Banca Comerciala Romana a decis aplicarea unui amplu program de protectie si sprijin pentru companiile si persoanele fizice afectate de epidemia COVID19. Masurile urmaresc sustinerea economiei si a locurilor de munca, precum si sprijinul pentru ajustarea creditelor, alaturi de o serie de solutii pentru a asigura asistenta bancara rapida si eficienta de la distanta.
BCR isi sprijina clientii si ii incurajeaza pe cei care au motive urgente de restructurare a creditelor, in special cazurile de pierdere a locurilor de munca, sa se adreseze cu responsabilitate bancii. BCR isi va consilia toti clientii afectati in aceasta perioada cu solutii personalizate, astfel incat sa evite indatorarea excesiva ori alte consecinte negative viitoare in Biroul de Credite. Solutiile bancii, considerate cu responsabilitate si prudentialitate, vor fi adaptate situatiei fiecarui client, inclusiv pentru clientii care, din motive obiective, nu au putut contacta banca la timp.
Clientii Persoane Fizice
Pentru clientii Persoane Fizice, care tranzactioneaza uzual cu BCR, banca ofera amanarea obligatiei de plata la
carduri de
credit si overdraft cu 3 luni de zile. Dupa aceasta perioada, clientii vor relua platile soldului (principal si dobanzi). Solutia implica faptul ca dobanzile se calculeaza si vor fi reportate.
Pentru cazurile individuale afectate de situatia epidemica, banca a stabilit un flux simplificat disponibil clientilor pe pagina de internet https://www.bcr.ro/amana-rata si la telefonul *2227 (0800.801.227), oferind solutii individualizate de amanare cu pana la 3 luni plata ratelor la
credit, astfel incat sa evite consecinte negative de raportare la Biroul de Credite. Solutia implica faptul ca respectivii clienti beneficiaza de o amanare la plata a principalului, in timp ce dobanzile vor fi acumulate si impartite in mod egal pe durata termenului de rambursare ramas.
In acelasi timp, clientii pot opta pentru alte metode de restructurare, insa acestea vor fi marcate la biroul de credit: reducerea ratei la
credit pe o perioada limitata de timp si /sau extinderea perioadei de derulare a creditului pentru reducerea ratei lunare.
Clientii Companii
Pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii, BCR va oferi, la solicitarea clientilor ale caror cifre financiare au fost verificate in relatia cu banca, prelungirea facilitatilor de
credit recurente, pastrand neschimbate costurile actuale. De asemenea, in continuarea masurilor guvernamentale de sprijin a companiilor, BCR va facilita fluxul si distributia schemelor de suport, contribuind de asemenea unde va fi necesar cu un flux simplificat de acordare a capitalului de lucru.
In acelasi timp, in functie de situatia individuala a fiecarei companii, BCR va putea oferi o perioada de amanare la plata ratelor de pana la 6 luni, astfel incat sa diminueze presiunea pe fluxul de numerar. Solutia implica faptul ca respectivii clienti beneficiaza de o amanare la plata a principalului, in timp ce dobanzile vor fi se vor acumula si ulterior vor fi distribuite in mod egal pe durata termenului de rambursare ramas.
Angajati si relatia cu clientii
Pentru a sprijini masurile de limitare a deplasarilor publice, toti clientii BCR persoane fizice vor beneficia pana la data de 1 mai de retrageri gratuite la bancomatul oricarei
banci din Romania, iar cardurile vor fi livrate prin curier la adresa clientului, pe cheltuiala BCR, fara a fi necesara deplasarea la banca.
Pentru a reduce traficul in sucursale in aceasta perioada, BCR a vizat proactiv clientii recurenti ai sucursalelor pentru plati de facturi si extrase de
cont curent.
Astfel, in cazul clientilor recurenti cu plati de facturi in sucursale: 14.000 de clienti au fost adresati prin intermediul call center si al platformei de internet banking George, cu posibilitatea de a stabili un debit direct sau, pentru cei care au platfroma George, dar nu o folosesc, instructiuni despre activarea George; clientii primesc un scurt videoclip care explica cum sa plateasca factura pas cu pas
In cazul clientilor clientilor recurenti cu extrase de
cont curent in sucursale, 60.000 de clienti au fost adresati prin intermediul call center si al platformei de internet banking George, directionandu-i fie catre automate bancare sau platforma George; clientii primesc un scurt videoclip care explica cum sa exporte extrasul de
cont sau cum sa caute o anumita tranzactie.
Alte masuri
- Securitate / salubrizare extinsa pentru locurile de munca si solutie de plexiglas pentru ghiseele cu numerar
- Adaptarea si transformarea sucursalelor pentru servicii bancare fara numerar - 160 de sucursale
- 50% din personalul din Front Office a intrat in tele-lucru pasiv pentru a asigura rezistenta fortei de munca
- Program de timp redus pentru sucursalele mici
- Limitarea schimburilor valutare pentru non-clienti
Sursa: BCR