BCR inaugureaza, la Bucuresti, un concept nou de agentie bancara – Centrul de Dialog Financiar 20.10.2016 1 1860 42% dintre romani se asteapta ca educatia financiara sa fie oferita de banci si specialisti in finante, in timp ce numai 18% considera ca aceasta ar trebui sa fie predata in scoala, se arata in cel mai nou studiu realizat de Banca Comerciala Romana Centrul de Dialog Financiar, noul concept de sucursala al BCR, reprezinta concretizarea unui altfel de model de comunicare bancara, bazata pe educatie financiara, care urmareste dezvoltarea unui dialog mult mai apropiat cu fiecare clientNoul concept de sucursala este deschis in plin centrul Capitalei, pe Bulevardul Balcescu 27-33, fiind dezvoltat in urma sugestiilor si recomandarilor clientilor, precum si in baza experientei BCR in relatia cu acestia. Sucursala vine cu o arhitectura moderna si deschisa, cu dispozitive bancare de ultima generatie, dar, cel mai important, cu o gama larga de servicii de educatie financiara."Dezvoltam un nou model de comunicare cu clientii nostri, mult mai apropiat, in care folosim mijloace de educatie financiara. Am invatat ca, dincolo de vanzarea unor produse bancare, este nevoie sa facem mult mai mult. Trebuie sa ne implicam cu adevarat intr-un dialog deschis, fata de cei care ne calca pragul, chiar daca acestia sunt sau nu clienti BCR. Vrem sa le intelegem nevoile si sa le oferim sfaturi cu adevarat valoroase", a declarat Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail BCR.Potrivit studiului BCR "Romanii si educatia financiara", 42% dintre romani se asteapta ca educatia financiara sa fie oferita de banci si specialisti in finante, in timp ce numai 18% cred ca ar trebui sa fie predata in scoala si familie (13%). Conform aceluiasi studiu, romanii inteleg prin educatia financiara sa imprumute bani numai atunci cand sunt siguri ca ii pot da inapoi (75%), sa nu cheltuiasca mai mult decat castiga (66%), sa isi prioritizeze cheltuielile curente (61%). Totodata, sondajul mai arata ca doar 1 din 5 romani declara ca are un cont de economii sau un depozit bancar si doar 1 din 4 isi face un plan de cheltuieli amanuntit, in scris. "In cadrul Centrului de Dialog Financiar, suntem pregatiti sa le spunem clientilor cum sa-si evalueze corect capacitatile financiare sau cum sa-si seteze in mod realist obiectivele financiare, fie ca vorbim de economii, de educatia copiilor, de vacante sau achizitii de proprietati. Astfel, vom crea impreuna un jurnal financiar de sustinere a obiectivelor personale, astfel incat clientii sa-si poata construi propria independenta financiara. Avem nevoie de educatie financiara in Romania, realista, pragmatica, iar BCR este pregatita sa o ofere clientilor", a completat Dana Demetrian.Deschiderea Centrului de Dialog Financiar reprezinta o etapa in cadrul strategiei bancii de abordare a clientilor bazata pe principii de educatie financiara. BCR este prima banca din Romania care a decis sa ofere, in mod proactiv, solutii comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de catre clientii sai. Aproape 200.000 de clienti ai BCR au beneficiat, incepand cu 2009, de refinantari, restructurari sau ajustari de costuri, aceasta fiind si una dintre solutiile gasite de banca pentru optimizarea bugetului personal. Practic, in ultimii sapte ani, credite in volum de peste 4,5 miliarde lei au intrat intr-un proces de reducere de costuri.Sondajul BCR "Romanii si educatia financiara" a fost realizat, in luna octombrie, impreuna cu Unlock Market Research.Sursa: BCR Articole similare Educatie Subiecte relevante educatie financiar-bancara Q & A