CSA: Nu ii Putem Ajuta pe Soferii care Au Probleme cu Politele RCA la Service-uri Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 04.02.2010 0 1163 Numarul reclamatiilor primite de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor s-a triplat in 2009 fata de anul precedent.Multi dintre românii care si-au lovit masinile si au ajuns in service-uri s-au lovit de probleme din cauza conflictelor dintre companiile de asigurari si centrele de reparatii auto. Unele companii de asigurari contesta facturile emise de service-uri iar soferii ramân saptamâni intregi cu masinile blocate in service-uri. Reprezentantii institutiei de supraveghere a pietei de profil, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), spun insa ca legea nu le permite sa intervina in cazul neintelegerilor dintre service-uri si asiguratori, chiar daca unul dintre obliectivele sale este protejarea intereselor asiguratilor. "Rolul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor este de a pune in aplicare legislatia din domeniul asigurarilor impartial, cu onestitate si promptitudine, de a proteja, in temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari si nu de a interveni in litigiile aparute intre asiguratori si service-uri. CSA nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si societatile de asigurare", arata oficialii CSA. Potrivit statisticilor CSA, numai in anul care a trecut au fost primite nu mai putin de 6.225 reclamatii din partea asiguratilor. Numarul este de peste trei ori mai mare decât cele primite in urma cu un an, când CSA a "receptionat" 1.974 de reclamatii de la clientii nemultumiti de serviciile companiilor de asigurari, cu aproape 700 mai mult fata de 2007.CSA arunca pisica in curtea firmelor de asigurareDintre plângerile primite de la asigurati in 2009, aproximativ jumatate au fost solutionate favorabil, dupa cum au declarat reprezentantii CSA. In 2008, cea mai mare parte a reclamatiilor au vizat asigurarile de raspundere civila auto (RCA) obligatorie - (54,5%), politele facultative auto CASCO - 28,3% si asigurarile mixte de viata - 3,55%, niveluri asemanatoare fiind inregistrate si in raportul anterior.In plus, institutia de supraveghere a pietei asigurarilor are un raspuns pregatit si pentru cei care nu au reusit sa isi rezolve problemele legate de asigurari, trimitând asiguratii inapoi la firmele de asigurare. "In ceea ce priveste solutionarile nefavorabile ale petitiilor primite, rezolvarea acestora nu intra in competenta atributiilor CSA, petitionarii fiind indrumati sa se adreseze autoritatilor care au competente legale pentru solutionarea cazurilor prezentate", arata CSA.La rândul lor, reprezentantii Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), sustin ca "modul in care CSA a supravegheat piata de asigurari din România a condus pe fundalul actualei crize economice la inchiderea a peste 17 % dintre service-urile auto cu capital privat din România". Aceasta ar echivala cu un numar de peste 10.000 de persoane pe lista somerilor. Anul trecut, companiile de asigurari au pierdut 300 milioane de euro din cauza politelor de raspundere civila auto (RCA), in conditiile in care, cu un an inainte, se platisera despagubiri de circa 1,5 miliarde euro pentru politele RCA si Casco. Cu toate ca asigurarile auto provoaca pierderi serioase asiguratorilor, in prezent ponderea acestora in portofoliul companiilor de profil este de circa trei sferturi. Daunele medii platite pentru politele RCA au crescut in ultimii ani, ajungând in 2009 la aproape 1.000 de euro, dublu fata de acum trei ani, dupa cum arata statisticile asiguratorilor.Sursa Gandul.info Articole similare Asigurari Subiecte relevante CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor) RCA Q & A