Daca vrei sa-ti vinzi masina,
ai mai multe posibilitati: sa o duci in targ cateva week-end-uri la rand si sa
intepenesti pe langa ea pana cand o vinzi, sa dai anunt in ziar si sa te sune
toti ciudatii si mai mult, sa te intalnesti cu ei sa-ti vada masina, sa nu te
deranjezi prea mult si sa o vinzi unei rude mai ieftin, ca de..., sau sa
apelezi la una din metodele acestea financiare “futuriste”. Si ai de unde
alege, pentru ca toti marii importatori isi infiinteaza propriile
firme de buy-back si lease-back sau isi consiliaza dealerii pentru demararea
acestui tip de activitate, deoarece se intrevede un viitor stralucit. Pai cum
sa nu fie asa cand statisticile arata faptul ca 80% din masinile cumparate sunt
noi si numarul de cumparatori creste considerabil de la an la an de vreo trei
ani. Proprietarii acestor masini vor vrea sa le vanda peste 3-4 ani si in
conditii cat mai comode pentru ei. La fel, dealerul care a vandut masina vrea sa-si pastreze clientul
asa ca ii propune sa o rascumpere in conditii cat mai atractive, in sistem
buy-back sau lease-back.
Funcţionarea optimă a sistemului buy-back a determinat
creşterea numărului de autoturisme second hand vândute. Garanţia de 6 pana la
24 de luni oferită, informaţiile şi serviciile puse la dispoziţia
clienţilor au determinat o creştere de peste 90% a volumului de vânzări de
autoturisme rulate.
De exemplu, Weltauto, marca
sub care Porsche Romania isi desfasoara activitatile de rascumparare si vanzare
de automobile second-hand, a anuntat ca aproape si-a triplat numarul de
contracte incheiate in primele cinci luni ale anului fata de perioada similara
a lui 2006. Evolutia vine pe fondul scaderii importurilor de masini uzate din
cauza introducerii taxei de prima inmatriculare la inceputul anului, Weltauto
lucrand numai cu automobile de pe piata interna, deja inmatriculate.
Daewoo Automobile a lansat
acest serviciu din septembrie 2001 ca raspuns la evolutia economica si
financiara de pe piata romaneasca. Automobile Bavaria poate vinde orice model auto in sistem buy-back si vine
cu o noutate absoluta:
permite achizitionarea oricarei marci existente pe piata. Inclusiv cele
autohtone pot beneficia de posibilitatea de a fi achizitionate ca avans pentru
un automobil nou, marca BMW sau MINI.
Analistii www.FinZoo.ro
iti vor prezenta metodele moderne si mult mai practice de valorificare a
masinii tale in detaliu.
Buy-back, activitate
ce se desfasoara intocmai potrivit traducerii termenului: “rascumparare”.
Aceasta se poate desfasura in doua directii:
- cumparare a unui automobil rulat de catre o firma specializata in
vanzarea de masini. Contravaloarea vehiculului poate constitui apoi
avansul pentru o masina noua;
- rascumpararea pe care se obliga sa o faca dealerul inca din clipa in
care iti vinde masina noua. Asa stii ca in orice moment poate returna
masina dealerului, evident la un pret mai mic pentru a-si cumpara una
noua.
Pretul poate sa fie mai mic decat cel care ar fi fost obtinut in targ, insa
este solutia perfecta daca vrei sa scapi repede de problema si sa conduci o
masina noua sau ai mare nevoie de bani.
Pentru cumparatorul autoturismului rulat avantajul major consta in faptul ca
exista o garantie de minim 6 luni ce poate fi extinsa pana la 2 ani in ceea ce
priveste functionarea masinii si este foarte important de obtinut pentru ca
vorbim de masini second-hand. In aceasta perioada masina poate dezvalui defectiuni
serioase, dar fiind in garantie te scuteste de cheltuieli majore si blesteme
inutile.
Un alt mare avantaj este
accesul la istoricul masinii (se stie care au fost proprietarii anteriori,
existand astfel certitudinea ca masina nu este furata, posibilitatea de a cunoaste
de cate ori a fost masina in service, numarul real de kilometrii si cand sau
daca au fost efectuate reviziile).
Sale and
lease-back-ul ajuta societatile comerciale sa-si vanda bunurile (echipamente,
autoturisme etc.) catre o firma de leasing, folosindu-se in continuare de
acestea in baza unui contract de leasing. Acestea incheie un acord prin care
isi pot rechizitiona bunurile la sfirsitul contractului de leasing prin
achitarea valorii reziduale a acestora. Tactica poate ajuta pe termen scurt
societatile comerciale care detin parcuri auto noi sau rulate dar nu mai au
bani pentru activitati curente sau pentru
investitii imperios necesar a fi
efectuate in alte directii. Ele pot ceda parcul
auto firmei de leasing contra unei sume de bani, in functie de valoarea
acestuia. Societatile pot in continuare sa se foloseasca de parc, dar numai
dupa ce au incheiat cu compania de leasing un contract in care sa se stipuleze
aceste conditii.
Si este o treaba sa ai aceasta posibilitate la nevoie,
pentru ca daca nu faci miscarea
potrivita la timpul potrivit, poti pierde intr-o secunda statutul castigat cu
atatea sacrificii si nervi intinsi la maxim. Este foarte important ca managerul
companiei sau business developerul sa se informeze tot timpul si sa cunoasca
ultimele oportunitati si metode de finantare a companiei, oricat de mica ar fi.
Aceasta pentru ca datorita concurentei de pe piata financiara companiile care
ofera finantare se adapteaza si ies cu produse si servicii din ce in ce mai
complexe. BCR Leasing a fost infiintata in 2001 si deserveste piata
leasingului cu intreaga gama de servicii de leasing financiar, pentru
autovehicule, flote, echipamente si utilaje industriale, software, bunuri
imobiliare (in sistem leasing financiar clasic sau sale-and-lease-back).
La fel si cumparatorul sau dupa caz, vanzatorul masinii,
persoana fizica trebuie sa afle toate ofertele de finantare, foarte simplu
dealtfel. Pentru ca www.FinZoom.r este un site ce
compara toate ofertele bancilor si companiilor de leasing.