In Ziua Mondiala a Drepturilor lor, Consumatorii Prezinta Cererile lor privind Servicii Financiare Corecte Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 14.03.2011 0 1011 15 martie 2011- APC Romania prezinta, cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, un set de recomandari in vederea consolidarii protectiei consumatorului de servicii financiare.Recomandarile sunt un raspuns la angajamentul G20 de la Summit-ul de la Seul din noiembrie 2010 privind protectia consumatorilor in domeniul serviciilor financiare.Bazandu-se pe dovezi clare venite din partea consumatorilor, privind numarul tot mai mare de plangeri din domeniul serviciilor financiare, APC Romania face o serie de recomandari care sa evidentieze ceea ce se poate face pentru a sprijini corectitudinea, siguranta, accesibilitatea si concurenta serviciilor financiare pentru consumatori.Peste 150 de milioane de consumatori, in intreaga lume, adera la piata serviciilor financiare in fiecare an. Consumatorii din intreaga lume - atat din tarile bogate cat si din cele sarace – „ sustin” in fiecare zi piata serviciilor financiare.Aceste recomandari sunt produsul unui sentiment comun de furie in cadrul miscarii consumatoriste, a faptului ca drepturile consumatorilor de servicii financiare au fost neglijate de prea mult timp. Ele ofera un set clar si cuprinzator de cereri pentru ameliorarea semnificativa a protectiei financiare pentru consumatorii de pretutindeni."Cooperarea internationala privind protectia consumatorilor de servicii financiare ofera un potential economic substantial guvernelor. Acest lucru poate fi realizat prin coordonarea in ceea ce priveste cercetarea, dezvoltarea de standarde si linii directoare, prin schimbul de bune practici si prin evitarea crizelor costisitoare" a precizat Dl. Costel Stanciu, Presedintele APC Romania.APC Romania solicita realizarea urmatoarelor: Infiintarea unei noi organizatii internationale care sa sustina activitatea privind protectia consumatorilor de servicii financiare: o organizatie internationala care sa permita organismelor nationale de protectie a consumatorilor sa impartaseasca bunele practici, sa dezvolte standarde minime de protectie a consumatorilor. Organisme financiare de protectie a consumatorilor: cresterea atributiilor autoritatilor nationale de reglementare pentru a avea o autoritate deplina in a investiga, a stopa si a remedia incalcarile legislatiei privind protectia consumatorului, inclusiv, daca este necesar, dreptul de a defini practici sau produse specifice ca fiind neloiale, frauduloase sau ilegale in orice alt mod. Transparenta in realizarea contractelor: autoritatile de reglementare ar trebui sa introduca o cerinta de inteligibilitate si sa determine eliminarea de pe piata a produselor care nu indeplinesc standardele minime. Consilierea financiara a consumatorilor, ca si notiune, ar trebui sa fie separata de cea a vanzari pe baza de remuneratie. Cai de atac si de solutionare a litigiilor eficiente: consumatorii ar trebui sa aiba acces la sisteme adecvate de recurs individuale si colective. Masuri pentru a promova stabilitatea depozitelor si siguranta investitiilor: crearea de garantii pentru protejarea depozitelor consumatorilor si reformarea procedurilor de insolventa, pentru a spori increderea deponentilor. Concurenta in domeniul serviciilor financiare: Eliminarea barierelor care descurajeaza consumatorii sa isi schimbe conturile. Imbunatatirea procesului de informare si de divulgare a informatiilor: obligarea furnizorilor de servicii financiare sa ofere consumatorilor informatii clare, suficiente, fiabile, comparabile si actualizate despre produsele de servicii financiare. Accesul nelimitat la servicii financiare de baza: guvernele ar trebui sa incerce sa incurajeze sistemul bancar prin metode eficiente, sa includa, sa sprijine si sa dezvolte noțiuni de protectie a consumatorilor in programele sale.Totodata, la 15 martie, pentru a marca Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania), in calitate de initiatori si parteneri ai Programului National de Educatie Financiara „Bugetul Familiei”, lanseaza spre dezbatere propunerea de Strategie Nationala pentru Educatie Financiara.Strategia Nationala este menita de a asigura o viziune de ansamblu asupra educatiei financiare in Romania. Scopul acestei strategii este de a crea un cadru pe care toate organizatiile care sunt implicate in educatia financiara, dar si in elaborarea politicilor din acest domeniu, sa il gaseasca util si sa le ofere un ghid in dezvoltarea de programe de educatie financiara pentru urmatorii cinci ani.In acest sens, Strategia Nationala identifica patru obiective primare: cresterea constientizarii si a accesului la educatie financiara; identificarea si integrarea competentelor financiare principale; consolidarea programelor care ofera educatie financiara; identificarea si promovarea practicilor eficiente.Propunerea de Strategie poate fi consultata pe www.bugetulfamiliei.roZiua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor are loc la 15 martie, in fiecare an. Este ziua internationala de actiune, de sensibilizare si lobby a organizatiilor de consumatori din intreaga lume. Data de 15 martie marcheaza ziua in care presedintele John F. Kennedy a declarat in fata Congresului american: "Consumatorii, prin definitie, suntem noi toti. Ei sunt cel mai mare grup economic, afectat de aproape fiecare decizie economica publica si privata. Cu toate acestea, ei sunt singurul grup important [...] ale carui opinii sunt de multe ori neauzite."Sursa: APC Romania (Comunicat Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania) Articole similare Social / Economic Protectia Consumatorului Subiecte relevante Economie Educatie Financiar Bancara Protectia Consumatorului Social Legislatie Servicii Financiar Bancare Q & A