BCR, rezultate financiare in primele 9 luni din 2020: George ajunge la 1 milion de utilizatori activi. Consultanta proactiva pentru persoane fizice si antreprenori, cu decizii rapide in beneficiul clientilor 02.11.2020 0 468 • Digitalizare accelerata:o 1,75 milioane de utilizatori de internet banking si mobile banking, din care peste 1 milion de utilizatori unici activi de George, in crestere cu 60% fata de primele 9 luni din 2019o Numarul de tranzactii prin George a crescut cu 112% an pe an in primele noua luni din 2020o 95% din totalul conturilor de economii deschise in 2020 au fost prin George o 23.000 de credite acordate 100% digital, 29% din numarul total de credite de nevoi personale• Deschisi pentru business:o Portofoliul total de credite nete acordate clientilor de Banca Comerciala Romana (BCR) a crescut cu 6,1% an pe an la data de 30 septembrie 2020, sustinut atat de segmentul retail, cat si de cel corporateo Credite nou acordate in lei in valoare de 6 miliarde de lei in primele 9 luni din 2020 catre segmentul Retail – persoane fizice (credite ipotecare si de consum) si microintreprinderi o Finantari nou acordate segmentului Corporate de peste 5,7 miliarde lei in primele 9 luni din 2020, dintre care 50% reprezinta credite de investitii o Sprijin pentru antreprenori: stocul de finantari acordate sectorului IMM in crestere cu 12,5% an pe an la 30 septembrie 2020 • Sprijin pentru clienti in contextul actual: o Circa 39.000 de cereri de amanare a ratelor au fost implementate pentru persoane fizice (din care 11.000 sunt inca active) si 500 de cereri pentru companii, majoritatea selectand optiunea BCR o Peste 4.100 de companii au fost sustinute in primele noua luni prin credite noi, credite prin programul IMM Invest sau prelungiri ale liniilor de credit • BCR a inregistrat un profit net de 845,8 milioane de lei (175,2 milioane de euro) in primele 9 luni din 2020.“2020 a fost un an al schimbarilor rapide, al adaptarii la ceea ce viitorul ar fi trebuit sa aduca in cativa ani. Anul acesta nu a fost prima furtuna prin care a trecut BCR si nici nu este prima data cand am alergat un maraton in timp record. A fost insa o noua provocare si sunt recunoscator clientilor nostri si echipei noastre pentru contributia si determinarea lor sa reinventeze bankingul, intr-un ritm alert si impreuna. Ne sprijinim clientii, ascultandu-i si invatand de la ei, cu solutii personalizate, educatie financiara si antreprenoriala. Totodata, am transformat platforma inteligenta George intr-unul dintre cele mai complete si evolutive ecosisteme digital bancare, avand la baza ceea ce defineste evolutia industriei – experienta clientului”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comerciala Romana. Masuri luate in contextul Covid-19• Circa 39.000 de cereri de amanare a ratelor au fost implementate pentru persoane fizice si 500 de cereri pentru companii, majoritatea selectand optiunea BCR. Doar 11,000 de cereri pentru persoane fizice sunt inca in derulare, avand un contract activ de amanare a ratelor. Peste 3.600 de cereri de amanare de plata au fost realizate 100% online, prin platforma George.• In prezent, amanarile la plata creditelor reprezinta 4% din portofoliul total de credite persoane fizice, respectiv 10% din portofoliul total de credite acordate companiilor nefinanciare. • Numarul total de credite de consum acordate prin George s-a ridicat la 23.000 de la inceputul anului, reprezentand 29% din creditele noi de nevoi personale. Numarul clientilor care isi achizitioneaza creditul George fara sa ajunga intr-o sucursala BCR a ajuns la 45%.• Circa 53% din clientii ce iau credit 100% online opteaza si pentru asigurarea de viata, somaj, pierdere temporara sau permanenta a capacitatii de munca.