CSA A Primit 7.581 de Sesizari. Jumatate Au Fost Solutionate in Favoarea Asiguratilor Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 25.07.2011 0 653 Romanii au reclamat, in principal, neplata despagubirilor sau recalcularea valorii daunelor. Comparativ cu 2009 numarul reclamatiilor a urcat cu 25,5%.Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit anul trecut 7.581 de reclamatii din partea asiguratilor, cu 25,5% mai multe decat in 2009, potrivit datelor comunicate de institutie. Acestia au reclamat, in principal, neplata despagubirilor, recalcularea valorii daunelor si probleme de comunicare intre asigurati sau pagubiti si inspectorii de dauna. Aproape 90% din totalul sesizarilor au vizat asigurarile de raspundere civila auto obligatorie (RCA) si asigurarile auto facultative (Casco), situatia fiind in concordanta cu structura portofoliilor companiilor, in care politele auto detin cea mai mare pondere, de 60% din totalul primelor brute subscrise. "Referitor la asigurarile obligatorii RCA se remarca faptul ca numarul de reclamatii primite la CSA in 2010, de 5.303, reprezinta numai 1,5% din numarul total de dosare de daune care au fost avizate de societatile de asigurare in acelasi an, respectiv de 354.714 dosare. Apreciem ca acest procent redus arata ca neintelegerile ivite cu ocazia solutionarilor dosarelor de dauna nu reprezinta un fenomen, ci sunt cazuri izolate, datorate cel mai probabil, in mare masura, factorului uman", se arata in raportul CSA.Ce a determinat cresterea nemultumirilorComisia arata in raportul anual ca unul dintre principalii factori care a determinat cresterea numarului de reclamatii anul trecut a fost reprezentat de neintelegerile ivite intre societatile de asigurare si unitatile reparatoare auto. Potrivit CSA, conflictele dintre acestea au derivat din nerespectarea de catre unitatile reparatoare a timpilor de manopera si a cantitatilor de materiale aferente reparatiilor, precum si a preturilor rezultate din sistemele de evaluare a pagubelor utilizate de asiguratori, fiind generate astfel neintelegeri in stabilirea cuantumului despagubirilor. Aceste diferende dintre companii si service-urile auto ii afecteaza in mod direct pe asigurati, care nu pot beneficia intr-un termen adecvat de autoturismele pe care le lasa la reparat.Un alt motiv pentru care numarul de sesizari a urcat in 2010 a fost si imposibilitatea companiilor de asigurari de a determina cu exactitate cauzele si imprejurarile producerii accidentelor in instrumentarea dosarelor de dauna.Numarul contractelor RCA a crescut anul trecut cu 7%, la 6,52 milioane, iar primele brute subscrise au avansat cu 14%, la 2,46 miliarde de lei.Despagubirile platite de asiguratori pe segmentul RCA au atins 1,59 miliarde de lei, cu 4% mai mult decat nivelul consemnat in 2009. Dauna medie platita a avansat cu 8%, de la 4.486 de lei la 4.844 de lei. Numarul de dosare de dauna respinse la plata s-a ridicat la 8.458, reprezentand 2,4% din numarul dosarelor de dauna avizate, care in 2010 a ajuns la 353.259. Din acest total, 199.153 au fost solutionate prin procedura constatului amiabil.Asigurarea de viata, confundata cu un produs bancarDin cele 7.581 de reclamatii din 2010, 56%, adica 4.245 de sesizari, au fost solutionate in favoarea petentilor, nivel asemanator cu cel inregistrat si in anii anteriori. Pe segmentul asigurarilor generale, numarul total de reclamatii transmise anul trecut a fost de 7.243, din care 4.105 sesizari au fost solutionate in favoarea asiguratilor. In ceea ce priveste restul de reclamatii s-a constatat ca solicitarile petentilor au fost nejustificate sau nefundamentate. Companiile au motivat deciziile de respingere a sesizarilor, in principal, prin faptul ca investigatiile nu confirma dinamica accidentelor, asa cum a fost descrisa de catre parti, evenimentele producandu-se din alte cauze si in alte imprejurari decat cele declarate sau ca solicitarile formulate de petenti nu se incadrau in prevederile actelor normative la data producerii evenimentului (de exemplu, avarii preexistente, daune rezultate ca urmare a producerii unor riscuri neacoperite prin contractele de asigurare). In ceea ce priveste asigurarile de viata, anul trecut s-au inregistrat 338 de reclamatii, din care 140 au fost solutionate in favoarea asiguratilor. "In aceste situatii, s-a impus societatilor de asigurare fie sa plateasca sumele asigurate, fie sa recalculeze sumele de rascumparare, dupa caz. Un aspect important ce vizeaza reclamatiile privind asigurarea mixta de viata cu acumulare de capital il constituie faptul ca majoritatea petentilor confunda aceasta forma de asigurare cu un produs bancar", se mai arata in raportul CSA.La nivelul lui 2010, primele brute subscrise s-au ridicat la 8,31 miliarde de lei, inregistrand o scadere de 6,4% comparativ cu 2009. Pe segmentul asigurarilor generale, subscrierile au scazut cu 8,3%, la 6,64 miliarde de lei, in timp ce piata asigurarilor de viata a urcat cu 2,3%, la 1,67 miliarde de lei.Sursa: Financiarul.com Articole similare Asigurari Subiecte relevante Reclamatii Consumatori CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor) RCA Casco Companii de Asigurari Asigurare de Viata Q & A