finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. ASF respinge fara echivoc acuzatiile C.O.T.A.R.

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

ASF respinge fara echivoc acuzatiile C.O.T.A.R.

30.04.2020
0 648

Avand in vedere informatiile diseminate in spatiul public de catre Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (C.O.T.A.R.), Autoritatea de Supraveghere Financiara (A.S.F.) face urmatoarele precizari:

C.O.T.A.R. este o organizatie ce reprezinta interesele unei bresle respectabile, care aduce contributii semnificative la Produsul Intern Brut, dar fara legatura cu pietele financiare non-bancare reglementate si supravegheate de A.S.F.

Prin urmare, apreciem ca reprezentantii C.O.T.A.R. nu au abilitatile si expertiza necesare pentru a exprima o opinie cu privire la activitatea de supraveghere si cu atat mai putin cu privire la mecanismele de functionare a pietei asigurarilor.

Acest fapt reiese foarte clar si din analiza informatiilor si datelor cuprinse in scrisoarea deschisa publicata recent de C.O.T.A.R.

Pozitia Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania este construita pe date disparate, interpretate in mod eronat, ceea ce denota absenta unor cunostinte elementare in ceea ce priveste principiile in baza carora functioneaza piata asigurarilor.

A.S.F. publica inca de la infiintare date relevante pentru evolutiile pietelor si entitatilor reglementate si supravegheate, in deplina transparenta, in cadrul rapoartelor sale – trimestriale, semestriale, anuale – tocmai pentru a oferi o imagine clara asupra evolutiei acestor piete si pentru a evita orice fel de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
neintelegeri
.

A.S.F. nu intelege astfel cum, din aceasta pozitie, C.O.T.A.R. poate emite sentinte privind piata asigurarilor, prin izolarea unor date si interpretarea acestora intr-o cheie care, daca nu arata necunoastere, este atunci de rea-credinta.

Referindu-se la activitatea A.S.F., C.O.T.A.R. adopta pozitii anacronice, in care reglementarile dupa care trebuie sa functioneze o intreaga piata sunt privite in mod ingust si partizan, in care digitalizarea activitatii este perceputa ca o ingradire a drepturilor consumatorilor (tocmai intr-una dintre pietele care ofera servicii financiare), in care confunda activitati de natura comerciala cu actiuni de reglementare.

A.S.F. supravegheaza cu deplina responsabilitate piata financiara non-bancara, iar in toate cazurile in care a constatat o incalcare a cadrului legal a luat masurile care se impun, care de altfel au si fost comunicate public. Activitatea A.S.F. vizeaza demersuri constructive si coerente, cu atat mai mult in aceasta perioada in care entitatile care activeaza in pietele financiare au nevoie de o puternica sustinere.

Activitatea de protectie a consumatorilor nu inseamna, asa cum C.O.T.A.R. incearca sa acrediteze, doar instrumentarea petitiilor. Aceasta activitatea este mult mai complexa si vizeaza paliere diferite la nivelul sectoarelor din cadrul A.S.F.

Autoritatea considera, asadar, inacceptabila atitudinea C.O.T.A.R., care prezinta o realitate trunchiata, deformata si partizana, construita pe un intreg esafodaj de acuzatii neintemeiate la adresa modului in care A.S.F. isi exercita atributiile.

In cele ce urmeaza va prezentam cateva puncte de vedere menite sa clarifice pe deplin corectitudinea afirmatiilor promovate in scrisoarea deschisa a COTAR

Numarul exagerat de mare de petitii inregistrate la A.S.F. - Cresterea de 300% invocata de C.O.T.A.R. in scrisoarea deschisa a fost stabilita printr-un calcul intentionat eronat pentru a deforma realitatea, respectiv prin raportarea numarului total al petitiilor inregistrate in anul 2019 (25.679 petitii) la numarul petitiilor unice inregistrate in anul 2018 (8.313 petitii) si nu la cel total de 10.549 petitii, consemnat la 31 decembrie 2018, cum ar fi fost corect pentru o comparatie unitara.

