finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Asumarea riscurilor in orb - Consecinte neprevazute

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Asumarea riscurilor in orb - Consecinte neprevazute

03.03.2021
0 448

Intr-o perioada plina de incertitudine, cunostintele despre alfabetizarea riscurilor joaca un rol important in procesul decizional al indivizilor de a-si satisface nevoile. Astfel, pentru a intelege in ce masura se protejeaza oamenii in timpul crizei Covid-19, analistii Euler Hermes au realizat un studiu, intervievand un esantion format din aproximativ 7.000 de persoane, din sapte tari. Acestea au raspuns la intrebari legate de calcul si de alfabetizare a riscurilor, precum si la intrebari legate de impactul pandemiei asupra finantelor.

Rezultate analizei arata un nivel de alfabetizare destul de scazut. Mai putin de o treime din esantionul intervievat poate fi considerat „alfabetizat in domeniul riscurilor”. Cele mai ridicate niveluri sunt in randul respondentilor elvetieni, austrieci si germani cu procente de 33%, 31% si, respectiv, 29%. Acestia sunt urmati de tarile latine care au inregistrat un procent de 26% - francezii - si 25% - italienii si spaniolii. Exista diferiti factori care afecteaza toleranta la risc, inclusiv datele demografice, cum ar fi varsta, sexul, educatia, venitul si starea civila. Factorii comportamentali includ trasaturi de personalitate, emotii, prejudecata privind aversiunea impotriva pierderii si anxietate. De asemenea, educatia in domeniul alfabetizarii riscurilor ar putea permite indivizilor sa isi potriveasca mai bine preferintele legate de deciziile investitionale. In ambele cazuri insa, ar putea exista o veriga lipsa in luarea deciziilor financiare: trecutul si situatia personala a acestora. Desi, in majoritatea tarilor nu exista diferente semnificative in ceea ce priveste varsta, se poate observa ca in SUA generatia varstnica are un grad crescut de alfabetizare in acest domeniu, respectiv de 28% comparativ cu nivelul general al tarii (23%).

“Romania nu este inclusa in studiul de mai sus si poate nu ar trebui sa fim surprinsi avand in vedere ca, dintr-o perspectiva oarecum mai generala – a educatiei financiare, tara noastra este clasata pe ultimul loc din Uniunea Europeana si dupa locul 100 in lume conform mai multor studii efectuate de diferite institutii financiare. Lipsa insusirii unor notiuni de baza legate de economisire (sub 1% din veniturile gospodariilor sunt in general alocate investitiilor),
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitii
, buget, flux de numerar sau cost de oportunitate se observa nu doar la nivelul persoanelor fizice, cat si al multor companii locale. Deseori creditul este vazut ca un scop in sine pentru finantarea preponderenta a activitatii curente, cu accent redus pe capitalizare si auto-finantare. Pe de alta parte, tendintele la nivel global sustin si accentueaza caracteristicile de mai sus prin concentrarea pe hiper-consum, pe dezvoltarea preponderent pe
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
inflamata de dobanzile tot mai mici, cat si pe obtinerea rezultatelor imediate in dauna viziunii pe termen lung.”, a declarat Mihai Chipirliu, CFA - Risk Director Euler Hermes Romania.

In contextul creditelor de
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
consum
din ce in ce mai disponibile si a produselor financiare complexe, alfabetizarea riscurilor joaca un rol cheie in deciziile financiare, iar capacitatea indivizilor de a-si satisface aceste nevoi in prezent si viitor are implicatii importante pentru macroeconomia si stabilitatea tarilor. Din pacate, nu putem asocia nivelurile ridicate de cunostinte cu un apetit pentru risc mai mare sau invers. In Germania si Elvetia, de exemplu, alfabetizarea mai avansata pare sa se imbine perfect cu un apetit pentru risc mai mare. Cu toate acestea, respondentii cu risc moderat sunt cei care au cele mai ridicate niveluri de alfabetizare, singura exceptie aici fiind Elvetia.

