Summitul Consumatorilor 2013: Europa isi uneste fortele pentru intarirea drepturilor consumatorilor Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 19.03.2013 0 876 14 Ministri si Secretari de Stat din domeniul Protectiei Consumatorilor ai Statelor Membre ale Uniunii Europene participa alaturi de Comisarul European pentru Sanatate si Consumatori, Tonio Borg, impreuna cu cei aproximativ 450 de reprezentanti ai consumatorilor, ai comerciantilor, ai autoritatilor din domeniu si ai Centrelor Europene ale Consumatorilor, la summitul dedicat drepturilor consumatorilor ce se desfasoara intre 18-19 Martie 2013 la Bruxelles, summit la care ia parte si Vice–Presedintele Comisiei Europene Dna. Viviane Reding.Evenimentul din acest an este dedicat modului in care Statele Membre pot intari cooperarea intre ele in scopul cresterii eficientei si reducerii costurilor prilejuite de aplicarea legislatiei privind protectia consumatorilor.Cu ocazia summitului, Tonio Borg a afirmat: "Avem un set impresionant de drepturi ale consumatorilor europeni, vreau sa va asigur ca aceste drepturi nu exista numai pe hartie. Fiecare cetatean al UE ar trebui sa stie cum sa-si foloseasca aceste drepturi si fiecare companie ar trebui sa stie ca aceste drepturi se aplica in mod egal pe intregul teritoriu al UE. Aceasta este cheia asigurarii unui nivel uniform de protectie in Piata Unica Europeana in domeniul legislatiei consumatorilor. In contextul economic actual, propunerea mea este sa ne aplecam asupra mecanismelor de cooperare ce ar putea permite o aceeasi abordare unitara privind incalcarea legislatiei in diferitele state si nu posibil 27 de abordari!"De ce sa ne concentram pe aplicare?Uniunea Europeana a dezvoltat un set solid de reguli in domeniul protectiei consumatorilor. Totusi datele colectate privind reclamatiile consumatorilor, dar si privind indicatorii de performanta ai pietei, care sunt publicati in "Consumer Market Scoreboard" ("Tabloul de bord al Pietei de Consum"), indica un nivel nesatisfacator al conditiilor consumatorilor / consumului in UE. Punerea in aplicare a legislatiei ramane una dintre cele mai serioase problemele.A se asigura ca legislatia privind protectia consumatorilor este aplicata efectiv este, prin urmare, o prioritate-cheie a politicii consumatorilor UE si un pilon al Agendei Europene a Consumatorilor, prezentate in luna mai 2012. Acesta este, de asemenea, problema de baza a revizuirii in curs a Regulamentului de Cooperare pentru Protectia Consumatorilor care uneste autoritatile nationale din domeniu, pentru a forma o retea pan-europeana.Dezbaterea strategica cu implicarea tuturor partilor interesate, dar si la nivel politic, cu privire la punerea in aplicare a legislatiei in domeniu, in cadrul Summit-ul, este primul pas intr-un proces de remodelare a cadrului de aplicare a drepturilor consumatorilor din UE.Comisia Europeana va lansa o serie de studii juridice si va incepe o consultare publica on-line cu privire la cele mai bune optiuni care vor aparea urmare a discutiilor din cadrul Summit-ului. Rezultatele acestei activitati vor fi incluse in revizuirea Regulamentului privind Protectia Consumatorilor, care ar putea include propuneri noi de elemente legislative, pana la sfarsitul anului 2014.Recomandari pentru sporirea transparentei instrumentelor de comparare si a mentiunilor de mediu.In timpul Summit-ului Consumatorului European 2013, rezultatul a doua dialoguri multilaterale initiate de partile interesate in cadrul Agendei Europene a Consumatorilor vor fi, de asemenea, prezentate.Raportul privind mentiunile de mediu - Agenda Europeana a Consumatorului a subliniat faptul ca ar trebui sa fie sprijiniti consumatorii in identificarea alegerilor cu adevarat durabile precum si ca ar fi necesare instrumente eficiente pentru a-i proteja impotriva mentiunilor inselatoare referitoare la mediu. Raportul Dialogului Multilateral privind Mentiunile de Mediu, analizeaza provocarile curente, scoate in evidenta cele mai bune practici si prezinta recomandari concrete in scopul de a ajuta consumatorii sa faca alegeri informate.Raportul privind instrumentele de comparare - Instrumente de comparare, cum ar fi site-urile web de comparare a preturilor si comentariile on-line generate de utilizatori, joaca un rol tot mai important in luarea deciziilor de consumatorilor. Raportul de Dialogului Multilateral analizeaza provocarile actuale, scoate in evidenta cele mai bune practici si prezinta recomandari concrete pentru imbunatatirea transparentei si a fiabilitatii instrumentelor de comparatie pentru consumatori.Pentru mai multe informatii:Regulamentul privind Cooperarea in domeniul Protectiei Consumatorilor:http://ec.europa.eu/consumers/enforcement/index_en.htmActiuni de verificare:http://europa.eu/rapid/press-release_IP-12-1320_en.htmSummitul Consumatorilor 2013:http://www.european-consumer-summit.eu/index_en.htmlMentiuni privind mediu: Raportul Grupului de Dialog Multilateralhttp://ec.europa.eu/consumers/documents/consumer-summit-2013-mdec-report_en.pdfInstrumentele de comparare: Raportul Grupului de Dialog Multilateralhttp://ec.europa.eu/consumers/documents/consumer-summit-2013-msdct-report_en.pdfSursa: Centrul European al Consumatorilor Romania Articole similare Protectia Consumatorului Q & A