Editia de mai a Targului National Imobiliar aduce semne concrete ale revigorarii pietei imobiliare
Competitorii importanti de pe piata de real estate din Romania s-au ferit dintotdeauna sa dea publicitatii informatii care fac referire la numarul de vanzari efectuate in medie pe luna, sau la cat se castiga din afaceri imobiliare. Aceasta situatie s-a acutizat o data cu venirea crizei mult prea mediatizate de trusturile de presa . In noua situatie, dezvoltatorii imobiliari au renuntat la contractele cu agentiile ce se ocupau de promovarea proiectelor acestora, in vederea reducerii cheltuielilor, si au refuzat sa dea orice declaratie despre situatia vanzarilor.
In contextul “tacerii imobiliare” au aparut foarte multi “analisti imobiliari” care se intrec in previziuni asupra pietei : cu cat vor scadea preturile, cand isi va reveni complet piata, cine va disparea de pe piata, cine este responsabil de acest declin imobiliar...
Pentru a putea avea o imagine corect de ansamblu asupra acestui domeniu, trebuie discutat cu persoanele implicate direct in segmentul imobiliar: dezvoltatori şi institutii financiare.
Un adevarat barometru al pietei este reprezentat de Targul National Imobiliar, deoarece reuneste pe o perioada de patru zile cei trei factori ai deciziei in acest domeniu : cererea, oferta si finantarea.
Luand in considerare faptul ca toti jucatorii importanti pot fi reuniti doar in cadrul Targului National Imobiliar, acest eveniment reprezinta o oportunitate de a analiza atat ofertele, dar si comportamentul vizitatorului si respectiv al cumparatorului.
In calitate de organizatori ai celui mai mare targ imobiliar din Romania stim tot ce se intampla in perioada targului, cat si rezultatele obtinute de expozantii nostri dupa terminarea evenimentului.
Avand in vedere ca cea de-a opta editie TNI tocmai s-a terminat, putem declara ca in timpul expozitiei s-au semnat precontracte si s-au realizat rezervari in numar total de 210. Atmosfera in cadrul targului a fost una competenta, ofertele tuturor expozantilor fiind avantajoase, acest aspect reflectandu-se si in numarul de contacte stranse de fiecare in parte.
In randul vizitatorilor am observat o imbunatatire a calitatii acestora, fiind prezenti doar cei foarte interesati de achizitia unei locuinte. Daca ar fi sa analizam comportamentul cumparatorului, putem sa realizam cel putin doua profile.
Primul si cel mai des intalnit este cel al tanarului din clasa medie ce doreste o locuinta de doua, maxim trei camere, la un pret de pana la 50.000 de EURO, cu posibilitate de finantare direct la dezvoltator pe o perioada de 10 ani, ce acorda o importanta scazuta finisajelor, iar in privinta locatiei conteaza doar pe proximitatea fata de o statie de metrou.
Al doilea profil ar fi reprezentat de persoana tanara ce face parte din clasa medie spre superioara, pentru care finisajele si pozitionarea centrala sunt prioritare, bugetul fiind limitat la 300.000 de EURO.
In cadrul evenimentului au venit toate televiziunile ce au venit sa ia pulsul pietei imobiliare.
Din pacate au fost cateva posturi TV care au prezentat in mod denaturat informatiile obtinute de la expozanti, vizitatori si chiar de la noi, de la organizatori, cu scopul de a crea senzationalul si a avea audienta . Cu toate acestea, am avut alaturi si jurnalisti ce si-au dovedit profesionalismul in reportajele realizate la fata locului.
Dupa eveniment am luat din nou legatura cu firmele participante si toate s-au dovedit a fi foarte multumite de rezultatele obtinute in urma participatii la TNI, rezervandu-si deja spatiu pentru urmatoarele doua manifestari de anul acesta ce vor avea loc in perioadele : 24-27 septembrie si respectiv 12-15 noiembrie in aceeasi locatie- Palatul Parlamentului.
Ca si concluzie a editiei din mai :
la TNI s-au facut vanzari, deci piata imobiliara incepe sa se revigoreze!
Pentru cei interesati sa-si prezinte oferta la Targul National Imobiliar (TNI) anuntam ca mediatizarea celor mai importante evenimente imobiliare din toamna acestui an a inceput deja. Primele machete publicitare de presa au fost publicate din data de 18 mai si continuam campania de imagine, acest articol fiind inca o confirmare a acestui lucru.
Spatiul expozitional este deja rezervat si ocupat in proportie de 50 %, iar in perioada verii oferim conditii de participare foarte avantajoase, la ambele editii TNI din acest an. Totusi, cei care vor sa beneficieze de costuri mai mici de participare, trebuie sa se grabeasca, deoarece promotia este valabila numai pana la ocuparea a 70% din spatiul expozitional.
Pentru a viziona poze si inregistrari video de la editia din mai, dar si lista completa a participantilor la urmatoarelor editii TNI va invitam sa accesati pagina de internet a Targului National Imobiliar (TNI): www.targimobiliar.eu .