66% dintre clientii bancii intentioneaza sa isi ajusteze cheltuielile in contextul pandemiei si sa economiseasca mai mult 11.09.2020 0 510 BNP Paribas Personal Finance SA Sucursala Bucuresti, prin marca sa comerciala Cetelem, a derulat in randul clientilor din portofoliu un studiu care si-a propus sa masoare perceptia si comportamentul financiar in contextul pandemiei COVID-19. Conform studiului, impactul general resimtit de clienti a fost unul ridicat, 62% declarand ca au avut de suferit. In ceea ce priveste comportamentul financiar actual, cea mai mare repercusiune declarata este la nivelul consumului, 66% dintre clienti intentionand sa isi ajusteze cheltuielile. Dintre acestia 33% spun ca ar dori sa economiseasca mai mult, iar 33% au in vedere sa reduca sumele cheltuite.„Prima jumatate a acestui an a fost o perioada sub semnul neprevazutului, al incertitudinilor, o perioada de regandire a prioritatilor pentru multi dintre noi. Intentiile de economisire si de consum sunt, cu siguranta, un barometru de evaluare a impactului pandemiei asupra deciziilor financiare. Am considerat esential sa avem o imagine de ansamblu asupra perceptiei si atitudinii celor peste 650.000 de clienti din portofoliul actual Cetelem, cu privire la contextul actual, post stare de urgenta si in timpul starii de alerta, dar si in perioada urmatoare. Astfel ii putem sprijini cu cele mai bune solutii financiare, adaptate nevoilor lor, asa cum ne-am propus si pana acum.Potrivit acestui studiu suntem in continuare prima optiune pentru peste doua treimi dintre clienti in momentul in care iau in considerare un credit, ceea ce ne reconfirma misiunea si obiectivele. Inca dinainte de debutul pandemiei tendinta de economisire a fost observata in concluziile editiei 2020 a studiului pan-european L'Observatoire Cetelem. Acesta ne-a aratat ca preocuparea romanilor pentru economii a fost cu 11% mai mare fata de 2018, cea mai importanta crestere din Europa, cu peste 18 procente deasupra mediei UE (69% vs. 51%), iar intentia de a cheltui mai mult a scazut fata de anul anterior cu 13 procente (50% in 2020 vs. 63% in 2019). Putem concluziona ca aceasta directie catre reducerea consumului s-a accentuat in contextul COVID-19", declara Simona Tartacuta, director Marketing si ProduseAtitudinea fata de creditareCercetarea realizata in randul clientilor BNP Paribas Personal Finance SA Sucursala Bucuresti a aratat ca aproape doua treimi dintre persoanele chestionate s-ar simti confortabil sa acceseze o forma sau alta de creditare: 33% nu ar avea o problema sa acceseze un credit pe termen mediu pentru bunuri si servicii, 23% orice tip de credit si 14% ar fi in regula si cu un credit pe termen lung. 76% dintre persoane au avut un credit in ultimul an, majoritatea (47%) alegand creditul de nevoi personale si o durata de cinci ani ca perioada de creditare preferata (49%). Creditele de nevoi personale sunt preferate de cei care au declarat ca intentioneaza sa faca un credit in urmatoarele 12 luni, 30% dintre acestia intentionand sa aleaga acest tip de creditare. 70% dintre persoanele chestionate declara ca au avut nevoie sa efectueze achizitii in ultimii trei ani pe care nu le-ar fi putut realiza doar prin resurse proprii, iar 67% dintre acestea au apelat la credit pentru a acoperi intreaga suma. Printre bunurile cel mai frecvent cumparate de clienti se numara electrocasnicele mari si aparatele de aer conditionat (31%), aparate electronice (TV, radio, media playere) si IT (25%) si produse pentru reparatii sau intretinere in locuinta (24%). Impactul contextului COVID 19 asupra comportamentului financiarIn ceea ce priveste categoriile de produse pe care le vor cumpara mai mult decat de obicei, observam ca se mentine preferinta pentru produse de igiena (31%) si produse alimentare (28%) aceste produse fiind achizitionate in cantitati mai mari pe fondul incertitudinii sporite din perioada de inceput a pandemiei. La fel stau lucurile si pentru categoria electrocasnice, 14% dintre respondenti declarand ca vor investi mai mult in aceste tipuri de produse care echipeaza universul casei.Si alegerea modalitatii de plata va fi diferita. Conform raspunsurilor primite, 18% dintre participantii la studiu intentioneaza sa isi realizezeze cumparaturile online, iar 36% vor utiliza Internetul mult mai frecvent decat in perioada anterioara pandemiei.Despre studii:Studiul BNP Paribas Personal Finance realizat in luna iulie a acestui an de D&D Research in randul clientilor bancii si-a propus sa masoare perceptia si comportamentul financiar in contextul pandemiei COVID-19. Cercetarea a inclus un esantion de 405 persoane intervievate telefonic, cu varsta cuprinsa intre 18-65 de ani. Editia 2020 a studiului pan-european ”L'Observatoire Cetelem” si-a dorit sa observe schimbarile aparute in comportamentul cumparatorilor europeni privind reducerea consumului de resurse prin adoptarea unei atitudini responsabile. L'Observatoire Cetelem 2020 a fost realizat in 15 tari europene, pe un esantion de 14.200 de persoane intervievate online cu varste cuprinse intre 18 si 75 de ani. In Romania, studiul s-a bazat pe un esantion de 800 de respondenti.Sursa: BNP Paribas Personal Finance Articole similare Financiar Q & A