finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Sfaturi
  4. Reclamatiile Consumatorilor – O problema de Mentalitate?

Stiri si sfaturi

Articole Recente

sectiune
ToateSFATURISTIRICOMUNICAT DE PRESAINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
CREDITE NEVOI PERSONALECREDITE IMOBILIARECARDURI DE CREDITDEPOZITEFONDURI MUTUALE
  • Toate categoriile

    • Credite Nevoi Personale
    • Credite / Leasing Auto
    • Depozite
    • Intrebari Frecvente
    • APRIndexEUR
    • Analize Lunare
    • Atacuri Phishing
    • Prima Casa
    • Actualizari Produse
    • Index DAE FinZoom.ro / Credite
    • Protectia Consumatorului
    • APRIndexUclEUR
    • APRIndexCLmEUR
    • APRIndexDepEUR
    • Audio Video
    • Credite Imobiliare
    • Carduri de Credit
    • Fonduri Pensii
    • Credite Rapide
    • APRIndexRON
    • Fonduri Mutuale
    • Asigurari
    • Conturi
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
    • Social / Economic
    • Index DAE FinZoom.ro / Depozite
    • APRIndexUclRON
    • APRIndexCLmRON
    • APRIndexDepRON
    • APRIndexDepUSD
    • Statistici si Estimari

Reclamatiile Consumatorilor – O problema de Mentalitate?

Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente

27.03.2009
0 4739

In cadrul Sectiunii FinZoom.ro - Intreaba Expertul (unde oamenii pot comenta si pune intrebari de orice fel legate de produsele financiare) am observat cresterea majora a sesizarilor care ne arata ca si consumatorii din Romania incep sa reactioneze la abuzurile bancilor cu care colaboreaza.

Este adevarat, nu intotdeauna nemultumirile lor sunt fondate iar pentru unele dintre situatiile descrise este prea tarziu pentru a mai face ceva. Mentionam faptul ca in momentul in care ati semnat un contract (implicit ati agreat conditiile acelui document) nici Banca si nici Statul nu au obligatia de a remedia problema aparuta. Noi, consumatorii, trebuie sa invatam sa ne aparam interesul luand decizii responsabile.

Daca conditiile contractuale sunt abuzive (depasesc limitele legale) sau daca acestea sunt incalcate, abia atunci putem arata cu degetul catre Banca si Autoritatile care pot remedia situatia.

Ceea ce ne bucura este faptul ca observam modificarea mentalitatii romanilor de a merge la banca cu capul plecat. In ultimele 6 luni oamenii au inceput sa devina mult mai constienti cu privire la seriozitatea cu care trebuie tratata studierea unui contract inainte de a-l semna si urmarirea cu atentie a respectarii acestuia pe parcursul derularii colaborarii cu banca.

De cele mai multe ori sesizarile privesc aparitia/ majorarea brusca a unor comisioane/ dobanzi. Din partea celor care, aflandu-se intr-o perioada dficila, au solicitat reesalonarea rambursarii creditului am aflat ca reprezentantii bancilor nu sunt deschisi la a discuta termenii in care consumatorii pot face fata platii ratelor. Ne-au fost aduse la cunostinta chiar abuzuri din partea recuperatorilor de creante, acestia invocand amenintari total neacoperite de termenii contractului semnat cu banca.

Bancile percep taxe pentru orice schimbare a planului initial de rambursare a creditelor.

Ne gasim in fata unei piete de
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
consum
aflata in plin proces de transformare fundamentala si acest lucru ar trebui sa ne faca pe noi toti sa reconsideram unele atitudini si practici de pana in prezent.

Consumatorii trebuie sa:
  • fie responsabili fata de cum anume isi gestioneaza achizitiile (de orice fel ar fi acestea);
  • isi urmareasca exact cheltuielile frecvente pentru a aprecia corect puterea lor de cumparare (*in cazul produselor de finantare - de sustinere a rambursarii unui
    Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
    credit
    , dincolo de cat e dispusa banca sa le ofere);
  • sa citeasca foarte bine termenii contractelor pe care le semneaza cu furnizorii de servicii/ produse pe termen mediu/lung (credite, telefonie fixa si mobila, TV prin cablu, internet etc);
  • sa compare intotdeauna inainte de a decide care este produsul/ seriviciul pe care il achizitioneze;
  • sa invete sa negocieze termenii standard ai unei oferte atunci cand este cazul (asta presupune ca s-au informat cu privire la alternativele existente pe piata, care sunt ofertele si conditiile acestora si au decis ce anume vor si cat sunt dispusi sa plateasca).

Furnizorii trebuie sa:
  • fie corecti si transparenti cu conditiile pe care le pot oferi clientilor lor (daca omit anumite conditii ale produselor cum anume ar putea acumula un portofoliu calitativ de clienti?);
  • aiba programe reale de fidelizare si responsabilizare a portofoliului de clienti;
  • negocieze cu clientii mereu optiuni de plata si NU amenintari de executare a clientului „conform cu contractul” (in cazul bancilor asta inseamna negocierea unor termene de rambursare realiste situatiei fiecarui client si incurajarea acestuia pentru a face tot posibilul sa respecte noul plan de rambursare).

FinZoom.ro incurajeaza consumatorii sa se informeze cu privire la intreaga oferta financiara disponibila pe piata din Romania inainte de a lua o decizie. Prin activitatea FinZoom.ro in Romania construim trepte catre un mediu financiar transparent si puternic concurential care va avantaja de fiecare data consumatorii prin produse competitive, conditii mai bune si costuri mai reduse.