Se poate observa ca, in general, femeile au o toleranta mai scazuta la risc in esantionul nostru. Exceptie fac Franta (30%) si Spania (27%), unde acestea prezinta o predispozitie mai mare in comparatie cu barbatii. Esantionul arata ca femeile din Germania sunt cele mai prudente atunci cand vine vorba de acest aspect, doar 8% fiind dispuse sa accepte niveluri mai ridicate de risc, spre deosebire de barbati care inregistreaza un procent de 15%. Un nivel de risc similar intre barbati si femei este in Austria (femei: 10%; barbati: 12%) si in Italia (femei: 13%; barbati: 16%).
Un numar suficient de mare al persoanelor intervievate (30%) care nu detin cunostinte financiare ar prefera sa detina bani, comparativ cu ceilalti (22%). Pe de alta parte, 36% dintre cei cu grad de alfabetizare crescut prefera valorile mobiliare preferentiale (obligatiuni, actiuni sau fonduri mutuale), in timp ce doar 26% le-ar considera o
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitie
adecvata. Cu toate acestea, inexistenta diferentelor in ceea ce priveste criptomonedele si produsele de asigurare, arata ca alfabetizarea in materie de riscuri nu poate explica alegerile investitionale. Preferintele personale si apetitul pentru risc fiind cele care joaca un rol important aici. In cadrul studiului, titlurile de valoare au fost instrumentele cele mai populare.

Atunci cand au fost analizate optiunile de
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitii
s-a constatat ca alfabetizarea in materie de risc joaca un rol in alegerea dintre numerar si valori mobiliare, primele fiind considerate fara risc in circumstante „normale”. Numerarul este cel mai utilizat instrument de
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitii
, preferat si utilizat in randul femeilor, in timp ce asigurarile sunt extrem de nepopulare. In aproape toate tarile, cu un procent de 32% majoritatea femeilor apreciaza numerarul cu exceptia Austriei (numerar: 24% vs valori mobiliare: 29%) si SUA (numerar: 23% vs valori mobiliare: 36%) care prefera valori mobiliare in detrimentul acestuia. Viceversa, in majoritatea tarilor, barbatii aleg titlurile ca instrument financiar in proportie de 33%. Singura exceptie este in Franta, unde se prefera numerarul in locul valorilor. Tot Franta este singura tara din esantion in care ambele genuri prefera asigurarea in locul criptomonedelor cu o marja larga (asigurare: 18% fata de criptomonede: 6%). In timp ce in Italia si Austria femeile pun mai mult accent pe valoare in asigurari decat in criptomonede, in toate celelalte tari, asigurarea este extrem de nepopulara ca instrument financiar. Acest lucru se intampla si din cauza faptului ca ratele dobanziilor au fost zero sau chiar negative in ultimul deceniu.
In ceea ce priveste interesul investitiilor in actiuni, 30% dintre subiectii generatiei Z, cei cu varsta de 24 de ani si mai tineri, au raportat un interes crescut in investitiile in valori mobiliare. 28% dintre mileniali, cei intre 25 si 39 de ani si, 41% dintre subiectii din generatia X au raportat, de asemenea, o crestere a interesului pentru actiuni. Din pacate sau din fericire pentru piata de valori, conform celor mai recente date privind distributia veniturilor in SUA, populatia cu varsta de peste 55 de ani detine 69,8% din avere. Prin urmare, principala constrangere a tinerilor care vor sa investeasca in actiuni este lipsa unui capital necesar inceperii unei astfel de activitati. Dar, cu aplicatii concepute pentru a face investitiile atractive si la fel de captivante precum social media, preferinta pentru
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitii
de capital ar putea evolua in timp.

Pana in prezent, alegerile de
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitii
par sa reflecte toleranta fata de risc intr-un mod asteptat sau rational. Cu toate acestea, pentru alte instrumente financiare, diferentele sunt mai putin pronuntate. In tari ca Austria sau Spania intalnim procente egale atat din randul respondentilor care accepta riscul, cat si a celor care au aversiune fata de acesta care aleg numerarul ca
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitie
preferata. Acelasi lucru se poate spune si despre titlurile de valoare din Germania, in timp ce in Franta, asa cum era de asteptat, doar 11% dintre respondentii cu toleranta fata de risc ar investi in valori mobiliare, fata de 26% dintre cei dispusi sa isi asume riscuri. De asemenea, ponderea imobilelor in active ar putea fi un factor decisiv in determinarea stimulentului unei persoane de a se angaja in
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitii
. Situatia produselor de asigurare este similara, iar cererea de asigurare pare sa nu fie determinata de nivelul tolerantei de risc, deoarece diferentele sunt destul de mici.

Sursa: Euler Hermes
Articole similare
Economie

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#