BCR a oferit solutii de reducere a costurilor pentru 200.000 de clienti 03.10.2016 1 1783 In contextul directivelor UE privind serviciile financiare, BCR a oferit solutii de reducere a costurilor pentru 200.000 de clientiDirectiva 17 a fost transpusa in legislatia nationala prin Ordonanta nr. 52/2016 care a intrat in vigoare pe 30 septembrie 2016; ordonanta nu are caracter retroactiv, bancile raman responsabile in identificarea unor solutii sustenabile pentru clienti.BCR este prima banca din Romania care a decis sa ofere, in mod proactiv, solutii comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de catre clientii sai. 200.000 de clienti ai BCR au beneficiat, incepand cu 2009, de refinantari, restructurari sau ajustari de costuri; volumul creditelor care au beneficiat de reduceri de costuri se ridica la 4,5 miliarde LEI.Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail BCR: "O relatie onesta intre banca si client duce la gasirea unor solutii sustenabile si la o dezvoltare constructiva pentru ambele parti. Ne-am asumat 10 angajamente cheie, iar rezultatele se traduc in beneficii clare pentru clienti: transparenta, protectie, educatie, costuri reduse."Incepand cu data de 30 septembrie 2016, Banca Comerciala Romana aplica in integralitate prevederile Directivei Europene 17 cu privire la creditele garantate, transpusa in legislatia nationala prin Ordonanta nr. 52/2016 care a intrat in vigoare pe 30 septembrie 2016. Directiva 17 Europeana adreseaza creditele garantate si ofera clientilor anumite drepturi, completand cadrul legislativ in vigoare. Ordonanta nu are caracter retroactiv, bancile raman principalele responsabile in identificarea unor solutii sustenabile pentru clienti.Dintre masurile cheie care vor marca derularea creditului se remarca: obligatia de a informa clientii cu privire la variatiile de curs valutar si de dobanzi, limitarea dobanzilor penalizatoare in caz de restanta, eliminarea dobanzii penalizatoare de la momentul inceperii executarii silite, eliminarea comisionului de rambursare anticipata. In ceea ce priveste masurile pre-contractuale, acestea prevad: standardizarea ofertelor de credite garantate, astfel incat clientii sa beneficieze de oferte transparente si complete, avand posibilitatea de a compara si selecta cea mai buna dintre acestea ori evaluarea imobilului de catre evaluatori membri ANEVAR, nu doar evaluatori agreati de banca.In contextul directivelor europene de sprijin a clientilor de servicii financiare, BCR este prima banca din Romania care a decis sa ofere, in mod proactiv, solutii comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de catre clientii sai. Aproape 200.000 de clienti ai BCR au beneficiat, incepand cu 2009, de refinantari, restructurari sau ajustari de costuri. Practic, credite in volum de peste 4,5 miliarde RON, au intrat intr-un proces de reducere de costuri.Strategia BCR se traduce in 10 angajamente cheie cu beneficii clare pentru clienti:Sprijin proactiv: 200.000 de clienti ai BCR au beneficiat de refinantari, restructurari sau ajustari de costuri; 90.000 de clienti au beneficiat doar in 2015 si 2016Accesabilitate: peste 150.000 de clienti au beneficiat de oferta BCR de cont curent si card de debit gratuiteCorectitudine: BCR a eliminat comisioanele tranzactionale pentru cele mai importante operatiuni efectuate de catre clienti (ex: retrageri numerar la ATM); clientii au beneficiat de peste 40 milioane de operatiuni gratuitePredictibilitate: pentru 270.000 de clienti BCR ofera credite cu rate sau cu dobanzi fixeFlexibilitate: BCR a oferit solutii pentru creditarea achizitiei de locuinte dupa intrarea in vigoare a Legii Darea in Plata (scaderea avansului de la 35% pana la 15%)Protectie: Acoperire pentru orice fel de risc in timpul derularii unui creditDeschidere: Sprijin activ pentru cazurile socialeResponsabilitate: Ghidul pentru imprumuturi responsabileCompetenta: Peste 3.000 de angajati pregatiti la standarde ridicate pentru a raspunde nevoilor clientilorEducatie: pregatirea a 1.000 de angajati pentru a fi traineri de educatie financiara in scoli, universitati si companiiDana Demetrian, Vicepresedinte Retail BCR: "O relatie onesta intre banca si client duce la gasirea unor solutii sustenabile si la o dezvoltare constructiva pentru ambele parti. Ne-am asumat 10 angajamente cheie, iar rezultatele se traduc in beneficii clare pentru clienti: transparenta, protectie, educatie, costuri reduse."Sursa: BCR Articole similare Credite Subiecte relevante clienti comision rambursare in avans costuri credit UE (Uniunea Europeana) banci Q & A