Bancile Isi Pot Reduce Costurile Prin Implementarea Unei Solutii IT Pentru Managementul Telefoniei Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 29.10.2010 1 987 Bancile isi pot reduce costurile cu pana la 530.000 de euro pe an prin aplicarea unui sistem IT de management avansat al costurilor de telefonie, potrivit datelor unei analize realizate de societatea Lasting Software. "Adoptarea unei astfel de solutii reduce in medie cu 42% costurile totale de telefonie. Analiza Lasting Software a luat in calcul costurile anuale de telefonie a patru banci din portofoliul companiei a caror factura telefonica anuala variaza intre 500.000 si 1,3 milioane de euro si care detin impreuna, in Romania, o cota de piata de aproximativ 21%", se spune intr-un comunicat remis MEDIAFAX. In primul an de la implementarea unei solutii complete de management al costurilor de telefonie, in functie de infrastructura bancii, costurile scad cu minim 150.000 de euro. Pentru o banca de dimensiuni mari, cu un sistem intern de telefonie foarte complex, economiile se pot ridica pana la 530.000 de euro. Procentual, reducerile de costuri se incadreaza intre 30 si 55%. Ulterior, media anuala a economiilor este de circa 250.000 de euro. "Nivelul ridicat al acestor economii este dat de infrastructura complexa in materie de telecomunicatii caracteristica pentru o institutie bancara si este posibil prin verificarea operatorilor de telefonie, analiza eficientei abonamentelor, evidenta defalcata a costurilor, respectiv analiza incarcarii reale a facturii, toate acestea corelate cu un sistem avansat de matching intre consumul real si cea mai buna oferta de pe piata", a declarat presedintele Lasting Group, Horatiu Moldovan. Principalele surse de economie sunt asigurarea unei facturari corecte si reale conform contractului cu operatorul, optimizarea pachetelor alese in functie de costurile reale, gestionarea corespunzatoare a bugetului de telefonie prin analiza raportului telefonie fixa/telefonie mobila, urmarirea si limitarea exceselor angajatilor, adica a convorbirilor in interes personal. Investitiile intr-o solutie de optimizare a costurilor de telefonie se ridica in medie la 150.000 de euro, suma care este recuperata in aproximativ opt luni de la implementarea aplicatiei. Aceasta investitie presupune achizitionarea unei solutii software de management si control al costurilor de telefonie. Procesul de implementare dureaza pana la sase luni si implica alocarea de catre institutia bancara a unui responsabil IT pentru intreaga durata a proiectului, precum si alocarea unei persoane responsabile cost control, respectiv a unei persoane din departamentul financiar sau contabil, ambele pentru perioade scurte de timp, doua–trei saptamani. Lasting Software detine o solutie pentru managementul costurilor de telefonie, Unitel, care a fost implementata la Banca Transilvania, Consiliu Judetean Braila, Lafarge Ciment, Mega Group, OTP Bank, Primaria Sibiu, Unicredit Tiriac Bank s.a. Sursa: Mediafax Articole similare Social / Economic Subiecte relevante Costuri Credit Banci Institutii Financiare Q & A