Majoritatea companiilor romanesti, respectiv 87%, folosesc internetul pentru promovarea afacerilor, reiese dintr-un studiu realizat de reprezentanta locala a producatorului american de solutii de retea Cisco, a declarat, miercuri, directorul general al companiei, Cristian Popescu.
"Studiul mai arata ca 29% dintre respondenti, pe langa faptul ca au un site, folosesc internetul pentru dezvoltarea afacerii, a relatiilor cu clienti, parteneri si furnizori. De asemenea, 15% dintre companiile romanesti folosesc retele sociale (gen Facebook - n.r.) in afaceri", a spus Popescu.
Dintre respondenti, 50% sunt conectati la internet mai mult de opt ore pe zi, 36% intre patru si opt ore, 12% intre doua si patru ore, iar 2% sunt conectati la internet intre o ora si doua ore pe zi", a adaugat directorul general al Cisco Romania.
Totodata, 96% dintre respondenti folosesc internetul in timpul programului de lucru, 95% acasa, iar 56% utilizeaza servicii mobile de conectare la internet.
In timpul liber, cea mai mare parte a respondentilor, respectiv 90%, folosesc internetul pentru cautarea de informatii, 88% pentru comunicare, iar 87% pentru citirea de stiri. De asemenea, in 60% din cazuri internetul este utilizat pentru servicii bancare, 58% pentru divertisment, 54% pentru achizitionarea de servicii si bunuri, 37% pentru accesul la retele sociale, 29% pentru descarcarea de continut, iar 24% folosesc internetul pentru crearea de continut.
"Companiile trebuie sa raspunda, pana in 2020, la patru mari provocari. Prima este conceptul «clientului care are puterea», cineva care cauta un produs sau serviciu pe care il doreste intr-o maniera personalizata. A doua este problema informatiei in timp real, iar a treia este conceptul «organizatie fara frontiere», talentul se poate afla oriunde, iar afacerile pot fi create instant. Cea de-a patra provocare din 2020 este aceea ca «generatia internetului», cei nascuti in jurul anului 1980, incepe sa intre pe piata muncii", a mai spus Popescu.
Studiul a fost realizat de companie in luna martie, in cadrul Cisco Expo Market, si au participat respondenti din 890 de firme cu minim 100 de angajati.
Sursa: Mediafax