72.000 de Consumatori au fost Ajutati de Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor in anul 2012 Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 20.02.2013 0 651 Ieri la Parlamentul European, in cadrul unui eveniment gazduit de Dl. Malcom Harbour, Presedinte al Comitetului pentru Piata Interna si Consumatorilor (IMCO), Tonio Borg, Comisarul European pentru Sanatate si Consumatori a prezentat rezultatele Raportului Anual pentru anul 2012 al Retelei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC Net). Raportul arata ca an de an din ce in ce mai multi consumatori beneficiaza de informatii si asistenta din partea ECC Net, retea ce este cofinantata de Comisia Europeana si de autoritatile nationale in domeniu ale statelor membre in toate tarile UE, precum si in Norvegia si Islanda.In 2012 Centrele Europene ale Consumatorilor au inregistrat mai mult de 72.000 de cereri de informare si reclamatii de la consumatori referitoare la achizitiile transfrontaliere intre statele UE, Norvegia sau Islanda. Din cele 32.000 de reclamatii, aproximativ 60% sunt referitoare la comertul electronic, ceea ce demonstreaza tendinta in crestere pentru achizitiile online. Aproape o treime din reclamatii se refera la sectorul de transporturi, 22% dintre acestea fiind despre transportul aerian.In comparatie cu anul precedent, un sector problematic in 2012 s-a dovedit a fi sectorul produselor medicale non-farmaceutice, al aparatelor si echipamentelor terapeutice. Aceasta reflecta o tendinta in crestere a vanzarilor online a produselor ce furnizeaza de cele mai multe ori informatii nefondate sau inselatoare asupra calitatilor medicale, de sanatate ale acestora, pastilele de slabit fiind exemplul cel mai intalnit.In 2012, mai mult de jumatate dintre reclamatii, care au necesitat interventia Centrelor Europene ale Consumatorilor fata de comerciantul reclamat, au fost solutionate amiabil sau au fost redirectionate altor organisme de solutionare: 45% din reclamatii au fost incheiate cu succes dupa gasirea pe cale amiabila a unei solutii de catre Centrul European al Consumatorilor implicat cu vanzatorul, 13% din reclamatii fiind transferate pentru solutionare altor organisme (ex. organisme ADR, autoritati nationale in domeniu, instante).Pentru simplificarea procedurilor, Centrele Europene ale Consumatorilor au oferit consumatorilor consiliere pentru ca acestia sa-si exercite singuri drepturile.Raportul Anual furnizeaza o imagine de ansamblu asupra activitatilor Retelei Centrelor Europene ale Consumatorilor in anul 2012 subliniind cateva cazuri de succes ale acesteia. Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor este o retea Europeana ce furnizeaza gratuit cetatenilor europeni consultanta si suport in probleme transfrontaliere de consum, de exemplu atunci cand calatorim folosim pentru achizitia pachetului de servicii turistice comertul electronic.Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor acopera 29 de state (toate statele membre UE plus Norvegia si Islanda). Pentru mai multe informatii inclusive pentru vizualizarea intregului Raport Anual al Centrelor Europene ale Consumatorilor - 2012 utilizati: http://www.eccromania.ro/media/pdf/Report_ECC-Net_2012.pdf.Sursa: Comunicat Centrul European al Consumatorilor Romania Articole similare Protectia Consumatorului Subiecte relevante Protectia Consumatorului PE (Parlamentul European) Q & A