BCR lanseaza ghidul pentru antreprenori „La ce ne uitam cand creditam” – cei sapte indicatori pe care banca ii urmareste in procesul de creditare 19.08.2020 0 599 Exista sapte indicatori la care o banca se uita atunci cand acorda finantare:1. Sa inteleaga Afacerea si soliditatea companiei pe durata creditului2. Sa aiba incredere in Expertiza si Implicarea Managementului3. Sa aiba claritate asupra Situatiilor financiare si evolutiei acestora4. Sa evalueze realist Capacitatea de plata5. Sa existe o Comunicare directa si deschisa cu privire la nevoile companiei6. Sa existe un plan de afaceri realist si documentat7. Sa fie mentinut un Profil de risc echilibratToate aceste lucruri sunt detaliate in noul ghid de educatie antreprenoriala „La ce ne uitam cand creditam”, care face parte din programul BCR Scoala de Business si cuprinde consultanta si solutii pentru antreprenori in aceasta perioada dificila. Este primul ghid realizat de o banca care arata toti pasii pe procesului de creditare si cum se pot pregati antreprenorii pentru a obtine finantarea de care au nevoie. „Acest pas de transparenta si deschidere catre antreprenori este foarte important. Intotdeauna am actionat ca niste consultanti pentru clientii nostri, avem 30 de ani de experienta si sute de mii de finantari comerciale acordate, insa este adevarat ca puteam explica mai bine procesul de creditare. Nu mai credem in banci templu, credem in educatie financiara si in digitalizare, cu acces rapid pentru toti antreprenorii, indiferent cu ce banca lucreaza. Fiecare afacere conteaza si fiecare antreprenor are propria viziune, de accea nu folosim retete gata pregatite”, spune Sergiu Manea, CEO BCR.Inainte de a fi lansat, ghidul a fost testat de peste 950 de antreprenori din toata tara, care au participat la Sesiunile Online BCR Scoala de Business, realizate alaturi de economistul Iancu Guda, partenerul educational al platformei BCR Scoala de Business. In cadrul sesiunilor online, echipele BCR au discutat cu antreprenorii despre ce criteria analizeaza BCR cand crediteaza si care sunt indicatorii de incredere la care antreprenorii trebuie sa fie atenti; in timp ce Iancu Guda a prezentat solutii si sfaturi practice in perioade de incertitudine, cu accent pe gestionarea cashflow-ului si a oportunitatilor de investitii.“Cand vorbim cu antreprenorii despre finantare, ne uitam la tot ansamblul de informatii pe care le putem afla despre business pentru a pregati structura de finantare potrivita. Nu orice credit se potriveste oricarei situatii.De aceea, ne uitam la soliditatea companiei, la cat de implicat este antreprenorul, ce expertiza are echipa de management, capacitatea de rambursare, la comunicarea cu echipa noastra, la planul de afaceri si la profilul de risc. Pentru ca finantarea potrivita poate ajuta la optimizarea de cashslow, la gestionarea mai buna a riscurilor sau la crearea de economii de scara”, adauga Sergiu Manea, CEO BCR.BCR Scoala de Business este o platforma online cu lectii si sfaturi practice de business pentru antreprenorii aflati la inceput de drum, dar si pentru cei experimentati, unde acestia pot invata cum sa isi completeze abilitatile native si simtul afacerilor cu cunostintele necesare pentru a avea un business inteligent. Platforma s-a lansat pe 12 februarie 2020 si a ajuns deja la 7900 de utilizatori – antreprenori, studenti, angajati, profesori, care doresc sa afle mai multe informatii despre educatia antreprenoriala. Platforma cuprinde in prezent 4 cursuri, ce au in total peste 30 de capitole, 37 de materiale video si 40 de teste.Sursa: BCR Subiecte relevante antreprenor IMM (intreprinderi mici si mijlocii) afaceri Q & A