In acest caz, se poate vedea dubla masura cu care C.O.T.A.R. interpreteaza datele statistice. Pe de o parte sustine ca inregistrarea petitiilor in mod unic pe petent reprezinta o manipulare a cifrelor, iar pe de alta parte se raporteaza la acest indicator, atunci cand situatia ii este convenabila pentru a-si sustine argumentatia vadit partinitoare.

In fapt, cresterea numarului total de petitii inregistrate in anul 2019 este de 143,43%, iar pentru petitiile inregistrate in mod unic pe petent cresterea a fost de 150,66%.

Din analiza petitiilor transmise catre A.S.F., au existat intr-adevar numeroase cazuri in care au fost constatate incalcari ale legislatiei in materia instrumentarii dosarelor de dauna.

Dincolo de aceste situatii care au condus in mod firesc la sporirea numarului de petitii, reclamatiile, in crestere, inregistrate in statisticile totale ale A.S.F. au avut la baza si anumite practici distonante, precum: transmiterea de reveniri la petitii inregistrate in anii anteriori, din care unele erau deja solutionate favorabil (plata integrala + penalitati); transmiterea unor petitii de catre unitatile reparatoare sau de catre firme de consultanta, unele in mod repetat, fara a pune la dispozitia autoritatii dovada calitatii in dosarele de dauna reclamate; transmiterea de petitii distincte de catre acelasi petent - mandatar (unitate service), formulate pentru acelasi dosar de dauna, prin care se reclama cate un aspect diferit legat de respectivul dosar de dauna, in conditiile in care aceste aspecte puteau face obiectul unei singure petitii; transmiterea de petitii cu acelasi continut, de catre acelasi petent, pe canale diferite: online (pe portalul A.S.F.), e-mail si prin posta/curier; transmiterea de petitii cu acelasi obiect, de catre acelasi petent, atat catre A.S.F., cat si catre alte entitati, toate acestea fiind ulterior redirectionate la A.S.F. de catre respectivele entitati si inregistrate in mod distinct; transmiterea de petitii catre A.S.F., cu acelasi obiect, atat de catre persoana prejudiciata, cat si de catre mandatar, ambele fiind inregistrate in mod distinct.

Din analiza numarului petitiilor inregistrate in perioada 2017-2019, s-a constatat ca in anul 2019 s-a inregistrat o crestere exponentiala a numarului petentilor care au transmis mai mult de 10 petitii/petent pentru piata asigurarilor-reasigurarilor in perioada analizata, dupa cum urmeaza:
- 23 petenti au transmis 9,84% din numarul total al petitiilor inregistrate in anul 2017;
- 30 petenti au transmis 16,69% din numarul total al petitiilor inregistrate in anul 2018;
- 162 petenti au transmis 42,47% din numarul total al petitiilor inregistrate in anul 2019.

Este important de subliniat faptul ca cele 20.837 petitii analizate si solutionate in mod unic pe petent, in anul 2019, reprezinta 1,28% din numarul total al dosarelor de daune avizate, anul trecut, de catre asiguratori si 0,13% din numarul total al contractelor de asigurare aflate in vigoare la 31.12.2019. A.S.F. considera ca aceste cifre sunt elocvente cu privire la amploarea acestui asa zis fenomen.

Comparatii cu UE - La nivel european, media petitiilor analizate si solutionate reprezinta aproximativ 0,3% din numarul total al contractelor de asigurare, fata de 0,13% in Romania in 2019, an care include oricum o crestere semnificativa fata de anii anteriori.

