Un client al Volksbank Reclama Banca pentru Neaplicarea Unei Decizii a Instantei si Amenintari Acesta este un articol vechi! Pentru a citi articole noi poti intra pe Articole Recente 29.11.2010 1 1214 Un client al Volksbank reclama ca banca nu a pus in aplicare o hotarare a instantei privind suspendarea platii comisionului de risc pana la finalizarea judecatii pe fond si ca a fost amenintat cu scadenta anticipata a creditului, dar instutia de credit sustine ca nu a primit oficial decizia."Dupa pronuntarea deciziei (in 3 noiembrie - n.r.), le-am trimis o noitificare cu o copie dupa extrasul instantei cu sentinta, prin care le-am adus la cunostinta dispozitiile instantei, pentru a fi foarte rigurosi in procedura, desi ei (Volksbank -n.r.) au fost prezenti la termenul de judecata (...) In aceste conditii, saptamana trecuta, clientul a primit sms de la banca prin care i se aducea la cunostinta ca figureaza cu restante la plata ratelor la credit, cu suma corespunzatoare comisioanelor de risc pentru cele doua credite. Clientul a platit in intregime ratele lunare, mai putin comisioanele de risc", a declarat pentru MEDIAFAX avocatul clientului, Cristian Bacanu.Potrivit avocatului, clientul a fost sunat saptamana trecuta de catre un reprezentant al bancii, care i-a adus la cunostinta ca figureaza cu restante la plata ratelor. Reprezentantului bancii i s-a explicat ca nu exista restante si respectivele comisioane de risc nu au fost platite ca urmare a unei sentinte pronuntate de instanta."Cu toate acestea, miercuri, 24 noiembrie, clientul a primit doua notificari scrise prin care i se punea in vedere sa achite sumele asa-zis restante din data de 5 noiembrie 2010, ulterioara datei in care s-a pronuntat instanta. Mai mult, mama clientului, care este garantul unuia dintre cele doua contracte de credit, a primit tot miercuri o adresa prin care i se aducea la cunostinta asa-zisa restanta a debitorului si prin care i se solicita sa efectueze plata in contul acestuia. Instiintarea precizeaza ca in caz contrar banca poate declara scadenta anticipata a soldului creditului cu toate consecintele ce decurg din aceasta actiune", a continuat Bacanu.In notificarea transmisa girantului se spune: "In atare situatie, va reamintim faptul ca, in caz de neachitare de catre client a sumelor restante, Banca poate proceda la punerea in aplicare a prevederilor Sectiunii 8 din Conditiile Generale ale Conventiei de Credit mai sus mentionata, privind declararea scadentei anticipate a soldului creditului, cu toate consecintele care decurg din aceasta".Ulteior, clientul a primit notificare de la banca prin care era anuntat ca va fi inscris la Biroul de Credit."O noua amenintare, care va fi cu siguranta adusa la indeplinire, pentru ca sistemul lor genereaza automat instructiunea catre Biroul de Credit daca nu este operata o modificare de catre operatori cu privire la restantele respective", considera avocatul.Banca sustine ca in notificare nu face "sub nicio forma" referire la declararea scadentei anticipate, ci la raportarea clientului la Biroul de Credit pentru restantele de plata.Sursa: Money.ro Articole similare Credite Nevoi Personale Credite Imobiliare Credite / Leasing Auto Credite Rapide Social / Economic Protectia Consumatorului Subiecte relevante Biroul de Credit Rata Lunara Restante Protectia Consumatorului Banci Comision de Risc Q & A