Europenii Doresc Sa Cunoasca Tara de Origine a Produselor Alimentare Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 24.01.2013 0 543 Provenienta produselor alimentare este unul dintre criteriile pe care consumatorii le folosesc cand cumpara alimente. Acesta este rezultatul unui studiu privind etichetarea produselor in ceea ce priveste provenienta, studiu prezentat astazi in Bruxelles de Organizatia Europeana a Consumatorilor (BEUC). Studiul s-a desfasurat in Suedia, Franta, Polonia si Austria si a avut ca scop obtinerea unor informatii privind parerea consumatorilor asupra etichetarii tarii de origine a produselor alimentare.Studiul a confirmat datele prezentate de Eurobarometrul realizat de Comisia Europeana, date din care rezulta ca 70% dintre consumatori considera importanta originea produselor alimentare in alegerea lor.De asemenea rezultatele studiului arata ca majoritatea cumparatorilor doresc sa cunoasca tara de origine a alimentelor, doar 10% dintre acestia au indicat ca ar prefera sau ar fi multumiti doar cu indicarea "EU" sau "non - EU" a alimentelor.6 din 10 respondenti ai studiului doresc sa cunoasca atat tara unde alimentele au fost procesate dar si tara de origine a produselor primare (ingredientele) , tara unde au fost crescute sau cultivate. Aceste indicatii de origine a alimentelor ar elimina actuala practica, cum ar fi etichetarea unor carnati ca fiind produsi in Marea Britanie in timp ce carnea de porc din compozitia lor provine din Danemarca.Doamna Monique Goyens, Director General al BEUC, a comentat:"In 2013, Uniunea Europeana va decide asupra regulilor cruciale in etichetarea originii produselor. Studiul nostru arata in mod clar ca aceasta informatie cantareste foarte mult atunci cand consumatorii cumpara alimente. Etichetarea originii pe intelesul tuturor si usor de gasit va trebui sa fie criteriul esential urmarit de legiuitor.Producatorii depun mari eforturi pentru a face consumatorii sa creada ca alimentele produse de ei au un caracter special conferit de regiunea de provenienta. Branza feta germana promovata cu fonturi grecesti, sosul de rosii chinezesc avand pe eticheta steagul Italian sunt trucuri ieftine de marketing menite sa induca in eroare. Aceste practici necinstite sunt inacceptabile si ar trebui oprite.Actualele reguli privind etichetarea originii alimentelor sunt inadecvate. Toate produsele neprocesate, carnea, laptele, alimentele cu un singur ingredient alimentar ar trebui obligatoriu sa contina indicatia tarii de provenienta. A indica doar daca alimentele sunt de provenienta EU sau non - EU, nu este o optiune acceptabila pentru consumatori."Cu aceasta ocazie domnul Costel Stanciu, presedinte al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania, a adaugat:"Tara de origine a alimentelor este o indicatie considerata importanta si de consumatorii din Romania atunci cand cumpara un aliment.Nu este greu sa ne amintim haosul creat in perioadele "bolii vacii nebune", a "gripei aviare" sau a "gripei porcine" cand consumatorii au preferat sa nu mai cumpere carne sau produse procesate din carne pentru ca nu aveau certitudinea originii alimentelor existente pe piata.Eliminarea practicilor incorecte in etichetarea alimentelor, practici ce induc sau pot induce in eroare consumatorii, trebuie realizata cat mai curand prin adoptarea unor noi reguli."Sursa: Comunicat Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania Articole similare Social / Economic Protectia Consumatorului Subiecte relevante Protectia Consumatorului Comisia Europeana Q & A