In scrisoarea deschisa a C.O.T.A.R. este mentionat faptul ca numarul de petitii inregistrat in Romania este de 22 ori mai mare fata de cel consemnat in Germania. Ultimele date disponibile pe site-ul BaFin (autoritatea de reglementare din Germania) indica faptul ca in anul 2018 numarul petitiilor in Germania a fost de 5.608, cifra oarecum similara cu anul 2017. In aceeasi perioada de referinta, in Romania, numarul total de petitii a fost de 10.549. Avand in vedere ca BaFin nu a publicat inca datele aferente anului 2019 si daca consideram ca in Germania s-a pastrat constanta o cifra medie de 5.500 petitii pe an, atunci numarul de petitii inregistrat in Romania, in anul 2019, este de circa 4 ori mai mare fata de Germania si nicidecum de 22 de ori.

Oricum, comparatia intre sistemele dintre cele doua tari este fortata, ba chiar extrema, date fiind diferentele majore care pornesc chiar de la nivelul economiilor celor doua state, ceea ce arata reaua-credinta ce traverseaza retorica reprezentantilor C.O.T.A.R. Pentru o analiza de buna-credinta ar trebui utilizati alti indicatori cum ar fi: costul unei asigurari in cele doua tari, raportul populatie urbana vs. populatie rurala, puterea de cumparare, calitatea infrastructurii, profilul conducatorului auto din cele doua tari, legislatia in domeniul rutier si modelul de implementare a acesteia, legislatia in asigurari, pretul RCA si criteriile care stau la baza constituirii acestuia etc.

Petentul unic distorsioneaza numarul de petitii - Sintagma petent unic, calificata de reprezentantii C.O.T.A.R. ca fiind inventata pentru a manipula datele, este utilizata in statistici pentru a avea o imagine reala si clara a numarului de petitii primite de A.S.F.

Prin intermediul acestei segmentari, din numarul total de petitii sunt identificate reclamatiile care fac obiectul de activitate a A.S.F. si care sunt intocmite conform prevederilor legale, astfel incat acestea sa poata intra pe circuitul de instrumentare.

Trebuie precizat insa faptul ca toate petitiile adresate Autoritatii primesc un raspuns, chiar si cele clasate (anonime sau la care s-a transmis deja un raspuns) sau conexate (multiple solicitari cu acelasi subiect), conform prevederilor legale privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor (O.G. nr. 27/2002).

De asemenea, trebuie mentionat faptul ca toate petitiile transmise la A.S.F., care au adus elemente noi in analiza fata de cele prezentate in petitia initiala, au fost inregistrate ca petitii noi si au intrat pe fluxul de analiza chiar daca au fost transmise de acelasi petent si aveau acelasi obiect cu petitia initiala.

In concluzie, segmentarea petitiilor, in functie de sintagma petent unic, nu inseamna o manipulare a cifrelor, ci o prezentare a acestora in mod clar si concis.

A.S.F. nu poate sa intervina in sprijinul pagubitului – Autoritatea a solutionat in favoarea petentilor, aproape 60% din petitiile analizate in mod unic pe petent si a dispus si masuri sanctionatorii cu privire la aceste aspecte.

Dintre acestea, 75,42% au fost finalizate prin plata, solicitarile avand legitimitate si cadru legal de solutionare. Restul a avut ca obiect solicitari de natura procedurala, necuantificabile material (deschidere dosar de dauna, reconstatare, transmitere accept de plata catre unitati service etc.).

Din analiza aspectelor reclamate in petitii, se constata insa ca in majoritatea cazurilor, elementele de divergenta nu rezida din aplicarea exclusiva a legislatiei asigurarilor, ci sunt determinate de neacceptarea de catre asiguratori a sumelor solicitate cu titlu de despagubire de catre mandatari/cesionari, din motive de natura comerciala.

Autoritatea nu are atributul instantei de judecata pentru a stabili care dintre cele doua parti a determinat cuantumul just al pagubei, atunci cand nu exista posibilitatea ca acestea sa se inteleaga pe cale amiabila.
Potrivit prevederilor legale extrem de clare in aceasta privinta, Autoritatea nu are competente de a solutiona prin petitii aspectele de natura comerciala (tarife manopera/inchiriere, adaosuri la piese/materiale) sau de natura tehnica (concluziile expertizelor/investigatiilor privind dinamica accidentelor sau solutiile tehnice de reparatie/inlocuire a reperelor avariate, operatiile tehnologice cuprinse in devizele de reparatii) sau de a impune anumite solutii in dosarele de dauna.