FinZoom.ro isi dedica timpul formarii unui segment de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
“100% pusi in tema” prin activitatea redactionala care deserveste o retea extinsa de parteneri media constanti (online si offline) cu sfaturi, articole si analize financiare practice si cuprinzatoare pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
. Astfel clientii care studiaza FinZoom.ro isi cunosc pe deplin conditiile, drepturile si responsabilitatile.
Articole similare
Credite Nevoi Personale Credite Imobiliare Credite / Leasing Auto Carduri de Credit Depozite Fonduri Pensii Intrebari Frecvente Credite Rapide Fonduri Mutuale
Subiecte relevante
Taxe Comisioane Contract de Credit Recesiune Reclamatii Consumatori

Q & A

E
elyana
Ce pot sa fac daca am ajuns in imposibilitatea de a plati ratele la banca (am ajuns si la rau platnici); se poate face reesalonare sau refinantare. Exista o solutie, eu vreau sa-mi platesc aceste rate.
  • 00 0
  • 07.04.2009
F/AS
FinZoom / Alexandra Sare-Alba
Multe institutii financiare au o serie de proceduri destinate clientilor care se afla in imposibilitatea de a-si achita ratele. Astfel le sunt oferite optiuni cum ar fi reducerea ratelor si extinderea perioadei de rambursare. Astfel, sfatul nostru este sa vorbiti cu cei de la banca si sa solicitati reesalonarea ratelor creditului, astfel incat sa le puteti plati.
  • 00 0
  • 07.04.2009
BE
Burcea Eugen
Doresc sa ma informez in legatura cu faptul ca potrivit legii (am aflat ulterior dintr-un reportaj televizat), bancile, in speta BCR, nu ar trebui sa perceapa comision de acordare la creditele ipotecare, în cazul meu s-a perceput comision şi la un credit Maxi cu ipotecă si ulterior pentru achiziţionarea unui apartament nou. Ce aş putea face în acest context? A doua problema pe care doresc să o ridic este cea a modificarii EURIBOR care ar trebui in mod normal sa aducă cu sine in cazul actual al scaderii şi o scadere a ratei dobanzii percepute de banca si o actualizare a ratei de credit lunare, ceea ce nu se intampla?
  • 00 0
  • 02.05.2009
F/AS
FinZoom / Alexandra Sare-Alba
Toate produsele bancilor comerciale sunt aprobate de catre BNR. Daca, acest comision nu ar trebui sa existe si acest lucru ar fi reglementat legal, atunci bancile nu l-ar percepe.

 

In general, bancile iau in considerare in calculul dobanzii EURIBOR 1M, EURIBOR 3M sau EURIBOR 6M. La valoarea acestora se adauga o marja de risc a bancii. De exemplu, daca dobanda este calculate in functie de EURIBOR 6M inseamna ca aceasta se actualizeaza de 2 ori pe an, la 6 luni. La valoarea indicelui EURIBOR 6M se adauga marja bancii. Astfel, sfatul nostru este sa cititi cu atentie contractul de credit, aici fiind specificat la ce data este luata in considerare EURIBOR si datele la care se recalculeaza dobanda.

  • 00 0
  • 05.05.2009
BC
balan cornelea
De ce la BCR,chiar daca a fost prevazut in contract,modificarea dobanzii,din sase in sase luni,in momentul cand au intrat in anul 2008,au marit dobanda la creditul pe care il am,in fiecare luna? Cand au de gand sa se stabilizeze si sa mai micsoreze dobanzile,cat si conditiile impuse de banci,in general,pentru a se putea plati datoriile? Sunt constienta de faptul ca este datoria mea si trebuie platita.Ce ar trebui facut?
  • 00 0
  • 06.05.2009
F/AS
FinZoom / Alexandra Sare-Alba
In BCR dobanzile sunt recalculate la inceputul fiecarei luni in functie de indicele EURIBOR 6M.

 

BCR vine in sprijinul persoanelor care intampina dificultati in achitarea ratelor lunare cu produse de reesalonare. Pentru a afla mai multe solutii despre acestea si cum trebuie sa procedati, click aici.

  • 00 0
  • 06.05.2009
EA
Elena andrei
Am un credit la banca Transilvania si nu este prevazut in contract cum se calculeaza dobanda. Este 10% indexabila, ,,in functie de politica bancii" sau cam asa ceva.Mi se pare ca este lipsa de transparenta sau clauza abuziva. Pot cere bancii sa- mi precizeze formula de calcul explicit a dobanzii de 10 %?Cum poate o institutie de control a bancii sa stabileasca daca banca recalculeaza corect dobanda daca nu este precizata modalitatea de calcul? Acum este 10,5% si creditul este de nevoi personale cu ipoteca pe un teren (50000 euro). Eu tot mai sper ca se poate face ceva pentru a putea controla felul cum se modifica dobanda!
  • 00 0
  • 24.02.2010
F/AS
FinZoom / Alexandra Sare-Alba
Sfatul nostru este sa solicitati institutiei financiare mai multe informatii despre modul de calcul al dobanzii. Dobanda prevazuta in contractul de credit trevuie sa fie transparenta si totodata trebuie precizata formula de calcul.
  • 00 0
  • 24.02.2010

Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#