93% dintre utilizatorii de dispozitive mobile prefera autentificarea biometrica pentru servicii financiare 14.06.2017 0 1283 Marea majoritate a consumatorilor – 93% – prefera autentificarea biometrica in locul celei printr-o parola atunci cand acceseaza servicii financiare de pe dispozitive mobile. Acest fapt nu vine ca o surpriza, de vreme ce folosirea securitatii biometrice (printre care amprenta digitala sau scanarea irisului) este o metoda mult mai sigura, care elimina dezavantajul de a memora o parola. Cu toate acestea, in timp ce 92% dintre profesionistii din domeniul bancar vor sa adopte tehnologia biometrica, punerea ei in practica intarzie si numai 36% dintre directorii executivi din domeniu considera ca au experienta necesara in livrarea unor astfel de tehnologii. Pentru a veni in intampinarea acestei provocari, Mastercard si Departamentul de Stiinte Informatice al Universitatii din Oxford si-au unit fortele pentru explorarea acestei tehnologii care avanseaza foarte repede si a dezvoltarii unor directii de lucru care sa vina in sprijinul bancilor, astfel incat acestea sa inteleaga rolul tehnologiei biometrice. In acest sens, a fost lansat studiul "Tehnologia biometrica in serviciile financiare: ghid in cinci puncte". Ajay Bhalla, Presedinte, Global Enterprise Risk & Security, Mastercard, a comentat aparitia studiului, spunand: "Tehnologia biometrica, inclusa in aria mai vasta a serviciilor financiare concentrate pe client, le ofera oamenilor puterea sa aiba acces instant la informatiile lor financiare sau sa efectueze o plata. Biometria conduce in topul tendintelor catre un viitor eliberat de parole, in care identitatea digitala va fi doar despre cine suntem, nu despre ce ne putem aduce aminte."Avand ca obiectiv atat imbunatatirea experientei clientilor, cat si siguranta acestora, Mastercard a fost un lider de piata in avansarea tehnologiei biometrice in serviciile de plata. Mastercard Identity Check Mobile, serviciu acum disponibil la nivel global, accelereaza substantial experientele de plata, sporind in acelasi timp si siguranta acestora. Posesorii de carduri isi verifica identitatea prin folosirea scanarii amprentei digitale pe telefoanele mobile sau prin tehnologia de recunoastere faciala prin auto-fotografiere sau "selfie". Avand in vedere faptul ca vanzarile globale de smartphone-uri sunt asteptate sa creasca cu 400 de miliarde de dolari in anul urmator, oamenii de pe intreg mapamondul vor avea acces la tehnologia care sa faca posibila plata biometrica. Prin intermediul unor initiative precum colaborarea cu Universitatea din Oxford, Mastercard isi accelereaza propriul rol de inovator si de companie responsabila cu propagarea solutiilor de plata biometrice pe telefon in domeniul serviciilor financiare. Dupa cum afirma si Bhalla, "Acest ghid este fundamental pentru accelerarea dezvoltarii tehnologiei mobile biometrice pentru consumatori si pentru industrie deopotriva, iar colaborarile sunt cheia acestor succese. Nu putem obtine rezultate decat daca industria, mediul academic, guvernele si furnizorii de tehnologie inteleg si contribuie la evolutia acestor 5 factori care ajuta la dezvoltarea tehnologiei biometrice."Potrivit studiului efectuat de Mastercard si Universitatea din Oxford, cei 5 factori care faciliteaza adoptarea tehnologiei biometrice in serviciile financiare sunt:Performanta – combinarea unui algoritm cu o rata scazuta de eroare cu un dispozitiv de autentificare a identitatii;Utilizarea – dezvoltarea unei experiente de plata care sa ofere incredere si siguranta, ramanand in acelasi timp atractiva chiar si pentru utilizatorii reticenti la inovatii tehnologice;Interoperabilitatea – asigurati-va ca solutiile tehnologice vor putea fi operabile si de pe alte dispozitive, folosind o varietate de metode (identificarea irisului, a vocii, a amprentelor);Securitatea – reduceti la minimum riscurile, asigurandu-va ca datele biometrice nu pot fi decriptate si ca ele nu parasesc dispozitivul utilizatorului;Confidentialitatea – folositi tehnologii de ultima ora pentru a oferi confidentialitate si anonimitate chiar si in cazul unor tehnologii de autentificare.Sursa: MasterCard Articole similare Carduri Subiecte relevante plata contactless economie plata cu cardul card Q & A