Pentru a veni in sprijinul asiguratilor/persoanelor prejudiciate a fost infiintata entitatea SAL-Fin, care detine parghii de analiza si a acestor aspecte, putand propune/impune, functie de procedura aleasa, o anumita solutie.

A.S.F. solutioneaza petitii potrivit cadrului legal si nu instrumenteaza dosare de dauna asa cum in mod eronat este perceputa aceasta activitate de multi dintre petenti.
In majoritatea cazurilor, elementele de divergenta nu rezida din aplicarea exclusiva a legislatiei asigurarilor, ci sunt determinate de neacceptarea de catre asiguratori a sumelor solicitate cu titlu de despagubire de catre unitatile service, din cauza elementelor de natura comerciala practicate.

Ori, din aceasta perspectiva, A.S.F., potrivit competentelor sale conferite de lege, nu poate sa stabileasca care dintre cele doua parti aflate in litigiu, asiguratorul sau unitatea reparatoare, a determinat intinderea corecta a prejudiciului suferit de catre persoana prejudiciata, respectiv cuantumul corect al despagubirii cuvenite acesteia, pentru a-si exprima o opinie.

Pentru situatiile in care despagubirea nu se poate stabili pe cale amiabila, insusi legiuitorul a stabilit modalitatea de solutionare in continutul art. 23 - Plata despagubirilor - din Legea nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si tramvaie, care la alin (5) prevede urmatoarele: "In situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului despagubirii, suma care nu face obiectul litigiului este platita de catre asiguratorul RCA inainte ca acesta sa se fi solutionat prin negocieri, prin solutionarea alternativa a litigiilor sau de catre instanta judecatoreasca".

Digitalizarea modului de transmitere a reclamatiilor, in dezavantajul consumatorilor - Intr-o perioada in care comunicarea online a devenit o obisnuinta si chiar o necesitate, A.S.F. a implementat un sistem electronic pentru a crea un canal unic de depunere a petitiilor, care include toate campurile obligatorii ce trebuie completate de petent pentru a formula o petitie in conformitate cu prevederile legale. Aceasta decizie a fost luata ca urmare a constatarii faptului ca o serie de petitii au fost transmise cu documentatie incompleta sau nu au continut toate elementele de identificare pentru a fi luata in considerare.

Prin urmare, procesul de depunere a unei reclamatii, prin intermediul aplicatiei/portalului dedicat exclusiv petitiilor, este unul modern si vine in sprijinul petentilor si nicidecum nu ingradeste dreptul acestora de a depune reclamatii.

Prin intermediul portalului dedicat petitiilor, se asigura posibilitatea urmaririi stadiului instrumentarii petitiei, asigurandu-se astfel un mijloc foarte modern si transparent oferit de catre Autoritate in sprijinul consumatorului. In cazul in care consumatorul doreste sa vizualizeze petitia si peste o perioada lunga de timp, acesta are acces la document prin simpla accesare a contului.

Avand in vedere ca in anul 2019 aproximativ 86% din petitii au fost depuse in mod electronic, decizia A.S.F. de a crea o aplicatie speciala pentru procesul de depunere a petitiilor este una pe deplin justificata.
Acest fapt nu inseamna ca a fost suspendata transmiterea petitiilor in format letric. Consumatorii pot trimite in continuare reclamatiile in scris, prin intermediul postei sau al firmelor de curierat.
A.S.F. a limitat doar activitatea de relatii cu publicul, in ceea ce priveste accesul la ghiseul registraturii generale si intalnirile directe cu consumatorii. Aceasta decizie a fost luata numai pentru perioada situatiei actuale, ca masura impusa chiar de autoritatile competente in domeniu, de distantare sociala, pentru limitarea raspandirii COVID-19 si pentru protejarea sanatatii personalului implicat in aceste activitati.

