32% dintre companiile romanesti intervievate au in vedere expansiunea internationala in urmatorul an

Citi a anuntat astazi rezultatele studiului pe care il desfasoara anual in Europa Centrala si de Est si in Estul Mijlociu pe tema activitatii sectorului intreprinderilor mijlocii. La nivel regional, aproximativ 58% dintre intreprinderile mijlocii care fac obiectul studiului au in plan sa isi extinda operatiunile pe plan international in urmatorul an, in timp ce peste o treime dintre companiile mici au acelasi obiectiv.

"Potrivit rezultatelor studiului, increderea majoritatii companiilor intervievate este in crestere. Observam ca din ce in ce mai multe companii incep sa evalueze oportunitati de dezvoltare in afara granitelor", a precizat Vlad Ponta, Director Departament Companii Mici si Mijlocii la Citibank Romania. "Cele mai populare zone pentru expansiune sunt Orientul Apropiat, Europa si Statele Unite".

Expasiunea in Romania

Studiul arata ca 32% dintre companiile mici si mijlocii din Romania au planuri de expansiune internationala, pe care le percep drept un mod de a-si creste afacerile", a declarat Vlad Ponta, Director Departament Companii Mici si Mijlocii la Citibank Romania. "Consideram ca acest fapt ofera o imagine pozitiva asupra Romaniei si asupra celor cinci industrii in care se observa un interes crescut pentru expansiune: industria manufacturiera (31%), cea tehnologica (21%), cea a produselor de larg consum (19%), cea energetica si chimica (7%).

Dar exista provocari

Patru dintre cele mai comune provocari cu care se confrunta intreprinderile mijlocii din regiune sunt:
  1. Cresterea vanzarilor sau gestionarea unor scaderi ale volumelor de vanzari;
  2. Expasiunea internationala;
  3. Schimbarile din mediul economic;
  4. Managementul capitalului de lucru.
La nivelul diferitelor tari, provocarile arata astfel:
  • 23% dintre clientii din Romania, Turcia si Iordania sunt ingrijorati de impredictibilitatea din mediul economic.
  • 21% dintre clientii din Cehia, Polonia si Emiratele Arabe Unite si 26% dintre cei din Rusia sunt de parere ca expansiunea internationala este cea mai importanta provocare.
  • 22% dintre companiile din Turcia si Emiratele Arabe Unite resimt presiunea cauzata de nevoia de a creste vanzarile.
  • 21% dintre companiile rusesti se confrunta cu dificultati in managementul capitalului de lucru.
Studiul

83% dintre cei 1416 respondenti sunt specialisti de top din domeniul financiar, in timp ce 61% ocupa pozitii de CEO, CFO sau Managing Partner in cadrul companiilor din Romania, Cehia, Polonia, Ungaria, Rusia, Turcia, Bahrain, Iordania si Emiratele Arabe Unite. Respondentii au avut o medie a veniturilor anuale de 44 milioane de dolari. 73% dintre companiile care fac obiectul sondajului au avut venituri de pana la 35 de milioane de dolari, in timp ce 27% au generat venituri peste aceasta limita.

Sursa: Comunicat de Presa Citi