Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a analizat modul in care administratorii fondurilor de pensii administrate privat au raspuns, in trimestrul al III-lea al anului 2019, solicitarilor inregistrate in aplicatia "Afla la ce fond de pensii esti!", gazduita pe site-ul ASF – www.asfromania.ro.
Scopul actiunii desfasurate de ASF a fost de a identifica gradul de implicare a administratorilor cu privire la gestionarea serviciilor oferite participantilor la Pilonul II.
In trimestrul al III-lea al anului 2019, au fost inregistrate 19.451 de solicitari unice in aplicatia "Afla la ce fond de pensii esti!", cu 145% mai multe decat in perioada similara a anului precedent, cand s-au consemnat 7.921 de solicitari, ceea ce reflecta interesul in crestere fata de sistemul fondurilor de pensii administrate privat.
Numarul total al solicitarilor solutionate (petent contactat, petitie solutionata) a fost, in trimestrul al III-lea din 2019, cu aproape 152% mai mare, comparativ cu intervalul similar al anului precedent.
In cazul a 685 de solicitari, petentul nu a putut fi contactat, iar in cazul a 65 de solicitari, petentul a fost contactat, insa petitia nu a putut fi solutionata. Printre motivele care au generat aceste situatii se numara: numarul de telefon completat de petent era incorect si nu existau alte date de contact, petentul nu a raspuns la telefon, petentul a refuzat conversatia, numarul de telefon apartinea unei alte persoane, petentul nu a completat adresa de email etc.
Administratorii fondurilor de pensii administrate privat au respectat, in general, termenul de 10 zile alocat solutionarii cererilor de informatii privind apartenenta la Pilonul II. Media timpului de raspuns, la nivelul sistemului de pensii Pilon II, a fost de aproximativ 5 zile, in perioada de referinta.
Sursa: ASF