Propunerea C.O.T.A.R. ca A.S.F. sa primeasca petitii si prin telefon este in dezacord total cu prevederile legale, in speta cu O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, care impune forma scrisa a reclamatiilor, si nu poate fi luata in considerare.

In concluzie, A.S.F. nu a facut altceva decat sa inlocuiasca trimiterea petitiilor prin e-mail cu transmiterea lor prin intermediul unei aplicatii special create pe site-ul institutiei. Se prezuma faptul ca orice persoana care poate sa-si creeze un
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
cont
de e-mail si sa trimita o petitie in acest mod, poate accesa fara
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
si portalul dedicat petitiilor.
A.S.F. gireaza schema Ponzi din asigurari – C.O.T.A.R. sustine ca firmele de asigurari din Romania nu se bazeaza pe principiile de asigurare, ci pe principiul functionarii Caritas sau in baza schemei Ponzi.

O asemenea interpretare arata fara echivoc faptul ca reprezentantii C.O.T.A.R. nu au deplina cunoastere a mecanismelor de functionare a pietei asigurarilor.

O schema Ponzi este o operatiune investitionala frauduloasa ce implica plata unor profituri deosebit de mari unor investitori de pe urma unor fonduri investite de alte persoane si nu de pe urma veniturilor pe care afacerea le-a generat in realitate. Activitatea de asigurare nu presupune „plata unor profituri“ persoanelor pagubite, iar plata primelor de asigurare, in cazul asigurarilor de bunuri si raspunderi, asa cum sunt asigurarile RCA, nu reprezinta o activitate investitionala.

Pentru societatile de asigurare daunele inregistrate reprezinta cheltuieli, care impreuna cu celelalte cheltuieli generale de achizitie si administrare trebuie sa fie acoperite din primele de asigurare subscrise si incasate. Primele de asigurare reprezinta cea mai mare componenta a veniturilor unei societati de asigurare. Neincasarea acestor prime presupune implicit nerealizarea veniturilor si o potentiala inregistrare de pierderi, respectiv imposibilitatea acoperirii cheltuielilor din activitatea economica desfasurata de societate. Prin urmare, este evident ca nu poate fi vorba despre nicio schema Ponzi, ci despre un flux care se regaseste in orice tip de business.

Achitarea dosarelor de dauna, intarziata – C.O.T.A.R. se intreaba de ce asiguratorii au nevoie de 6 luni (octombrie 2019 – martie 2020) ca sa achite doar jumatate din numarul dosarelor de dauna? De ce nu a fost achitata cealalta jumatate dintre dosarele de dauna pana la data raportarilor?

Cifrele comunicate de A.S.F., conform raportului invocat de C.O.T.A.R., sunt calculate in baza unor raportari prin care se solicita asiguratorilor sa comunice platile efectuate pana la data de 14 februarie (45 de zile) pentru dosarele avizate in trimestrul IV. Extrapolarea procentului obtinut de plati de 49% si concluzia ca asiguratorii au achitat doar jumatate dintre dosarele de dauna in 6 luni nu au fundament din mai multe motive.

Nu toate dosarele sunt avizate in data de 1 octombrie, respectiv nu sunt luate in considerare platile pentru aceste dosare pana la data de 31 martie, asa cum fals este lasat sa se inteleaga din continutul documentului transmis de C.O.T.A.R.

Mai mult, in analiza prezentata sunt luate in calcul numarul de zile de la data avizarii dosarului de dauna si pana la data platii, fara a fi prezentate detalii referitoare la durata dintre data avizarii si transmiterea documentelor necesare pentru finalizarea dosarelor de dauna (documente de reparatii etc.).
Conform datelor transmise de societatile de asigurare care desfasoara activitate de asigurare RCA, numarul dosarelor de dauna (nefinalizate), aflate in rezerva la sfarsitul anului 2019 pentru daune materiale pentru accidente produse pe teritoriul Romaniei, este semnificativ sub procentul de 50% din totalul dosarelor avizate in cursul anului 2019 si in rezerva la finalul anului 2018.

