finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Stiri
  4. Pe Fondul Crizelor Globale, Increderea Europenilor in Banci S-A Redus la Jumatate

Stiri si sfaturi

Articole Recente

sectiune
ToateSFATURISTIRICOMUNICAT DE PRESAINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
CREDITE NEVOI PERSONALECREDITE IMOBILIARECARDURI DE CREDITDEPOZITEFONDURI MUTUALE
  • Toate categoriile

    • Credite Nevoi Personale
    • Credite / Leasing Auto
    • Depozite
    • Intrebari Frecvente
    • APRIndexEUR
    • Analize Lunare
    • Atacuri Phishing
    • Prima Casa
    • Actualizari Produse
    • Index DAE FinZoom.ro / Credite
    • Protectia Consumatorului
    • APRIndexUclEUR
    • APRIndexCLmEUR
    • APRIndexDepEUR
    • Audio Video
    • Credite Imobiliare
    • Carduri de Credit
    • Fonduri Pensii
    • Credite Rapide
    • APRIndexRON
    • Fonduri Mutuale
    • Asigurari
    • Conturi
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
    • Social / Economic
    • Index DAE FinZoom.ro / Depozite
    • APRIndexUclRON
    • APRIndexCLmRON
    • APRIndexDepRON
    • APRIndexDepUSD
    • Statistici si Estimari

Pe Fondul Crizelor Globale, Increderea Europenilor in Banci S-A Redus la Jumatate

Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente

22.07.2011
0 704

Aproape 40% din acestia si-au schimbat institutia de credit

Criza financiara internationala, care s-a manifestat si printr-o "inghetare" a creditarii, a dus la o erodare fara precedent a increderii consumatorilor in institutiile financiare. Pe plan mondial, nivelul increderii in
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
a scazut cu 44%, cea mai dramatica reducere inregis­trandu-se in Statele Unite, cu 55%, arata un studiu realizat de compania de consul­­tanta Ernst&Young.

In Europa, increderea consu­ma­torilor in
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
a scazut cu 50%, in conditiile in care 63% din britanici, 61% din nemti si 58% din spanioli si-au diminuat increderea in institutiile de credit. Sondajul Ernst&Young mai arata ca si in alte state dezvoltate, precum Canada sau Japonia, bancile se confrunta cu o situatie destul de critica din acest punct de vedere. Increderea clientilor canadieni si japonezi a scazut cu 25%, respectiv cu 32%. La Antipozi, in Africa de Sud, nivelul s-a diminuat cu 47%.

In conditiile in care, practic, bancile de retail actioneaza la nivel regional, fiind puternic influentate de cultura locala a consumatorilor, exista diferente majore intre afacerile derulate de acestea intr-o tara dezvoltata, comparativ cu cele desfasurate intr-una emergenta. De aceea, tendintele relevate in SUA si Europa nu mai sunt valabile in statele din America de Sud sau Asia. Cu alte cuvinte, in Brazilia, increderea clientilor bancilor a scazut mult mai putin, cu 18%, in China cu 30%, iar in India cu numai 13%.

De altfel, la intrebarea din chestio­narul E&Y privind cresterea gradu­lui de incredere, cele mai favorabile raspunsuri au fost obtinute in India, 75% din repondenti afirmandu-si satisfactia in crestere fata de institutiile de credit.

Oricum, europenii au fost si de aceasta data printre cei mai pesimisti, doar 7% din cei chestionati recunoscand ca increderea lor in
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
a crescut.

Dintre americani, doar 9%, iar dintre canadieni, 12%, au fost intr-o situatie similara. Chiar daca ne despart peste 9.000 de km, japonezii sunt la fel de pesimisti ca si europenii (daca nu chiar mai mult!). Doar 3% din clientii bancilor nipone si-au sporit increderea in acestea pe parcursul crizei. In China insa 23% din cei intervievati, iar in Brazilia 33% au dat raspunsuri similare.

Vantul schimbarii sufla tot mai tare

Insatisfactia consumatorilor in siste­mul financiar a condus implicit la decizia de schimbare a institutiei de credit. Peste o treime dintre europeni (39%) si-au mutat conturile la alta banca, iar 7% isi planifica deja acest lucru. Comparativ cu un sondaj precedent realizat de Ernst&Young, numarul europenilor care si-au schimbat institutia de credit a crescut cu 15%, insa a scazut usor cel al consumatorilor care intentioneaza sa ia o astfel de decizie. Migrarea de la o institutie de credit la alta, determinata de cresterea gradului de insatisfactie, este mai pregnanta in state precum Spania, Marea Britanie, Olanda si Germania.

In Statele Unite, ponderea celor care si-au mutat conturile este similara celei din Europa, de 39%, insa numarul celor care-si planifica o asemena operatiune este ceva mai redus, de numai 5%. In Canada, 38% din clienti si-au ales deja alta institutie de credit, in Japonia, 24%, iar in Africa de Sud, 34%.

In tarile emergente, comportamentul difera, atat fata de cele dezvoltate, dar si in interiorul lor. Astfel, in India, numai 13% din repondenti si-au mutat deja conturile de la o institutie de credit la alta, iar 11% iau in calcul o astfel de decizie.

In China, 27% au migrat, iar 13% si-au facut deja planuri. Surprinzator, desi in Brazilia increderea consuma­torilor in
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
a scazut cel mai putin, ponderea celor care si-au mutat conturile este cea mai ridicata din lume, de 40%. Cu toate acestea, numai 4% se pare ca vor lua o decizie similara in viitor.

Esticii se uita la pret

Sondajul realizat de Ernst&Young releva ca nu numai gradul de neincre­dere a consumatorilor in siste­mul financiar a determinat migrarea de la o banca la alta. Calitatea serviciilor este o alta cauza principala a mutarii clientelei, un motiv invocat, la nivel global, de 48% din consumatorii care isi planifica trans­ferul conturilor. Un al doilea factor care a influentat migrarea este costul, motiv invocat de 43% din cei care vor sa-si schimbe banca si de 36% din cei care au facut deja acest lucru. In Europa, majoritatea consuma­torilor de pe pietele din Est au declarat ca acesta este de fapt factorul care i-a determinat sa-si caute o alta banca. In acelasi timp, clientii bancilor din Marea Britanie, Franta si Spania au analizat mai intai calitatea serviciilor. De altfel, in tarile dezvoltate ale Europei, consu­matorii sunt mai putin sensibili la pret si mai mult la ceea ce inseamna trans­parenta si modul clar de calcul al spe­zelor bancare.

Cei mai prudenti, indienii si chinezii

Au invatat, oare, cate ceva consu­matorii de pe urma crizei financiare? Probabil acesta a fost motivul pentru care sondajul companiei de consultanta a inclus si intrebarea: "Va indreptati investitiile spre produse mai sigure si cresteti contributia in fondurile de pensii mai mult decat inainte?". La nivel global au spus "Nu" 61% din cei intervievati, demonstrand, prin raspunsul lor, ca efectele negative ale crizei nu au insem­nat aproape nimic pentru ei.

Peste aceasta medie s-au plasat europenii, cu 64% din raspunsuri negative, americanii (73%), canadienii (69%), cei sud-americani (69%) si chiar cei japonezi (54%). Pe de alta parte, desi tarile lor nu au fost afectate de criza financiara, 79% din chinezi s-au indreptat catre instrumente mai sigure, la fel alegand sa faca si 73% din indieni.

Sursa:
Financiarul.com
Articole similare
Social / Economic
Subiecte relevante
Criza Financiara Banci Creditare Servicii Financiar Bancare Cont bancar Transparenta

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#