Autoritatea de Supraveghere Financiara (A.S.F.) a inregistrat, in primul semestru al acestui an, 32.826 de solicitari unice in aplicatia „Afla la ce fond de pensii esti!“, in crestere cu aproximativ 26% comparativ cu perioada similara a anului precedent.
Aceasta evolutie reflecta, pe de-o parte, interesul in crestere al participantilor fata de sistemul fondurilor de pensii administrate privat, denumit generic Pilonul II, iar pe de alta parte evidentiaza utilitatea acestei aplicatii, pusa la dispozitia consumatorilor pe www.asfromania.ro, prin intermediul careia participantii pot identifica fondul de pensii la care contribuie.
In intervalul de referinta mentionat a fost constatata a scadere cu aproape 60% a numarului de interogari efectuate de catre acelasi consumator (aplicatia poate fi interogata de acelasi consumator, de cate ori doreste, efectul fiind dublarea/triplarea numarului de cereri adresate administratorilor). Diminuarea numarului cererilor de revenire se datoreaza suportului proactiv oferit consumatorilor, prin intermediul Call Center-ului A.S.F., comunicarii directe cu solicitantii (prin prezenta la sediul A.S.F.), precum si gradului mare de acuratete a informatiilor oferite intr-un timp scurt de raspuns (timpul mediu de apel – sub 3 minute).
Toti administratorii fondurilor de pensii administrate privat au respectat termenul de 10 zile alocat solutionarii cererilor de informatii privind apartenenta la Pilonul II inregistrate in aplicatia „Afla la ce fond de pensii esti!“. Media timpului de raspuns pentru solicitarile solutionate a fost de aproximativ 4 zile, in perioada de referinta.
Sursa: ASF