Seful Cetelem: Numai cu Promotii Mai Putem Da Credite Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 15.06.2010 0 2422 Cetelem, cea mai mare companie de credite de consum de pe piata locala, si-a bugetat pentru acest an o crestere de 25% a volumului de credite noi fata de 2009, mizand pe diverse promotii ca "DAE zero" sau reduceri de dobanda. Gilles Zeitoun, directorul general al companiei, afirma ca numai cu promotii clientii mai iau credite in aceasta perioada. Cetelem, controlata de gigantul francez BNP Paribas, acorda in special credite in magazine pentru bunuri de folosinta indelungata (cum ar fi electronicele, electrocasnicele sau mobila), dar si imprumuturi de nevoi personale si pe card. "Volumul de credite noi de consum a scazut cu 50% in toata piata anul trecut, tendinta in care ne-am incadrat si noi. Primele doua luni din acest an s-au situat la un nivel redus din punctul de vedere al imprumuturilor noi, dar din martie am observat o crestere de 25% fata de aceeasi perioada din 2009. Totusi, anuntarea reducerii salariilor bugetarilor si a pensiilor a diminuat putin cererea de credite, dar efectul va fi temporar", explica Zeitoun, francezul care a preluat conducerea companiei la inceputul acestui an, inlocuindu-l pe Daniel Boaje. Cetelem acorda imprumuturi numai in lei, cu rate fixe, iar la sfarsitul anului trecut avea in sold credite de 900 mil. lei (213 mil. euro), in scadere cu 18% fata de 2008, cand soldul era de 1,093 mld. lei. Cresterea creditelor noi din ultimele cateva luni s-a datorat promotiilor derulate in magazinele partenere, spune seful Cetelem. Astfel, compania a avut in martie si aprilie o promotie in magazine de tip "DAE zero", adica imprumuturi fara dobanzi si comisioane, costurile fiind suportate de finantator si de retailer. De asemenea, Cetelem a redus dobanda la creditele de nevoi personale, DAE (dobanda anuala efectiva, care cuprinde toate costurile) incepand acum de la 15% pe an, fata de 19% in trecut. In general, DAE practicata de firmele de credite de consum la imprumuturile in lei ajunge si la 30-40% pe an, mult peste dobanda de politica monetara a Bancii Nationale, de 6,25%. Circa 45% din creditele acordate de Cetelem in 2009 au fost cele din magazine, 30% pe card, 20% de nevoi personale, iar 5% auto. Cetelem a mers pe pierdere anul trecut, dar nu a precizat valoarea acesteia. In 2008 pierderea a fost de 25,4 mil. lei (6,9 mil. euro). "Unul dintre obiectivele mele este sa obtinem profit in 2011 sau, cel tarziu, in 2012. Cauza pierderii de anul trecut a fost riscul de credit, in conditiile in care 10% din portofoliu sunt imprumuturi neperformante. Din acest motiv, am majorat numa-rul de angajati din departamentul de recuperare de creante de la 40 la 130. Anul acesta se vede o usoara imbunatatire a neperformantelor, rata a coborat sub 10%." Directorul general al Cetelem afirma ca societatea si-a redus cu 8% numarul de angajati in 2009, prin neinlocuirea celor care au plecat din companie odata cu inchiderea unor puncte de lucru din unele magazine, din cauza falimentului mai multor retaileri. In prezent compania are 850 de angajati, 170 de puncte de lucru in magazine si parteneriate cu peste 3.200 de retaileri pentru finantarea clientilor care cumpara produse din unitatile acestora. Sursa: Zf.ro Articole similare Credite Nevoi Personale Credite / Leasing Auto Subiecte relevante Credit de Nevoi Personale Credit de Consum DAE (Dobanda Anuala Efectiva) Dobanda Credit Rapid Credite Carduri Promotii IFN Q & A