Gabriel Ghita, MasterCard Europe: Romanii Apeleaza din Ce in Ce Mai Mult la Cardul Bancar, pentru A-Si Achizitiona Produse si Servicii de pe Internet Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 21.12.2010 0 1726 MasterCard deruleaza alaturi de GECAD ePayment o campanie de stimulare a platilor online cu carduri MasterCard® si Maestro® Romania a fost prima tara din regiune in care sistemul 3D Secure a fost introdus inca din anul 2004, permitand posesorilor sa-si utilizeze cardurile in siguranta pe internet. Treptat, acestia au capatat tot mai multa incredere, astfel incat comertul electronic a avut o ascensiune vizibila an de an.Anul 2010 a fost cu atat mai relevant din acest punct de vedere, deoarece mai multe banci locale au introdus serviciul Activation During Shopping (ADS), iar din ianuarie pana in iulie numarul cardurilor active inrolate in 3D Secure s-a dublat.Serviciul MasterCard in domeniul 3D Secure, denumit MasterCard® SecureCode™, ofera o siguranta ridicata pentru tranzactiile electronice, atat pentru posesorii de carduri, cat si pentru comercianti si permite tranzactiile online cu carduri Maestro.„Tendintele de crestere inregistrate pe segmentul comertului online arata ca s-a produs o modificare la nivelul comportamentului posesorilor de carduri. Pana nu de mult romanii foloseau internetul pentru a-si achizitiona anumite produse/servicii, dar plateau in numerar, la primirea produsului acasa sau la posta. Astazi, insa, lucrurile s-au schimbat, tot mai multi sunt atrasi de plata cu cardul pe internet – pe site-uri romanesti sau internationale. In afara de securitatea sporita, comertul online permite clientilor sa compare produse/servicii si sa faca o economie mare de timp”, spune Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.In ultimii doi ani, piata comertului online s-a dublat, fiind, de altfel, singurul segment care a inregistrat o asemenea crestere. „Acest lucru se datoreaza in principal implementarii standardului 3D Secure de catre institutiile bancare de pe piata din Romania, dar si a serviciului Activation During Shopping (ADS), care permite activarea cardurilor in 3D Secure chiar in timpul tranzactiei online”, continua reprezentantul MasterCard Europe.In perioada 8 decembrie 2010 – 9 ianuarie 2011, MasterCard, alaturi de GECAD ePayment, deruleaza o campanie de incurajare a tranzactiilor electronice cu carduri MasterCard si Maestro. Toti posesorii de carduri MasterCard si Maestro, care intra pe site-urile magazinelor participante si efectueaza o tranzactie cu cardul bancar, beneficiaza instantaneu de 10% reducere. Reducerea se aplica la toti comerciantii din cadrul programului, la valoarea totala a comenzii, indiferent care este aceasta.„Campania se adreseaza, pe de o parte posesorilor de carduri, care pot face cumparaturi intr-un mod comod si rapid, direct de acasa, avand acces la o serie de reduceri exclusive, dar si comerciantilor care, astfel, pot atrage segmente noi de clienti si ii pot loializa pe cei actuali. Este un procedeu prin care ambele parti castiga”, completeaza Gabriel Ghita.Promotia implica numerosi comercianti online din categorii diferite: turism, electronice si electrocasnice, IT – toti fiind utilizatori ai solutiilor de plata ePayment.Cifrele arata ca tot mai multi romani prefera sa cumpere cadouri, sa isi rezerve biletele de calatorie sau sa isi planifice vacantele in strainatate folosind internetul. Conform datelor publicate de Romcard, in primele noua luni ale anului 2010 romanii au efectuat aproximativ 1,7 milioane de plati online cu carduri. In comparatie cu anul trecut, valoarea comertului electronic este in crestere cu 91,5%, cele mai multe tranzactii efectuandu-se in luna martie.„Anul 2010 ne-a dovedit ca Romania poate fi in pas cu celelalte tari europene, atunci cand vine vorba de siguranta, rapiditatea si simplitatea platilor cu cardul pe internet. Reticenta romanilor s-a diminuat incetul cu incetul, un rol important jucand tehnologia MasterCard SecureCode. Campania MasterCard si Gecad ePayment are ca scop cresterea numarului de tranzactii cu carduri MasterCard si Maestro, dar si familiarizarea posesorilor cu aceasta modalitate de plata, la indemana oricui”, concluzioneaza reprezentantul MasterCard Europe.Sursa: Financiarul.com Articole similare Carduri de Credit Social / Economic Subiecte relevante Card de Debit Card de Credit Plata online Plata cu cardul Tranzactii Promotii Securitate Carduri Q & A