Clientii Bancpost Raspund Amenintarilor Presedintelui Bancii Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 04.10.2010 0 1657 Presedintele BancPost, Mihai Bogza, a avertizat lunii clientii care intra in conflict cu bancile pe marginea OUG 50 si le fac publicitate negativa ca vor avea putine sanse ca, in viitor, sa mai fie ajutati cu o restructurare a creditelor. Asociatia clientilor BancPost a raspuns presedintelui Bogza. Va prezentam mai jos, integral, pozitia acestora. Grupul de initiativa impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost” se vede nevoit sa ia pozitie fata de declaratiile domnului Mihai Bogza, presedintele Bancpost SA: Clientii constituiti in „Grupul de initiativa impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost” nu au avut si nici nu au ca scop actionarea in judecata a bancii, ci respectarea OUG 50/2010. Atata timp cat actele aditionale vor reflecta corect prevederile Ordonantei, nu se ia in calcul instanta de judecata. Totusi, daca Bancpost SA nu isi va alinia creditele noilor prevederi legale, „Grupul de initiativa impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost” va apela la toate mijloacele legale menite sa apere orice cetatean roman de abuzuri. Acesti clienti nu asteapta pomana de la banca, nu vor reesalonari, nu vor refinantari, vor doar ca Banca sa-si asume contractele incheiate. Daca domnul Bogza ar fi cerut o situatie cu acei clienti care nu au semnat AA, ar fi observat ca majoritatea sunt clienti care si-au demonstrat bonitatea, din clasa medie, cu un nivel de informare bun si care sunt implicati activ in societate. Multi dintre noi au inceput o incercare de dialog cu banca in nume propriu inca din 2009 cand indicii XBOR au scazut dramatic, iar dobanzile ”variabile” platite de noi au ramas la paliere aferente anului 2008, incercari la care banca a raspuns cu un refuz categoric cu toate ca in contractele noastre este stipulat ca dobanda variabila este ”in functie de costul surselor de finanatare si evolutia dobanzii la credite de pe piata bancara a Romaniei” Pierderile Bancpost SA nu pot fi puse pe baza clientilor, cel putin nu a celor care s-au constituit in „Grupul de initiativa impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost” , ei platind dobanzi care de fapt acopera pierderile generate de dorinta bancii ca pe crestere sa-si mareasca cota de piata, necontand calitatea portofoliului. Nici unul dintre membrii Grupului nu poate fi facut responsabil de reclama negativa, deoarece actiunile Grupului vin ca raspuns la actiunile bancii. Banca este responsabila de publicitatea negativa pe care si-o face, deoarece aceasta institutie promoveaza abuzurile si nerespectarea clientilor. Daca Bancpost se asteapta la o complicitate a clientilor si la tacere ca nu cumva sa i se creeze o imagine negativa, aceste asteptari sunt false. Consideram ca atitudinea domnului Bogza are caracter de intimidare, dar precizam ferm ca nu si-a atins scopul. Totusi profitam de ocazie sa-l intrebam pe domnul Bogza de ce Actele Aditionale postate pe site-ul Bancpost.ro sunt total diferite de Actele Adidionale propuse personalizat catre clienti, in care se regasesc clauze in plus cum ar fi renuntarea ”de buna voie” a clientului caile de atac extrajudiciar prin mediatorul bancar? Bogza: Clientii au interpretat gresit mesajele, care sunt un apel la colaborare Presedinte Bancpost, Mihai Bogza, afirma ca institutia de credit pe care o conduce respecta legea si ca unii clienti nemultumiti au interpretat gresit declaratiile sale, care sunt un apel la colaborare, nu la conflict. "Cei care au dat comunicatul au citit doar titlul din Ziarul Financiar, nu declaratia mea. Eu ma refeream la faptul ca scoring-urile interne ale bancilor in general, nu numai ale Bancpost, sunt construite astfel incat sa penalizeze clientii care se afla in relatie conflictuala cu banca, inclusiv in ceea ce priveste facilitatile de restructurare", a declarat Bogza pentru MEDIAFAX. Bogza a aratat, intr-un interviu publicat marti de Ziarul Financiar, ca acei clientii care intra in conflict cu bancile de la care au luat credite pentru a obtine reduceri ale ratelor ar trebui sa tina seama ca pe viitor au sanse foarte putine sa mai primeasca ajutor sub forma facilitatilor de restructurare daca vor avea nevoie. "Este mult mai bine ca neintelegerile sa fie rezolvate prin parteneriat decat pe cale juridica. Daca acesti clienti care merg in instanta si fac publicitate negativa vor avea in viitor nevoie de restructurari ale creditelor, este putin probabil ca acea banca cu care au intrat in conflict deschis sa ii mai ajute", a declarat Bogza pentru ZF. El a mentionat ca mesajul transmis reprezinta mai degraba un apel la colaborare decat la conflict. "Nu se pune problema ca Bancpost sa nu respecte legea. Suntem o banca romaneasca, actionam pe teritoriul Romaniei si ne supunem legilor. Credem insa ca exista in prezent interpretari diferite ale aceluiasi text de lege de catre unii dintre clientii bancilor si unele institutii de credit. Am militat si militam pentru unele clarificari, care sa aseze lucrurile pe un fagas normal de transparenta, si credem ca acest lucru se poate realiza nu pe cale conflictuala, cu prin cooperare intre toate partile interesate", a continuat seful Bancpost. El a mai subliniat ca, in interviul pentru ZF, a mentionat ca Bancpost se concentreaza asupra clientelei existente. "Ce banca isi permite sa piarda clientii dupa ce a investit ca sa ii atraga, prin cheltuieli de marketing, de dezvoltare a retelei si infrastructurii? (...) In conditiile crizei este extrem de dificil sa atragi clienti noi, asa ca punem pe primul plan dezvoltarea relatiei cu cei existenti. De aceea, am incercat sa ii ajutam pe acei clienti care au dificultati de rambursare, dar coopereaza cu banca pentru gasirea unor solutii", a repetat Bogza. Sursa: Money.ro Articole similare Credite Nevoi Personale Credite Imobiliare Credite / Leasing Auto Carduri de Credit Credite Rapide Subiecte relevante Variatie Dobanda Cota de Piata Dobanda Finantare Contract de Credit Credite Banci Restructurare Credit Clienti Legislatie Pierderi Dobanda Variabila Q & A