Instrumentele de economisire puse la dispozitie de Banca Comerciala Romana au cunoscut un avans consistent in prima jumatate a acestui an, in special in lunile marcate de pandemia de coronavirus. Astfel, BCR a inregistrat o crestere de 73% a conturilor de economii deschise in perioada ianuarie-iunie 2020, fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce depozitele au avansat cu 18% in aceasi perioada, comparativ cu intervalul similar din 2019.
Remarcabil este ca 93% dintre conturile de economii nou-deschise au fost operate complet digital, prin intermediul lui George (mobile & internet banking), ceea ce arata dispozitia in crestere a clientilor de a folosi servicii digitale, in paralel cu cresterea semnificativa a apetitului de economisire.
Alte evolutii importante din perioada 1 ianuarie-30 iunie, in zona de operatiuni persoane fizice:
- 28% din totalul creditelor acordate de BCR au fost contractate 100% digital, prin George;
- Crestere de peste 204% a deschiderilor de
cont in valuta, fata de aceeasi perioada a anului trecut, 25% fiind deschise digital; - Avans de 166% a contractelor de direct debit, 31% fiind deschise digital, ceea ce confirma apetitul in crestere al clientilor pentru plati automate
"Credem ca romanii au invatat sa fie mai ponderati, in ultimii ani, mai ales dupa criza din 2009. Cu lectiile invatate de-atunci, oamenii isi doresc acum, mai mult ca oricand, sa aiba la indemana o plasa de siguranta financiara, indiferent ca e vorba de un
depozit, un
cont de economii sau orice alt instrument de economisire. In acelasi timp, aceste evolutii ne arata ca transformarea digitala accelerata a BCR se afla pe directia buna. Accesarile in crestere ale serviciilor si solutiilor digitale ne confirma ca investitiile majore pe care le-am facut, in ultimii ani, au fost corecte, anticipative si ne-au ajutat sa le oferim clientilor prin George convenienta si siguranta de care au nevoie, mai ales in pandemie", a declarat Marian Ignat, Director Executiv Distributie Retail, Banca Comerciala Romana.
Sursa: BCR