Bancile, Obligate Sa Informeze Clientii prin Ecrane TV Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 10.06.2011 0 647 Un proiect de ordin al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor vrea sa oblige bancile sa-si informeze clientii despre drepturile si obligatiile pe care le au, atat cat timp acestia se afla in sucursale. Bancile mai sunt obligate si sa isi tina site-urile la zi.Pe ecrane TV cu diagonala de minimum 70 cm, la loc vizibil, bancile trebuie sa afiseze "informatii privind drepturile si obligatiile consumatorilor, conform legislatiei in vigoare, precum si explicatii cu privire la terminologia specifica domeniului financiar bancar; de asemenea, sa afiseze informatii furnizate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor", se arata intr-un proiect de ordin al institutiei.Bancile mai trebuie sa rezerve si 10% din spatiul ecranului TV pentru comunicatele ANPC "privind educarea si avertizarea consumatorilor privind serviciile bancare".Actualizarea informatiilor se va face zilnic, prin intermediul unui sistem centralizat.De asemenea, bancile sunt obligate sa isi tina site-urile la zi, si informatiile prezentate sa fie in concordanta cu oferta reala a bancii."Informatiile prezentate de operatorii economici bancari trebuie sa fie actualizate in conformitate cu oferta prezentata pe website-ul oficial si sa cuprinda toate elementele de pret si principalele conditii ale ofertei comerciale (rata indice de referinta / comision de operare, curs valutar al zilei si altele) si sa cuprinda toate elementele de pret si principalele conditii ale ofertei comerciale (rata indice de referinta / comision de operare, curs valutar al zilei si altele)", se arata in ordinul ANPC.Dupa ce ordinul va fi publicat in Monitorul Oficial, bancile au 30 de zile la dispozitie pentru a pune in practica prevederile sale.ANPC motiveaza reglementarile de mai sus prin faptul ca sercviciile bancare s-au diversificat foarte mult, si deja utitlizarea acestora nu mai este o optiune, dand exemplul cardurilor de salarii. Se mai arata ca e nevoie de o educare continua a consumatorilor, astfel incat sa fie prevenite situatiile de supraindatorare ori cazurile de restante.Tot ANPC s-a ocupat si de faimoasa OUG 50/2010, lege care a fost in vigoare in ultima jumatate a anului trecut si care implementa (si adapta) in legislatia nationala un text european de regelmentare a relatiei dintre banci si clientii persoane fizice. Prima forma a legii continea prevederi favorabile clientilor care isi vazusera costurile imprumuturilor umflate in ultimii ani, prin eliminarea unor comisioane si introducerea unor dobanzi transparente. In cele din urma, parlamentul a decis ca legea sa se aplice (cu anumite exceptii) doar in cazul contractelor noi.Sursa: Money.ro Articole similare Protectia Consumatorului Subiecte relevante Educatie Financiar Bancara Protectia Consumatorului ANPC Q & A