FinZoom a fost "prezent" si la Cluj alaturi de organizatorii Condominium si publicul lor. Intr-o prima faza prezenta noastra s-a rezumat la catalogul evenimentului, insa succesul targului de la Cluj ne-a convins de importanta acestei zone, motiv pentru care ne-am facut deja planuri extinse pentru editia viitoare.
A doua editie a Targului de Apartamente "CONDOMINIUM
2007", desfasurata la Cluj Napoca, a polarizat atentia a peste 9.000 de
vizitatori, clujeni sau din alte localitati transilvane, dar si din Bucuresti.
Cele 27 de companii expozante au stabilit timp de patru
zile, in cadrul Targului, peste 4.000 de contacte cu potentiali cumparatori si
au programat in perioada imediat urmatoare peste 1.000 de vizionari ale
apartamentelor cu care au participat la expozitie.
Cele mai cautate tipuri de apartamente au fost cele de 1
si 2 camere, in proportie de 85 %, cele de 3 camere reprezentand o pondere de
15% din preferintele vizitatorilor.
In jur de 20 % din cererile de spatii locative, inregistrate
la targ, au venit din partea romanilor care lucreaza in strainatate, ponderea
apartamentelor dorite ca
investitie fiind, la Cluj, de doua ori mai mare ca in
Bucuresti, in medie 30 %.
Una dintre firmele expozante a inregistrat chiar o cerere
pentru 30% dintre apartamentele scoase la vanzare - adica aproximativ 50 - in
proportie de 95 % pentru
investitie, fara
credite, ceea ce reprezinta un fapt
remarcabil in acest domeniu.
Apartamentele expuse la Cluj, in cadrul Targului
CONDOMINIUM, care a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute, se afla amplasate
in toate cartierele orasului si in localitatile limitrofe, dar a existat si o
oferta de 60 de apartamente la Mamaia, care a fost rezervata in proportie de
aproximativ 15 %.
Majoritatea solicitarilor de apartamente au vizat
achizitia prin
credit bancar, in proportie de 70-80 %, nivelul creditelor avute
in vedere de vizitatori situandu-se intre 40-60.000 euro.
Criteriile de achizitie pentru potentialii clienti
prezenti la targ au fost, in aceasta ordine: pret, locatie, suprafata.
Majoritatea companiilor de real estate expozante au
primit in medie 5-6 oferte de business pe perioada targului, de la oameni de
afaceri romani si straini, ceea ce demonstreaza ca manifestarea a ilustrat o
piata deschisa pentru cumparatorul-persoana fizica, dar si o buna oportunitate
de dezvoltare a afacerilor.
Condominium, primul targ specializat de apartamente, s-a organizeaza si la Cluj
Napoca. Au fost prezentate 18 ansambluri
rezidentiale totalizand peste 2500 de apartamente noi si 200 de vile. Valoarea
totala a proiectelor prezentate la CONDOMINIUM Cluj depaseste 200
milioane de euro, fiind cel mai important volum de
investitii din industria
apartamentelor, reunit intr-o manifestare de profil din Cluj. Editia regionala a Targului de Apartamente CONDOMINIUM,
desfasurata la Cluj Napoca, a fost prima manifestare de acest gen din zona si, avand
in vedere succesul real de care s-a bucurat, demonstrat de altfel si de interesul
publicului, va fi organizata si anul viitor. In 2008, oferta de apartamente va
fi cu siguranta si mai importanta, pe masura ritmului de dezvoltare imobiliara
a regiunii.
Pro Active Business Communication si Plus Media, sunt
doua companii specializate in relatii publice si organizarea de evenimente,
targuri si expozitii, care activeaza pe piata romaneasca de peste 6 ani. Sub
coordonarea acelorasi organizatori, se afla in pregatire Targul International
de Apartamente CONDOMINIUM - Bucuresti si Salonul CONDOMINIUM-DECO, care se vor
desfasura in perioada 18-21 octombrie 2007, la Sala Palatului din Bucuresti.