilor ofertei de produse si
servicii bancare, in functie de nevoile clientilor si de conditiile pietei. Prin
aceasta masura urmarim si continuarea programului de educare a clientilor in
ceea ce priveste utilizarea canalelor alternative. Prin majorarea comisioanelor
pentru operatiunile cu numerar si, concomitent, diminuarea comisioanelor pentru
operatiunile fara numerar, incurajam orientarea catre 24 Banking sau catre alte
variante alternative, mai avantajoase pentru clienti” a declarat Sorin Mititelu, director executiv
al Directie Dezvoltare Afaceri si Produse Retail in cadrul BCR.
Prin aceasta masura, pentru un numar de 12 operatiuni si
servicii comisioanele aferente sunt reduse la zero, printre care: intocmirea
contractelor de garantie imobiliara de catre personalul bancii; eliberarea
scrisorii de bonitate/referinta; transmiteri prin fax privind diverse mesaje ce
privesc activitatea bancara, solicitate de client; consultarea arhivei CRB (pentru
alte scopuri decat obtinerea de
credite.
Totodata,
comisioanele privind depunerile de
numerar in conturile altor clienti (persoane fizice, persoane fizice autorizate
sau persoane juridice), la ghiseele bancii,
retragerile de numerar, la ghiseele bancii,
platile intrabancare in valuta si vanzarea de cecuri comerciale se
modifica in scopul redirectionarii clientilor catre alternative mai avantajoase,
ce vizeaza efectuarea de operatiuni fara numerar.
„In afara de avantajele banesti de care beneficiaza
clientii BCR care efectueaza operatiuni fara numerar, ca si consecinta a diminuarii
numarului de operatiuni la ghiseele, calitatea servirii se va imbunatati
semnificativ” a adaugat Sorin Mititelu.
In scopul simplificarii tarifului, BCR introduce
un nivel de comisionare fix de
10 RON sau 10 EUR, in functie de moneda caracteristica serviciului/operatiunii
furnizate. Lista acestora este disponibila in toate unitatile teritoriale ale bancii,
precum si prin intermediul Contact
Center. Printe ele se afla:
speze remitere cec in numele clientului; investigatii cec-uri; cecuri returnate
neonorate; anulare cecuri la cererea ordonatorului; taxa emitere cecuri in
regim de urgenta; corespondenta letrica, etc.
O alta contributie la ridicarea standardelor de calitate
o are procedura de inchidere automata a
conturilor curente inactive, apartinand persoanelor fizice. BCR va continua si in 2009 sa inchida conturilor
inactive.
·
contul nu
a avut nici o miscare pe o perioada de timp de 6 luni consecutive (exceptand
plata dobanzilor, comisioanelor de administrare, ori alte cheltuieli de aceeasi
natura);
·
soldul contului
este mai mic de 40 RON, inclusiv (sau lei echivalent);
·
contul nu
este atasat altor produse, active, in legatura cu care acestea functioneaza
(depozite/
credite etc).
„Prin descarcarea din portofoliu a conturilor ce nu vor fi reactivate, se
eficientizeaza timpii de procesare a operatiunilor in sistemul bancii. In acest
mod BCR face inca un pas inainte in ridicarea standardelor de calitate a
servirii clientilor sai” a continuat Mititelu.
Incepand cu luna aprilie 2009 clientii titulari ai conturilor
inactive vor fi notificati si invitati sa si le reactiveze, efectuand cel putin
o tranzactie prin orice canal la care acestia au acces.