Practicata de ceva vreme in alte state ale Uniunii Europene, administrarea prin telefon a contului curent a inceput sa faca parte din lista serviciilor oferite si in tara noastra.
Cunoscut sub denumirea de Phone Banking, serviciul permite posesorului unui
cont curent administrarea fondurilor sale prin intermediul unui apel realizat catre o linie dedicata. La capatul celalat al firului se gaseste un reprezentant al bancii care realizeaza operatiunile solicitate in locul clientului, scutindu-l pe acesta de un drum la banca sau de timpul pe care-l poate petrece pentru a efectua aceste operatiuni online.
Astfel prin intermediul serviciului Phone Banking se pot face transferuri, plati sau verificarea soldului in functie de banca si optiunile dorite de utilizator.
Analistii FinZoom.ro au realizat un studiu pe aceasta tema pentru a identifica institutiile financiare de pe piata din Romania care pun la dispozitia clientilor acest serviciu, precum si costurile implicate.
Rezultatul a fost ca, dintre cele 30 de institutii financiare luate in considerare, numai 5
banci pun la dispozitia clientilor lor aceasta modalitate de administrare a finantelor personale.
Dintre acestea, BRD Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank si RBS ofera serviciul in mod gratuit (activare, administrare) in timp ce Millennium Bank percepe un comision de administrare lunar in valoare de 0,5 RON iar OTP ofera acest serviciu intr-un pachet (ce include Mobile Banking* si Internet Banking) pentru care comisionul lunar de administrare este de 1,5 EUR.
La randul sau Bancpost are in oferta serviciul de Mobile Banking* pentru posesorii cardurilor Ultra, Prospera, Suprema, Millenium si Taifun emise de Bancpost, insa utilizarea sa va fi suspendata temporar incepand cu data de 1 iunie, banca fiind in curs de modernizare a sistemului ce permite obtinerea de informatii cu privire la soldul contului.
* Mobile Banking – serviciu prin intermediul caruia posesorul poate primi alerte sub forma de mesaje pe telefonul mobil cu privire la tranzactii, soldul contului, incasari etc.
FinZoom.ro a fost inca de la inceput dedicat informarii responsabile a consumatorului. Principiul de baza al strategiei FinZoom.ro este ca educarea consumatorului va creste numarul clientilor.
Cu siguranta un client care semneaza in cunostinta de cauza va dovedi un comportament responsabil fata de banca pe care a ales-o si obligatiile contractuale pe care si le-a asumat. Increderea astfel castigata il va transforma intr-un client deschis tuturor produselor si oportunitatilor oferite de acea banca. Reversul este de asemenea o certitudine.
Analist Financiar Diana Tarus