• Banca a implementat un nou mod de functionare la nivelul intregii retele de sucursale, prin care clientii au acces exclusiv in baza unei programari telefonice. Deja peste 70% dintre clienti si-au programat de acasa vizita la banca.Impactul BCR in economieIn activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi in moneda locala pentru persoane fizice si microintreprinderi de 6 miliarde de lei in primele 9 luni din 2020 in principal datorita creditelor ipotecare si de nevoi personale. Vanzarile de credite de nevoi personale au scazut cu 4,4% an pe an in primele 9 luni din 2020, insa au crescut cu 50% in trimestrul al treilea fata de trimestrul al doilea, recuperand partial scaderea provocata de inchiderea economiei in trimestrul al doilea din 2020 in contextul pandemiei. Vanzarile de credite ipotecare au crescut puternic cu 38% an pe an in primele 9 luni din 2020 in totalitate datorita produsului ipotecar standard, in timp ce produsul ipotecar cu garantia statului a scazut an pe an din cauza aprobarii cu intarziere a noilor conditii. Creditele noi pentru microintreprinderi au scazut cu 12,4% an pe an in primele 9 luni din 2020, insa au crescut cu 69% in trimestrul al treilea fata de trimestrul al doilea. In activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca) a aprobat credite corporate noi in valoare de 5,7 miliarde de lei in primele 9 luni din 2020. Stocul de finantari acordate sectorului IMM (inclusiv prin subsidiara BCR Leasing) a crescut cu 12,5% an pe an, atingand valoarea de 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro) la data de 30 septembrie 2020, ca urmare a unei concentrari mai mari pe afacerile noi si pe dezvoltarea sectorului de leasing, precum si a participarii BCR in programul IMM Invest. Finantarea Sectorului Public a crescut cu 16% an pe an. Segmentul de Real Estate a crescut cu 14,5% an pe an, ca urmare a tragerilor de fonduri in cadrul proiectelor de birouri si spatii comerciale finantate in ultimul an.Platforma inteligenta de banking George a ajuns la 1 milion de utilizatori, in crestere cu 60% fata de S1 2019. Numarul de tranzactii prin George a crescut cu 112% in primele noua luni 2020 comparativ cu aceeasi perioada din 2019. Noua din zece utilizatori folosesc varianta mobile. Conturile in valuta au crescut cu peste 200% in primele 9 luni din 2020 fata de aceeasi perioada a anului trecut. George Moneyback, programul de loialitate care ofera bani inapoi, ca reducere, clientilor care folosesc plata cu cardul, a ajuns la 230.000 de utilizatori in doar trei luni. Platforma online Casa Mea App, care gestioneaza fluxul de documente pentru creditele ipotecare standard, a fost utilizata pentru 43% din cele 8.800 de credite ipotecare nou acordate.Programul Scoala de Bani a ajuns in primul semestru la circa 21.000 de adulti si copii, fiind organizate sesiuni online de educatie financiara si ateliere pentru copii.Platforma de educatie antreprenoriala Scoala de Business a ajuns la 8.500 de utilizatori (antreprenori, manageri, liberi profesionisti, profesori si studenti). Mai mult, echipa BCR a realizat sesiuni online cu peste 1.000 de antreprenori in care echipa BCR a discutat despre indicatorii de incredere pe care o banca ii urmareste atunci cand crediteaza. Acceleratorul BCR-INNOVX a selectat 10 firme de tehnologie pentru grupa Scaleups (cu cifre de afaceri sau finantari atrase de peste 1 milion de euro), ajungand in mai putin de doi ani la 79 de start-up-uri din toata tara care au participat in programele de incubare si accelerare.Performanta financiara a BCR in primele 9 luni ale anului 2020 BCR a inregistrat un profit net de 845,8 milioane de lei (175,2 milioane de euro) in primele 9 luni din 2020, fata de 348,8 milioane de lei (73,6 milioane de euro) in primele 9 luni din 2019 pe baza unui rezultat operational mai mare si a unui avans semnificativ al creditelor noi, partial compensate de costuri cu riscul mai mari. Profitul net din 2019 a fost afectat de constituirea unui provizion exceptional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuinte in trimestrul al doilea din 2019.Rezultatul operational s-a imbunatatit cu 6,6% pana la 1.403,7 milioane de lei (290,8 milioane de euro) in primele 9 luni din 2020, de la 1.317,4 milioane de lei (278 milioane de euro) in primele 9 luni din 2019, pe fondul unor venituri operationale mai mari si al unor cheltuieli operationale mai reduse.Venitul net din dobanzi a crescut cu 5,7% pana la 1.778,6 milioane de lei (368,5 milioane de euro) in primele 9 luni din 2020, de la 1.683 milioane de lei (355,2 milioane de euro) in primele 9 luni din 2019, favorizat de volume mai mari de credite atat pe segmentul de clienti retail, cat si pe cel de corporate, partial compensat de impactul din dobanzi mai scazute pe piata monetara.Venitul net