A fost Adoptata Directiva privind Solutionarea Alternativa a Disputelor si a Regulamentului privind Solutionarea Online a Disputelor Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 13.03.2013 0 872 Un pas inainte pentru consumatorii din UE: Comisarul European pentru Sanatate si Consumatori Tonio Borg saluta adoptarea Directivei privind Solutionarea Alternativa a Disputelor si a Regulamentului privind Solutionarea Online a DisputelorComisarul European pentru Sanatate si Consumatori Tonio Borg saluta votul dat de Parlamentul European pentru adoptarea Directivei privind Solutionarea Alternativa a Disputelor (ADR) si a Regulamentului privind Solutionarea Online a Disputelor (ODR). Acest vot confirma acordul in ceea ce priveste cele doua propuneri inaintate de Comisia Europeana in 2011.Comisarul European Tonio Borg a afirmat cu acest prilej: "Astazi, Parlamentul European a confirmat acordul sau asupra celor doua propuneri cheie avand scopul accelerarii cresterii economice a Pietei Unice si intarirea comertului digital. ADR si ODR sunt un castig pentru consumatori, acestia putand sa-si rezolve litigiile amiabil intr-un mod mai simplu, mai ieftin fiind un castig si pentru comercianti ce vor fi capabili sa pastreze bune relatii cu consumatorii evitand costurile determinate de solutionarea litigiilor in instanta. Trebuie subliniat faptul ca institutiile UE au realizat rapid un acord, care va imbunatati in mod semnificativ viata de zi cu zi pentru consumatorii din intreaga Europa".De asemeni a adaugat: "Profit de aceasta ocazie pentru a multumi raportorilor celor doua propuneri la Parlamentul European, Louis Grech si Ró?a Thun, pentru angajamentul lor de a ajunge la un acord. Sunt, de asemenea, recunoscator Statelor Membre si Presedintiilor Consiliului pentru munca lor intensa pe aceste documente. Aceasta este o realizare cu adevarat inter-institutionala ce sporeste increderea consumatorilor si comerciantilor in piata interna si dimensiunea sa digitala."Regulile ADR vor asigura consumatorii ca vor beneficia de servicii de calitate oferite de entitatile responsabile in acest sens, pentru toate litigiile ivite din contractele ce le pot incheia cu comerciantii, indiferent de ce produs vor achizitiona sau de modalitatea de achizitie, online sau offline, din propria tara sau transfrontalier.Conform regulilor ODR, o platforma online la nivel al UE va fi pusa la dispozitie pentru a fi gestionate disputele aparute ca urmare a achizitiilor online. Platforma va interconecta toate entitatile nationale de solutionare alternativa a disputelor si va opera in toate limbile oficiale ale Uniunii Europene.Cresterea gradului de constientizare a consumatorilor este un alt scop al acestei legislatii, comerciantii fiind obligati sa furnizeze consumatorilor informatii adecvate cu privire la mecanismele ADR si ODR.Legislatia privind ADR si ODR urmeaza sa fie publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.Statele membre vor avea la dispozitie doi ani pentru a pune in aplicare normele ADR / ODR. Platforma ODR va fi operationala la sfarsitul anului 2015.Sursa: Comunicat Centrul European al Consumatorilor Romania Articole similare Protectia Consumatorului Q & A