In conformitate cu ultimul raport Consumer Trends, publicat de EIOPA in anul 2019, la nivel european, rata dosarelor nefinalizate (deschise) la finalul anului 2018 si 2017 a fost de 40-41%, iar rata dosarelor inchise fara plata a fost de circa 22%.

Suspendarea Exercitiului Balance Sheet Review (BSR) de auditare a firmelor de asigurare – A.S.F. informeaza C.O.T.A.R. ca auditarea financiara a firmelor de asigurari nu a fost suspendata. Conform reglementarilor legale in vigoare, societatile de asigurare sunt obligate sa depuna, impreuna cu situatiile financiare anuale, raportul de audit intocmit de auditorul financiar extern al societatii.
In plus fata de auditarea situatiilor financiare mentionata, A.S.F. a decis lansarea unui nou program de evaluare independenta a sectorului de asigurari din Romania prin exercitiul de evaluare a activelor si a pasivelor, similar celui desfasurat in perioada 2014-2015 – Balance Sheet Review (BSR). Acest exercitiu se desfasoara in colaborare cu EIOPA si nu sub coordonarea sau la initiativa acesteia. In momentul de fata desfasurarea exercitiului este suspendata, si nu anulata, ca urmare a situatiei de criza generata de pandemia COVID-19.

Cui acorda A.S.F. imprumuturi - Autoritatea de Supraveghere Financiara nu acorda imprumuturi, neavand aceasta prerogativa stabilita prin actele normative de infiintare. In conturile evidentiate in rubrica "Imprumuturi pe termen scurt acordate" se regasesc plasamentele realizate de catre ASF, din excedentele cumulate, realizate anual, in certificate de trezorerie si in titluri de stat la institutii de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
. Scadenta acestor plasamente este, de regula, de maximum 12 luni.

Pentru ce a achizitionat A.S.F. programe software - In scrisoarea deschisa transmisa de C.O.T.A.R. se arata: in anul 2018, ASF a achizitionat licente pentru programe informatice in valoare de aproape 1 milion de Euro (3.863.343 lei); intrebarea legitima care apare este cu ce program informativ (software) a functionat A.S.F. pana atunci si ce considerente au stat la baza inlocuirii acestuia cu alt program, in valoare de 1.000.000 Euro care, dupa cum se poate constata, a condus la rezultate mult mai slabe a autoritatii.

La nivelul A.S.F. nu putem vorbi despre un singur program informatic care sa acopere necesitatile unui sistem complex, alcatuit dintr-un numar de 14 platforme informatice utilizate pentru diferite activitati si care inglobeaza peste 500 de statii de lucru.

Nevoile si exigentele in domeniul IT evolueaza continuu, iar licentele necesare au, de regula, o durata limitata de utilizare. Din aceste considerente, la nivelul anului 2018 au fost achizitionate active necorporale in valoare totala de 1.500.355 lei si nu de aproape un milion de euro (3.863.343 lei). Acestea sunt utilizate in activitatile curente si reprezinta licente de folosire pentru sistemele de operare si diverse programe informatice la nivelul statiilor de lucru individuale, licente de folosire si servicii suport pentru sistemele de operare aferente serverelor, licente de folosire si servicii suport pentru bazele de date, licente de folosire pentru programele de analiza si vizualizare a datelor, precum si contributia nationala la dezvoltarea si mentenanta componentelor IT din cadrul proiectelor delegate ESMA.

In concluzie, in urma analizei principalelor teme supuse atentiei opiniei publice de catre C.O.T.A.R., Autoritatea de Supraveghere Financiara reitereaza ca acestea nu sunt corect fundamentate si prezinta intr-un mod vadit distorsionat realitatea.

Sursa: ASF
Articole similare
Asigurari
Subiecte relevante
ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiara)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#