din comisioane a scazut cu 13,3% pana la 501,7 milioane de lei (103,9 milioane de euro) in primele 9 luni din 2020, de la 578,9 milioane de lei (122,2 milioane de euro) in primele 9 luni din 2019, determinat de un volum mai redus de comisioane din retrageri de numerar si de eliminarea comisionului de retragere de la alte ATM-uri decat cele ale BCR in aprilie si mai, ca masura de sprijin in perioada starii de urgenta.Rezultatul net din tranzactionare a crescut cu 2,2% pana la 256,7 milioane de lei (53,2 milioane de euro) in primele 9 luni din 2020, de la 251,1 milioane de lei (53,0 milioane de euro) in primele noua luni din 2019, in principal datorita unei activitati de tranzactionare mai crescute.Venitul operational a crescut cu 1,2% pana la 2.618,5 milioane de lei (542,5 milioane de euro) in primele 9 luni din 2020, de la 2.587,4 milioane de lei (546,0 milioane de euro) in primele noua luni din 2019, determinat de venitul net din dobanzi si venitul net din tranzactionare mai mari, partial compensat de venitul net din comisioane mai mic.Cheltuielile administrative generale au inregistrat in primele 9 luni din 2020 valoarea de 1.214,8 milioane de lei (251,7 milioane de euro), in scadere cu 4,3% in comparatie cu 1.270,0 milioane de lei (268,0 milioane de euro) in primele noua luni din 2019, mai ales ca urmare a contributiei anuale mai mici la fondul de garantare a depozitelor in 2020 versus 2019 si a deprecierii mai scazute, partial compensate de cheltuieli cu personalul mai mari si de cheltuieli legate de noul sediu central in 2020. Astfel, raportul cost-venituri s-a imbunatatit la 46,4% in primele 9 luni din 2020, fata de 49,1% in primele noua luni din 2019.Costurile de risc si calitatea activelorRezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a inregistrat o alocare de 277,5 milioane de lei (57,5 milioane de euro) in primele 9 luni din 2020, comparativ cu o eliberare de provizion de 122,8 milioane de lei (25,9 milioane de euro) in primele noua luni din 2019. Acest rezultat a fost influentat in principal de actualizarea parametrilor de risc pentru a reflecta scaderea economica anticipata, precum si de implementarea unor reguli mai stricte privind clasificarea din punct de vedere al riscului de credit conform IFRS 9, aplicabile expunerilor catre clientii afectati de situatia curenta. Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,4% in septembrie 2020, usor mai ridicata fata de 4,1% in decembrie 2019. Aceasta evolutie reflecta efectul unui eveniment singular constand intr-o expunere pe un client Corporate de valoare mare devenita neperformanta, inregistrata in trimestrul al doilea din 2020, dupa o lunga perioada cu aproape nicio acumulare de noi credite neperformante si pe fondul continuarii recuperarilor pe ambele segmente retail si corporate. In acelasi timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a atins nivelul de 119,6% in septembrie 2020.Capitalizare si finantareRata de solvabilitate a BCR (doar banca) in conformitate cu reglementarile privind cerintele de capital (CRR), doar banca, s-a situat la nivelul de 21,4% in august 2020, semnificativ peste cerintele Bancii Nationale a Romaniei. De asemenea, Rata capitalului de Rang 1+2 de 20,5% (Grup BCR) in iunie 2020 arata clar puternica adecvare a capitalului BCR si sustinerea sa continua de catre Erste Group. In acest sens, BCR se bucura mai departe de una din cele mai solide pozitii de capital si finantare dintre bancile romanesti. Creditele si avansurile acordate clientilor au crescut cu 4,7% pana la 41.935,1 milioane de lei (8.606,5 milioane de euro) la data de 30 septembrie 2020 de la 40.049,0 milioane de lei (8.373,2 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2019, sustinute de cresteri atat in creditarea in retail (+6,8% fata de decembrie 2019) cat si in cea corporate (+2,4% fata de decembrie 2019).Depozitele de la clienti au crescut cu 5,2% pana la 60.796,6 milioane de lei (12.477,5 milioane de euro) la data de 30 septembrie 2020 de la 57.791,8 milioane de lei (12.082,8 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2019, sustinute de cresteri atat pe depozitele retail (+6,1% fata de decembrie 2019) cat si pe cele corporate (+1,5% fata de decembrie 2019).Sursa: BCR Articole similare Financiar Q & A