Mii de Clienti Nemultumiti S-Au Organizat pe Internet si Ameninta Bancile cu Procese Colective Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 01.09.2010 0 1467 Clientii nemultumiti ai bancilor din Romania au format mai multe grupuri pe internet, in cadrul carora discuta despre problemele pe care le intampina in relatia cu bancile si pun la cale strategii pentru declansarea unor procese colective nationale, in care ar putea fi implicate mii de persoane.Trendul infiintarii de astfel de grupuri a fost declansat de clientii Volksbank din Timisoara, care au format un grup pe Yahoo in luna iunie. Ulterior, aceasta tendinta a fost continuata prin deschiderea unor grupuri pentru clientii BCR, Bancpost si, cel mai recent, Raiffeisen Bank.Mai mult, clientii Volksbank s-au aliat deja in lupta impotriva bancii, iar aproximativ 100 de persoane s-au intalnit marti seara la Bucuresti pentru a discuta cu avocatii si reprezentantii institutiei.In urma acestei intalniri, numarul de membrii ai grupului clientilor Volksbank din Bucuresti a urcat de la aproape 700 de persoane marti seara, inainte de intalnirea cu avocatii si reprezentantii bancii, la peste 800 de persoane. Grupul clientilor Volksbank din Timisoara numara miercuri peste 300 de persoane, iar cel al clientilor BCR aproape 400 de persoane.Grupul autointitulat "impotriva abuzurilor Raiffeisen" a fost infiintat miercuri.Avocatul Gheorghe Piperea, care reprezinta o parte dintre clientii bancilor, a declarat pentru MEDIAFAX ca miercuri existau circa 900 de persoane care vor sa dea in judecata Volksbank, comparativ cu numarul de aproximativ 600 de persoane inregistrat marti."Inainte sa incepem procesul propriu-zis vrem sa incercam o conciliere cu Volksbank, iar sansele de reusita sunt de 50 - 50%. S-ar putea ca banca sa revina la sentimente mai bune. In sens contrar, vom inainta plangerea la instanta in circa 10 zile", a mentionat Piperea.Cristian Radu, reprezentant al Volksbank, a declarat pentru MEDIAFAX ca institutia incearca sa inteleaga problemele cu care se confrunta fiecare client, in functie de tipul de credit pe care il are, dar a mentionat ca grupul de pe Yahoo nu are o organizare formala.Intrebat despre faptul ca tot mai multi clienti ai bancilor se organizeaza in grupuri pe internet, Piperea considera ca acest lucru era "de asteptat", in contextul in care "bancile s-au comportat ca niste camatari cu acte, introducand in contracte tot felul de clauze bizare".Mai multi clienti ai Volksbank au castigat deja procese impotriva Volksbank, unii dintre acestia venind la intalnirea organizata marti pentru a-i incuraja pe ceilalti participanti."Am primit un sfat de la un angajat al dumneavoastra sa va dau in judecata. Am facut-o si am castigat. Ii multumesc!", a transmis unul dintre clientii reprezentantilor Volksbank.Piperea a mentionat ca a discutat unele chestiuni tehnice si cu clienti ai BCR, iar joi seara va exista o intalnire cu acestia in cadrul careia se vor discuta detalii legate de problemele cu care se confrunta in relatia cu banca.Ionut Stanimir, sef comunicare externa la BCR, a explicat ca au existat clienti care s-au interesat deja de continutul actelor aditionale care trebuie semnate in baza Ordonantei de Urgenta 50, iar banca pune la punct detaliile in acest moment."Intre timp le-am oferit clientilor raspunsuri la intrebarile lor, in special la cele legate de costul finantarii", a mentionat Stanimir.Clientii Volksbank reclama mai multe neregularitati in contracte, printre care introducerea comisionului de risc si aplicarea incorecta a unor formule de calcul in urma careia sumele de plata sunt mai mari decat ar trebui si au mentionat ca unele sentinte date impotriva bancii nu au legatura cu ordonanta 50, fiind pronuntate inainte de aparitia acestor reglementari.Sursa: Mediafax.ro Articole similare Credite Nevoi Personale Credite Imobiliare Credite / Leasing Auto Carduri de Credit Protectia Consumatorului Subiecte relevante Contract de Credit Banci Persoane Fizice Legislatie Comision de Risc Q & A RACrusu apostu camelia Doresc sa stiu daca s-au infiintat "grupuri" de nemultumiti si impotriva societatilor de leasing.Daca da,as dori si eu sa fac parte.In actualele conditii economice firmele de leasing nu doresc sa faca nici un fel de concesiune,iar daca predam masinile suntem fortati sa achitam noi contravaloarea diferentei dintre pretul din 2008 si cel de acum. 00 0 09.09.2010 F/ASFinZoom / Alexandra Sare-Alba Echipa FinZoom.ro nu detine informatii despre astfel de grupuri. Speram totusi ca alti utilizatori ai site-ului nostru va pot oferi mai multe informatii. 00 0 09.09.2010 VDVidrighin Daniel Va scriu legat de un credit ipotecar, contractat in 19.Aug.2008. La momentul actual sunt instinat de modificarea modului de calcul al dobanzii. Modul de recalculare propus de ING este: Marja fix (cea din contract) + 2,38 (o nou marja, introdusa acum) + Euribor. Nelamurirea mea este legata de marja nou introdusa: 2,38. De ce 2,38? De ce nu 1, 2, etc. Intrebarea mea este: Ce cai am la dispozitie pentru a putea negogia aceasta marja cu banca? O refinantare, o plata in avans poate sa-i motiveze sa negocieze aceasta marja? 00 0 17.09.2010 F/ASFinZoom / Alexandra Sare-Alba In art 37 din OUG 50/2010 se specifica: "Dobanda va fi raportata la fluctuatiile indicilor de referinta EURIBOR/ROBOR/LIBOR/rata dobanzii de referinta a BNR, in functie de valuta creditului, la care creditorul poate adauga o anumita marja, fixa pe toata durata derularii contractului". In cazul contractului dumneavoastra dobanda trebuie sa fie: EURIBOR + marja fixa din contractul existent. Dumneavoastra nu sunteti obligata sa acceptati aceasta noua marja formata din valoarea diferentei dintre dobanda de referinta aplicabila in baza prevederilor contractuale si indicele ROBOR/EURIBOR/LIBOR. Asa cum este specificat si in lege, marja fixa poate fi modificata doar in beneficiul clientului. Directorul Directiei de Supraveghere din BNR, Nicolae Cinteza, a declarat: "Potrivit legislatiei in vigoare acum, orice client se poate duce la banca si sa ceara modificarea contractului prin calculul pornind de la referinta EURIBOR sau ROBOR la care se adauga marja practicata pana atunci. Asa spune ordonanta, asa vor judeca si instantele, iar fara modificarea actului normativ bancilor vor pierde in justitie. Ordonanta este clara: referinta va fi indicele EURIBOR/ROBOR/LIBOR la care se adauga marja bancii, care nu poate sa creasca". In cazul in care in actul aditional nu se va regasi aceasta formula de calcul (ROBOR +2.5%), sfatul nostru este sa actionati banca in instanta. 00 0 17.09.2010