Pe Fondul Crizelor Globale, Increderea Europenilor in Banci S-A Redus la Jumatate Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 22.07.2011 0 704 Aproape 40% din acestia si-au schimbat institutia de creditCriza financiara internationala, care s-a manifestat si printr-o "inghetare" a creditarii, a dus la o erodare fara precedent a increderii consumatorilor in institutiile financiare. Pe plan mondial, nivelul increderii in banci a scazut cu 44%, cea mai dramatica reducere inregistrandu-se in Statele Unite, cu 55%, arata un studiu realizat de compania de consultanta Ernst&Young.In Europa, increderea consumatorilor in banci a scazut cu 50%, in conditiile in care 63% din britanici, 61% din nemti si 58% din spanioli si-au diminuat increderea in institutiile de credit. Sondajul Ernst&Young mai arata ca si in alte state dezvoltate, precum Canada sau Japonia, bancile se confrunta cu o situatie destul de critica din acest punct de vedere. Increderea clientilor canadieni si japonezi a scazut cu 25%, respectiv cu 32%. La Antipozi, in Africa de Sud, nivelul s-a diminuat cu 47%.In conditiile in care, practic, bancile de retail actioneaza la nivel regional, fiind puternic influentate de cultura locala a consumatorilor, exista diferente majore intre afacerile derulate de acestea intr-o tara dezvoltata, comparativ cu cele desfasurate intr-una emergenta. De aceea, tendintele relevate in SUA si Europa nu mai sunt valabile in statele din America de Sud sau Asia. Cu alte cuvinte, in Brazilia, increderea clientilor bancilor a scazut mult mai putin, cu 18%, in China cu 30%, iar in India cu numai 13%.De altfel, la intrebarea din chestionarul E&Y privind cresterea gradului de incredere, cele mai favorabile raspunsuri au fost obtinute in India, 75% din repondenti afirmandu-si satisfactia in crestere fata de institutiile de credit.Oricum, europenii au fost si de aceasta data printre cei mai pesimisti, doar 7% din cei chestionati recunoscand ca increderea lor in banci a crescut.Dintre americani, doar 9%, iar dintre canadieni, 12%, au fost intr-o situatie similara. Chiar daca ne despart peste 9.000 de km, japonezii sunt la fel de pesimisti ca si europenii (daca nu chiar mai mult!). Doar 3% din clientii bancilor nipone si-au sporit increderea in acestea pe parcursul crizei. In China insa 23% din cei intervievati, iar in Brazilia 33% au dat raspunsuri similare.Vantul schimbarii sufla tot mai tareInsatisfactia consumatorilor in sistemul financiar a condus implicit la decizia de schimbare a institutiei de credit. Peste o treime dintre europeni (39%) si-au mutat conturile la alta banca, iar 7% isi planifica deja acest lucru. Comparativ cu un sondaj precedent realizat de Ernst&Young, numarul europenilor care si-au schimbat institutia de credit a crescut cu 15%, insa a scazut usor cel al consumatorilor care intentioneaza sa ia o astfel de decizie. Migrarea de la o institutie de credit la alta, determinata de cresterea gradului de insatisfactie, este mai pregnanta in state precum Spania, Marea Britanie, Olanda si Germania.In Statele Unite, ponderea celor care si-au mutat conturile este similara celei din Europa, de 39%, insa numarul celor care-si planifica o asemena operatiune este ceva mai redus, de numai 5%. In Canada, 38% din clienti si-au ales deja alta institutie de credit, in Japonia, 24%, iar in Africa de Sud, 34%.In tarile emergente, comportamentul difera, atat fata de cele dezvoltate, dar si in interiorul lor. Astfel, in India, numai 13% din repondenti si-au mutat deja conturile de la o institutie de credit la alta, iar 11% iau in calcul o astfel de decizie.In China, 27% au migrat, iar 13% si-au facut deja planuri. Surprinzator, desi in Brazilia increderea consumatorilor in banci a scazut cel mai putin, ponderea celor care si-au mutat conturile este cea mai ridicata din lume, de 40%. Cu toate acestea, numai 4% se pare ca vor lua o decizie similara in viitor.Esticii se uita la pretSondajul realizat de Ernst&Young releva ca nu numai gradul de neincredere a consumatorilor in sistemul financiar a determinat migrarea de la o banca la alta. Calitatea serviciilor este o alta cauza principala a mutarii clientelei, un motiv invocat, la nivel global, de 48% din consumatorii care isi planifica transferul conturilor. Un al doilea factor care a influentat migrarea este costul, motiv invocat de 43% din cei care vor sa-si schimbe banca si de 36% din cei care au facut deja acest lucru. In Europa, majoritatea consumatorilor de pe pietele din Est au declarat ca acesta este de fapt factorul care i-a determinat sa-si caute o alta banca. In acelasi timp, clientii bancilor din Marea Britanie, Franta si Spania au analizat mai intai calitatea serviciilor. De altfel, in tarile dezvoltate ale Europei, consumatorii sunt mai putin sensibili la pret si mai mult la ceea ce inseamna transparenta si modul clar de calcul al spezelor bancare.Cei mai prudenti, indienii si chineziiAu invatat, oare, cate ceva consumatorii de pe urma crizei financiare? Probabil acesta a fost motivul pentru care sondajul companiei de consultanta a inclus si intrebarea: "Va indreptati investitiile spre produse mai sigure si cresteti contributia in fondurile de pensii mai mult decat inainte?". La nivel global au spus "Nu" 61% din cei intervievati, demonstrand, prin raspunsul lor, ca efectele negative ale crizei nu au insemnat aproape nimic pentru ei.Peste aceasta medie s-au plasat europenii, cu 64% din raspunsuri negative, americanii (73%), canadienii (69%), cei sud-americani (69%) si chiar cei japonezi (54%). Pe de alta parte, desi tarile lor nu au fost afectate de criza financiara, 79% din chinezi s-au indreptat catre instrumente mai sigure, la fel alegand sa faca si 73% din indieni.Sursa: Financiarul.com Articole similare Social / Economic Subiecte relevante Criza Financiara Banci Creditare Servicii Financiar Bancare Cont bancar Transparenta Q & A