Antreprenoriatul feminin, element cheie in atingerea potentialului economic al Romaniei 09.03.2020 0 500 Grupul de initiativa in politici publice VERTIK, fondat de Daniela Serban, propune o Romanie mai competitiva gratie antreprenoriatului feminin, lansand un prim studiu* de perceptie national.Asociatia VERTIK pentru Viitor isi propune sa analizeze, in detaliu, nevoile si provocarile specifice antreprenoarelor din Romania. Vom lansa in curand in dezbatere publica cateva directii strategice de politici publice, incluzand modele de proiecte pilot, dar si un model de functionare pentru o agentie nationala de suport. Ne propunem sa sustinem proiecte de cooperare cu administratia centrala si organizatii relevante din zona economica si financiara, pentru lansarea unor programe nationale de accelerare pentru antreprenorialul feminin. Romania are rezultate bune comparativ cu media internationala in ceea ce priveste reprezentarea femeilor in antreprenoriat, cu o pondere de peste 37% in total actionari sau asociati, conform datelor de la Oficiul National al Registrului Comertului. In acelasi timp, femeile antreprenor sunt investite cu incredere foarte mare de catre populatia urbana tanara, dar si de catre persoanele educate, cu venituri peste medie. Acest context extrem de favorabil pentru competitivitatea Romaniei, este cu atat mai surprinzator, cu cat el nu este rezultatul unor politici coerente sau consecvente. Un cadru economic si institutional care sa se ridice la inaltimea spiritului antreprenoriat si a increderii populatiei se poate traduce, pe termen mediu intr-o contributie semnificativa si predictibila la PIB, dar si intr-o pozitionare competitiva la nivel international, precum si crearea de locuri de munca si de oportunitati economice inclusiv in zonele mai putin dezvoltate ale Romaniei."Vedem o oportunitate care trebuie sa se regaseasca in politicile economice si sociale ale Romaniei. Studiul de perceptie lansat astazi este un prim pas pe care VERTIK il face in analiza unor domenii ale economiei si societatii romanesti in care datele sunt superficiale, uneori contradictorii. Astfel, deciziile politice sunt, in consecinta, de multe ori, luate rapid si fara fundamentare. Cred ca avem de castigat, ca tara, daca valorificam potentialul femeilor antreprenoare, mai ales in sectoare economice cu potential competitiv: IT&C, cercetare, inovare tehnologica, zone inca puternic segregate" a declarat Daniela Serban, presedinte si co-fondator Vertik. "Avem dovada ca femeile pot schimba Romania prin business. Avem increderea romanilor in acest sens. Practic, mai avem nevoie doar de politici publice care sa accelereze schimbarea".Prezenti la evenimentul de prezentare a rezultatelor studiului de perceptie au fost:Wargha Enayati, Fondator Regina Maria: "Cel mai primitiv om este cel egoist. Cel mai dezvoltat este cel care se afla in slujba celorlalti."Anca Dragu, fost Ministru de Finante: "Nu e usor sa fii femeie lider, iar barbatii sa se lase condusi de o femeie lider."Corneliu Bodea, Presedinte Centrul Roman al Energiei: "Ma implic pentru ca aud prea des ca implicarea sa vina de la stat. Insa, pe noi antreprenorii, nu ne impiedica nimeni sa ne implicam si sa preluam initiativa de a face."Silvia Luican, fondator IZI data: Datele studiului sunt optimiste si echilibrate. E timpul sa trecem de la putere la inspiratie cand vorbim de antreprenoriat.Studiul initiat de catre think tank-ul VERTIK si-a propus sa masoare nivelul increderii si al prejudecatii fata de antreprenoriatul feminin, un domeniu in care Romania are performante bune raportate la media europeana. Astfel, conform unor cercetari recurente la nivel international, Romania are un procent de femei antreprenoare sau actionari in afaceri peste media unor tari precum Germania sau Franta. Studiul de perceptie arata ca 88% dintre romani cred ca femeile sunt potrivite pentru a conduce afaceri intr-o masura mare sau foarte mare, iar 89% dintre ei considera ca afacerile conduse de catre manageri sau actionari femei sunt de incredere. Domeniile in care femeile antreprenor si manager sunt vazute drept competente sunt: HORECA, sanatatea, educatia, marketingul si profesiile liberale. La capatul listei sunt domeniile tehnice: ingineria, transporturile, constructiile sau agricultura. Femeile sunt investite cu un grad maxim de incredere mai ales de catre persoanele care nu se afla intr-o relatie si nu au copii, intr-un procent de peste 45%. Cu toate acestea, respondentii aflati intr-o relatie de cuplu si parintii acorda incredere mare afacerilor conduse de catre femei in proportie de peste 40%. *Studiu de piata realizat de catre IZI data in luna februarie 2020, prin metodologia CAWI, pe un esantion reprezentativ national urban, in randul a 1008 respondenti, eroare de esantionare de 3,1%.Sursa: Asociatia VERTIK pentru Viitor Articole similare Financiar Subiecte relevante antreprenor Q & A